Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

TAX

Featured Replies

Publicerat

Fick den på en av deras brä’gårdar. Det var inte igår... De hade även grymma hoodies i samma färg. Min krympte dock.. eller nåt..

p.

• 3 weeks later...
  • Svar 718
  • Visningar 147,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Dom har inte: hårinpackning, huvudvärk, papillotter, ont i ryggen, mens, ömmande fötter, snarkar..... "Alternativet" pruttar också och snor runt i sängen, rapar rött vin och mentol cigaretter- men s

• Innan midsommar hämtade vi då Krutis. Helgen har ju varit jäkligt varm så mycket skugga och vila har det blivit. 

• qvarnhill
    qvarnhill

Man måste tänka på framtiden även om det känns väldigt avlägset när man tittar på en femveckors taxvalp... Men hyser goda förhoppningar på nytillskottet i taxstallet med blodsband till den jag redan h

Posted Images

Publicerat

Publicerat

Släppte miffot i söndags igen. Hon är nu snart 17månader och växer för varje släpp. Nu ställdes hon för en del svårigheter som hon redde ut de mesta av men inte allt. Oavsett så drev hon härligt buktande rådjur, jag såg drevdjuren men kom inte åt att skjuta. 

_20181125_142555.thumb.JPG.99e9e1f6beafb93ae54cd17d091f69c5.JPG

Detta är andra drevet ?

Publicerat

Antingen är det nå't galet med min tax eller så är mina rådjur väldigt katträdda eller så för här buktar det lite dåligt, det blir gärna onödigt långa svängar...

Publicerat
25 minutes ago qvarnhill sa:

Antingen är det nå't galet med min tax eller så är mina rådjur väldigt katträdda eller så för här buktar det lite dåligt, det blir gärna onödigt långa svängar...

Det verkar vara skillnad på olika rådjur tycker jag. 

Publicerat

Nu är vi och försöker få till en parning med Aina, Mossekes Hilda. Hanen är inte riktgt bra på hantverket..... Men vi håller tummarna! För han är riktig snygg! Och jagar som ett troll!

p.

Publicerat
1 hour ago qvarnhill sa:

Jagas det med snabbdrivande hundar i området kanske dom har lärt sig att det inte funkar att bukta.

Publicerat

Det är ju de trånga bukterna som är så härliga med långsamma hundar. 

Publicerat
3 minutes ago MarkusR sa:

Det är ju de trånga bukterna som är så härliga med långsamma hundar. 

Jupp, det är vad man längtar efter!

Publicerat
4 hours ago Dahla sa:

Jagas det med snabbdrivande hundar i området kanske dom har lärt sig att det inte funkar att bukta.

Snacka om myt.

Publicerat
8 hours ago strävhår sa:

Snacka om myt.

Hade jag ingen aning om att det var faktiskt

Publicerat
16 hours ago qvarnhill sa:

Hur fort går hon?

Publicerat
16 hours ago MarkusR sa:

Det verkar vara skillnad på olika rådjur tycker jag. 

Brukar bukta bättre när de får tag på ensamt djur, har fått för mig att ensam get/smaldjur buktar bäst

Publicerat
7 hours ago MagnusN sa:

Hur fort går hon?

Enligt mitt korta minne och helt utan vetenskap så har jag för mig att det brukar stå runt 5 km/h i pejlen som då kan innehålla nån liten biltur så, inte särskilt snabbsprungen...

Publicerat

De är Wachtelhundarnas fel att de inte buktar! Säger alla gubbar. Så så är de säkert!?

Publicerat
50 minutes ago qvarnhill sa:

Enligt mitt korta minne och helt utan vetenskap så har jag för mig att det brukar stå runt 5 km/h i pejlen som då kan innehålla nån liten biltur så, inte särskilt snabbsprungen...

Nej, 5 kmh är ingen stress

Publicerat

Då jag redan har sparkat in dörren kan jag fortsätta!

Hastigheten har inte med att de buktar är min erfarenhet.Har haft bukter med stövare på rådjur när dem kom som man trot varit hare då de bara gått runt runt. Likadant med Wachtelhund och Vorsther. Alla ganska Snabba hundar. 

Jaga några år på ett ställe där grannlaget jagade mycket  med tax på dovhjort och de blev några rejäla svängar i mellan åt. En i de laget jag jagade hade en drever som går hyfsat fort, han inte ville släppa för han trodde de skulle spika. En helg då de var hundbrist fick drevern gå Och jäkla vad de bukta innan drevdjuret blev skjutet.

De alla dessa hundar hade gemensamt är att de hade ett riktigt bra och hörbart skall och tätt, och att dem väckte innan upptag.

Tror att områden där de jagar med spetsar, hundar som går tyst. Skrämmer mer då djuren inte har koll och de bara dyker upp.

Sen har vind av passare, terräng, vägar, Mark, och vad dem varit med om tidigare med en bidragande orsak.

S

Publicerat
1 hour ago hs_merkel sa:

Då jag redan har sparkat in dörren kan jag fortsätta!

Hastigheten har inte med att de buktar är min erfarenhet.Har haft bukter med stövare på rådjur när dem kom som man trot varit hare då de bara gått runt runt. Likadant med Wachtelhund och Vorsther. Alla ganska Snabba hundar. 

Jaga några år på ett ställe där grannlaget jagade mycket  med tax på dovhjort och de blev några rejäla svängar i mellan åt. En i de laget jag jagade hade en drever som går hyfsat fort, han inte ville släppa för han trodde de skulle spika. En helg då de var hundbrist fick drevern gå Och jäkla vad de bukta innan drevdjuret blev skjutet.

De alla dessa hundar hade gemensamt är att de hade ett riktigt bra och hörbart skall och tätt, och att dem väckte innan upptag.

Tror att områden där de jagar med spetsar, hundar som går tyst. Skrämmer mer då djuren inte har koll och de bara dyker upp.

Sen har vind av passare, terräng, vägar, Mark, och vad dem varit med om tidigare med en bidragande orsak.

S

Inte mycket hundjakt i mina krokar men nog jagas rådjuren tyst, titt som tätt av de fläckiga jävlarna... ?

Publicerat
1 hour ago qvarnhill sa:

Inte mycket hundjakt i mina krokar men nog jagas rådjuren tyst, titt som tätt av de fläckiga jävlarna... ?

Örsundsbroare? 

Publicerat
6 minutes ago Arve sa:

Örsundsbroare? 

Nope, närmare kusten... Bladåkare!

Publicerat

SMHI utlovar +2 i morgon bitti, 3 veckor har gått sedan flaxtaxen började löpa så nu kör vi så det ryker! :wub:

Publicerat

Grattis!

p.

• 2 weeks later...