Jump to content

TAX

Recommended Posts

• Replies 610
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• vandraren

91

• Takko

35

• kkjon

34

• killer_mouse

29

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dom har inte: hårinpackning, huvudvärk, papillotter, ont i ryggen, mens, ömmande fötter, snarkar..... "Alternativet" pruttar också och snor runt i sängen, rapar rött vin och mentol cigaretter- men s

Ja då är första veckan med ny familjemedlem till ända. Funnit sig väl till rätta

Precis hemkommen från valptitten  Dottern är ganska nöjd med konfirmationspresenten, valpens mamma var en  jättetrevlig, mysig och go tik. 

Posted Images

Takko

Första helgen regnade bort här, men till slut fick vi lite jakt. 15 min sen var bröt han, lite som att börja om igen😀 Men det drar nog iväg snart så korta tider nu känns bra.....

MarkusR
1 hour ago qvarnhill sa:

Körde en hägnjakt, taxspjutet löper så det passade fint. 18 km med en medelhastighet av 8 km/h!? Hur är det ens möjligt med de små benen och tassarna? Vi var ute efter en specifik dovskovel men han vann idag, det fina hundjobbet till trots!

Det är löjligt snabbt för en tax, det måste ha varit lätt terräng. I lördags när jag var jaktledare hade vi en korthårig liten kille som höll liknande tempo, helt galet

MarkusR

I morgon blir det fjärde och sista jaktdagen för taxen innan husse ska vara passhjon för att fylla frysen 🙄

Bara ett skjutet för henne i år hittills, det har varit tungjobbat med tomma såtar och passkyttar som bommar när det väl finns rådjur. 

qvarnhill
3 hours ago MarkusR sa:

Det är löjligt snabbt för en tax, det måste ha varit lätt terräng. I lördags när jag var jaktledare hade vi en korthårig liten kille som höll liknande tempo, helt galet

Ahh, det är alltså hårlaget det hänger på! 🤨

• Like 2
Mulle mek
1 hour ago qvarnhill sa:

Ahh, det är alltså hårlaget det hänger på! 🤨

Då säger jag också Ahh. En korthårig Tax är i princip lika snabb som en spår noga skalldrivande Springer Spaniel som inte har påskjutet i nosen🥰

• Like 1
kkjon

Känner igen bukt-beteendet.

• 3 weeks later...
Dansken

Det är rätta tagen det 😊

• Like 1