Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Björn skadade jägare

Featured Replies

Publicerat
Jo, det smäller först. Men ca 2 tiondels sekund efteråt hörs ju morrandet vid attacken.

Om det inte är klippt i filmen så tycker jag det är solklart att han skjuter i självförsvar.

Sedan smäller ett andra skott. Skulle vara intressant att veta vart/om skotten tog.

Men de hade en jäkla tur. Och bra att de var två.

Tror inte han överlevt om han varit ensam.

Ja nog tycker då jag att det var självförsvar! Med tanke på hur fort björnen är över honom efter skottet så........ inte hade då jag väntat med att skjuta i de läget för att se om den bara skulle skrämmas  :o Å andra sidan hade jag nog redan tuppat av av skräck i de läget ;)

Tur att dom var två, men dom nämner även att hunden kan ha varit och bitit i björnen vilket kan ha bidragit till att den tog till flykt....... tur i oturen hade dom iaf!

• Svar 81
  • Visningar 6,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Publicerat

jo visst är det svårt att hålla inne med skott. och själklart var det självförsvar!

Men jag tror ändå att björnen inte varit lika uppretad UTAN skott i halsen, och kanske inte attacken blivit lika "Grotesk"? jag har ärligt talat ingen aning.

Plus att björnar gör skenattacker och jag håller med om att det bara var en sekund efter skottet som björnen flög på dom. men björnen var garanterat på ett par meters håll när dom sköt!

Hur som helst så hade dom en jäkla tur! jag tycker filmen var ganska otäck att se.

Publicerat
  • Författare
Irriterande nog, så går inte filmen igång  >:(

Har testat x antal gånger och kan fortfarande inte se den  :o

Publicerat

Irriterande! Jag kunde först inte se den jag heller. Länken härifrån funkade inte, men när jag gick direkt till expressen och tryckte på deras länk fungerade det bättre. Tillfällighet kanske ???

Publicerat
  • Författare

Nu kommer man inte ens in på expressens startsida  :o

Många som vill se den filmen vad det verkar...

Publicerat

Har Du en mailadress så ska jag maila filmen åt Dig? Jag har den på skrivbordet i Winamp.

Du kan skicka ett mail på den adressen jag har här på forumet och skriva vad det gäller bara.

:D

Publicerat
  • Författare
Har Du en mailadress så ska jag maila filmen åt Dig? Jag har den på skrivbordet i Winamp.

Du kan skicka ett mail på den adressen jag har här på forumet och skriva vad det gäller bara.

:-* Mail kommer  ;)

Publicerat

Usch! Riktigt äcklig film, rör om i magen liksom.

Tror också att det inte behövde bli så blodigt om jägarna skulle hålla inne skottet.

Publicerat

Okej!

Publicerat

Jag har försökt hela dagen, men får inte upp ett skit. Dels från jobbet och nu även här hemmifrån  >:(  >:(  >:( :'(  :'(

Publicerat
Jag har försökt hela dagen, men får inte upp ett skit. Dels från jobbet och nu även här hemmifrån  >:(  >:(  >:( :'(  :'(

Du får väl ett mail Du också då om det är samma film. :D Den är på väg nu. :D

Publicerat

Förlåt! Det var ju fel film men jag ska se om jag kan lösa det ändå.  >:( Jag har då sett expressenfilmen i min dator utan några problem. :D

Publicerat

Ni som inte kan se expressenfilmen kan prova att installera Quicktime 7 i nedanstående länk. http://www.apple.com/quicktime/download/

Det står ju även också att man måste ha 512 kbit/s el. mer för att det ska fungera.

Lycka till!

Publicerat
  • Författare
Ni som inte kan se expressenfilmen kan prova att installera Quicktime 7 i nedanstående länk. http://www.apple.com/quicktime/download/

Det står ju även också att man måste ha 512 kbit/s el. mer för att det ska fungera.

Lycka till!

Har redan Quicktime 7 och dessutom adsl på lite drygt 12 mbit/s  :P

Nåväl bara att testa igen, men nu under em har jag inte alls kommit in på expressens startsida  :o

Publicerat

Tack ls!  ;D skicka gärna den från Expressen också  ;D Nu så även jag ungen i trädet.

Publicerat

??? fan ... bara reklamen innan inslaget som hoppar igång , står bara "initiering"nere i hörnet , överbelastst kanske!?    >:(

Publicerat
Har redan Quicktime 7 och dessutom adsl på lite drygt 12 mbit/s  :P

Nåväl bara att testa igen, men nu under em har jag inte alls kommit in på expressens startsida  :o

Okej! Då blev inte Du något hjälpt tyvärr. :(

Tack ls!  ;D skicka gärna den från Expressen också  ;D Nu så även jag ungen i trädet.

Det går ju fan inte att spara den filmen, men jag ska prova igen och se om jag kan överlista systemet. ;D

Publicerat

Tyckte filmen var skit läskig   :-

Gillar inte björnar för fem öre, hoppas man paserar dem i skogen utan att behöva se dem  :)

Går alltid med Slugs + Buckshot numera  :)

Publicerat
  • Författare

:-*

Publicerat
  • Författare
Gillar inte björnar för fem öre, hoppas man paserar dem i skogen utan att behöva se dem  :)

Min björnupplevelse..

""Halvvägs dit hörde jag flera fnysningar snett bakom mig och något som tydligt ruskar vätan ur pälsen.. I den djungeln som är där hörs inte ljud mycket längre än 20 - max 30 meter, så jag var rätt glad att jag tagit geväret med mig.

Ungtiken var rätt varsk och vaksam bakåt, men ville inte självmant gå tillbaka och kolla, så vi fortsatte framåt, men hörde flera gånger dessa fnysningar snett bakom. Jag var inte speciellt oroad över detta fenomen, då jag är rätt trygg i skogen och visste vart jag var på väg och att vad än det var (mest troligt björn) knappast bara skulle hoppa ut ur en buske och attackera..""

Så även om man inte ser dem, kan man ju höra dem  ;)

Maken var dit sedan och kikade och visst var det nalle jag hade med mig på min promenad genom "djungeln". Att döma av spåren så var det en skaplig filur dessutom  :o  8)

Jag är dock inte speciellt oroad av att vandra omkring ute i skogen. Risken är ju rätt minimal att man ska bli påhoppad av en björn enligt min åsikt.

Publicerat

NUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU äntligen kunde jag se den  ;D Ja det kan konstateras att de är ruggigt snabba och farliga dessa nallar  :o

Publicerat

man såg juh knappt nått,men inte så mycket att orda om,självförsvar utan tvekan...roligt var när ena säger nä,nu jävlar

Publicerat

??? sj hittar ja inte änns filmen?????.....

MVh

Publicerat

Följ länken på föregående sida kompis  ;D

Publicerat
Följ länken på föregående sida kompis  ;D

vet!.. men hittar inte filmen där??????

mvh