Publicerat November 14, 200718 yr Undrar om man ska invenstera i ett ställ? hur mycke går det loss på? Vad ska man köpa nån stans? nätet? hjälper snö camot mot alla djur? eller är det saksamma om du har det eller inte med vissa djur? Skulle vara snällt om ni svara...
Publicerat November 14, 200718 yr http://www.garderoben.se/produkt.php?id=233 Här har du billigt och dugligt
Publicerat November 14, 200718 yr Skulle satsa på ett överdragsställ. Swedteams snöställ kostar dryga 700 hos Torsbo. Eller varför inte försöka hitta Försvarets snöblus billigt nånstans. /Må
Publicerat November 14, 200718 yr Jag skulle kört på pertans alternativ o sen köpt grå primer o brejkat upp stället lite så man smälter in bättre ;D Mvh.
Publicerat November 14, 200718 yr Jag skulle kört på pertans alternativ o sen köpt grå primer o brejkat upp stället lite så man smälter in bättre ;DMvh. Eller återuppliva batik-kunskaperna.. ;D Skulle nog bli ett grymt kammo! /Må
Publicerat November 14, 200718 yr Eller återuppliva batik-kunskaperna.. ;D Skulle nog bli ett grymt kammo!/Må ;D ;D ;D Mvh.
Publicerat November 14, 200718 yr Författare Tack! Skulle ni säga att det är värt o ha på sig snö camo?
Publicerat November 14, 200718 yr Det är väl alltid bra att smälta in i omgivningen. Klövvilt är ju enligt vetenskapen mer eller mindre färgblinda så där handlar det mest om mönster och strukturer. När det gäller fågel så är nog både färg och mönster viktigt på ett kammo. /Må
Publicerat November 14, 200718 yr Ja absolut du smälte ju in bättre i miljön kör alltid med camo när jag jagar. Mvh.
Publicerat November 15, 200718 yr Jag har ett snö kammo från swedteam, det blir lite varmare när det är kallt Man känner sig som en spettsnas men fördelen är att man syns inte "folk kan gå förbi en utan att märka en 8)" så ja tror inte att djuren ser en heller Big-B
Publicerat November 15, 200718 yr har osså Sweteam:s snö cammo! e mycket nöjd!.. men om djuren ser mej bättre eller sämre de vet ja inte!.. men de känns iaf bättre för mej!.. :-* Mvh
Publicerat November 15, 200718 yr har osså Sweteam:s snö cammo! e mycket nöjd!.. men om djuren ser mej bättre eller sämre de vet ja inte!.. men de känns iaf bättre för mej!.. :-*Mvh Jamen du kunde ju låta bli att ha det på dig i augusti iaf så kanske bockarna tordes komma fram.. ;D Sorry för ot, jag vann ett snökammoset på Jaktsidans rovdjurstävling, ska bli riktigt skoj att prova det i vinter. Just på rådjur spelar det nog mindre roll men o andra sidan vet man ju inte hur många stänkrävar man kunde skjutit under en vanlig jaktdag om man hade kammoflerat sig bättre.
Publicerat November 15, 200718 yr Jamen du kunde ju låta bli att ha det på dig i augusti iaf så kanske bockarna tordes komma fram.. ;D Sorry för ot, jag vann ett snökammoset på Jaktsidans rovdjurstävling, ska bli riktigt skoj att prova det i vinter. Just på rådjur spelar det nog mindre roll men o andra sidan vet man ju inte hur många stänkrävar man kunde skjutit under en vanlig jaktdag om man hade kammoflerat sig bättre. Eller som på barmarken när man har buskvarianten 3D på sej..hallelulja!! Lite läbbigt är i alla fall cammoseten om man är flera som jagar tillsammans,vart tog det röda hattbandet vägen?
Publicerat November 15, 200718 yr Eller som på barmarken när man har buskvarianten 3D på sej..hallelulja!!Lite läbbigt är i alla fall cammoseten om man är flera som jagar tillsammans,vart tog det röda hattbandet vägen? Jag bär alltid röd/orange keps/hatt på mig vid jakt. Finns ingen anledning att inte göra det.
Publicerat November 15, 200718 yr Planerar att åka upp och jaga toppfågel i vinter. En fråga till alla våra experter på ämnet. Hur viktigt är cammot vid den typen av jakt? Är det mumie-kittet som gäller för både kropp och bössa eller räcker det att ha en snöblus + en vit/grå mössa? Har för mig att vid vinterjakt efter ripa på fjället är det helt meningslöst att ha snöcammo?!? Men det är kanske annat med en varsk tjädertupp? /Må
Publicerat November 15, 200718 yr Planerar att åka upp och jaga toppfågel i vinter. En fråga till alla våra experter på ämnet. Hur viktigt är cammot vid den typen av jakt? Är det mumie-kittet som gäller för både kropp och bössa eller räcker det att ha en snöblus + en vit/grå mössa?Har för mig att vid vinterjakt efter ripa på fjället är det helt meningslöst att ha snöcammo?!? Men det är kanske annat med en varsk tjädertupp? /Må Som sagt, en Tjädertupp är oftast riktigt varsk...JA! Men sen att fågeln vet att du är där i snön och kryper hur vit du än är vågar jag inte svara på om den gör eller inte. Av egen erfarenhet så räcker det då absolut med bara vit snöblus och vit mössa. Det där med att kamouflera bössan anser jag vara extrem överkurs, men det är ju upp till var och en vad man känner. Dock så har jag då aldrig kamouflerat bössan och ändå skjutit pippi så det räcker...
Publicerat November 15, 200718 yr Planerar att åka upp och jaga toppfågel i vinter. En fråga till alla våra experter på ämnet. Hur viktigt är cammot vid den typen av jakt? Är det mumie-kittet som gäller för både kropp och bössa eller räcker det att ha en snöblus + en vit/grå mössa?Har för mig att vid vinterjakt efter ripa på fjället är det helt meningslöst att ha snöcammo?!? Men det är kanske annat med en varsk tjädertupp? /Må Vit jacka mössa och hanskar är bra sedan gärna byxor men det är mindre viktigt. Använder själv snöcammo jacka och vita byxor försök hitta något med nylon försvarets bommul är inte trevligt efter att legat i snön blir den rätt styv! Har inte testat att cammoflera bössan det är säkert överkurs är förövrigt och toppjagar nu och med den fågeltillgång det är skulle jag klara mig bra med signalröda kläder
Publicerat November 15, 200718 yr http://www.garderoben.se/produkt.php?id=233Här har du billigt och dugligt Det fanns ju bara barnstorlekar på detta ställ ju! :'(
Publicerat November 15, 200718 yr nån som terrat swed teams dakota hardwood vinter ställ??? verkar juh rätt bra grejer,och sett dock priser från 5000kr för hela setet till runt 3800kr för setet med lite fix..nån som testat dom?? http://www.swedteam.se/swedteam_object?ID=200728 http://www.swedteam.se/swedteam_object?ID=200734
Publicerat November 16, 200718 yr Köpt denna på stadium för 599:- http://www.stadium.se/is-bin/intershop.sta.../011273_004.jpg Lite prasslig men duger gott till harjakt och toppfågel.
Publicerat November 16, 200718 yr Har för mig att vid vinterjakt efter ripa på fjället är det helt meningslöst att ha snöcammo?!? Men det är kanske annat med en varsk tjädertupp? Rätt. Vid ripjakt på vårvintern behöver du inte vita kläder, går minst lika bra med färg glada kläder Jag brukar camoflera mig hyffsat mycket under toppjakten, förut lindade jag även bössan vit men har nu slutat med det. Orren har en tendens att vara mycket mer vaksam än tjädern och där jag mest jagar topp dominerar orrarna. Har köp detta ställ, men inte fått testa den under jakt ännu, den känns då väldigt bra det lilla jag prövat den. http://www.eratukku.net/product_info.php?products_id=264 Köpte den för tre veckor sedan och då kostade stället 1995 kr, nu är samma ställ 1000 kr billigare, känner mig något blåst >
Publicerat November 16, 200718 yr Dom sänker ju alltid priset efter ett tag eller tokrear i affären. Tror nog jag ska ta en tur in och prova det där stället
Publicerat November 24, 200718 yr Så då har man varit till Borlänge och köpt ett snö camo och ätit lite helstekt vildsvin. Eratukku har utökat sin affär och firade ett år får väl se om man kan gå utt på sjöarna snart och locka lite räv
Publicerat November 24, 200718 yr nån som terrat swed teams dakota hardwood vinter ställ??? verkar juh rätt bra grejer,och sett dock priser från 5000kr för hela setet till runt 3800kr för setet med lite fix..nån som testat dom??http://www.swedteam.se/swedteam_object?ID=200728 http://www.swedteam.se/swedteam_object?ID=200734 Köpte Härkilas motsvarighet till det stället, grymt bra värt varenda krona.