Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Snö Camo

Featured Replies

Publicerat

så du säger dom funkar fint kolja,,men inget å säga om dom??andas dom lite?nog varma?blir blöt efter längre dag??

eller är det som en toyota bara funkar??? ;) ;D

Publicerat

Hörrudu Toyota har både Utseende samt topp funktion ;D

Publicerat

säger juh det är nått bra är den som duglig,en toyota är lite värre lite bättre och vet inte vad är en verkstad är... :D dom är kung!

nästan lika som en parson russel terrier ;)

Publicerat
så du säger dom funkar fint kolja,,men inget å säga om dom??andas dom lite?nog varma?blir blöt efter längre dag??

eller är det som en toyota bara funkar??? ;) ;D

Okej first ska fördjupa mig lite. Dom andas alldeles utmärkt, dock nagot kalla men det är ett skalplagg sa bara att klä sig rätt under sa försvinner problemet. Och jag har ej blivit blöt i dom, men det är ju naturligvis gore-tex. hoppas du är nöjd nu ;) ;D

Publicerat

;)

hade du fördjupat dig så hade vi fått läsa om vilket typ av dragkedja,antal fickor,om det fanns en radio fick som passar vänster skyttar som höger,vilket håll man drar den ficka så fickan dras mot axeln och inte tvärtom, vi hade fått reda på om snölås fanns, vi hade fått reda på hur länge den kommer stanna vit beroende på tvätt grad :D

skämt åt sido vad får man ge för ett sånt??

Publicerat

Beställt erätukkus jag också vill ha det nu men det kommer inom tio dagar.

Härkila och swedteam har goreställ nu men dom är ju så satans dyra.

Jag tror lite mer på nån forma av syntet när det gäller snökammo...mitt snökammoställ i bommull från swedteam (inte gore) har blivit lite suddigt matt i förgerna men dom som har ett lite syntetigare matrial där har färäkthetna hållit i sig bättre.

Jag kör med snökammojacka och armens nylonbyxor......

Egentligen vill jag inte ha membran på vintern men det verkar vara enda alternativet till att hitta en jacka med fickor värda namnet.....på benen kommer jag nog att köra vidare utan membran på grund utav ventilationen.

Toppfågeljägare som kryper en del i snön är säkert av en annan åsikt.

Publicerat
;)

hade du fördjupat dig så hade vi fått läsa om vilket typ av dragkedja,antal fickor,om det fanns en radio fick som passar vänster skyttar som höger,vilket håll man drar den ficka så fickan dras mot axeln och inte tvärtom, vi hade fått reda på om snölås fanns, vi hade fått reda på hur länge den kommer stanna vit beroende på tvätt grad :D

skämt åt sido vad får man ge för ett sånt??

Okej first då kommer en mer ingående djupdykning i härkilas snö camo ställ. Det är tejpade dragkedjor på jackan alltså i stort sett 100% vatten täta, finns ingen ficka för v-skyttar. Dock en riktigt bra radio ficka för h-skyttar med 2st dragkedjor samt annten hållare. Fram fickorna på jackan har patron hållare. Det finns en gps ficka på ena armen. Samt en ficka med ett fast syt reflexband som enkelt rullas ut. Totalt är det 8st fickor på jackan. På byxorna finns inget riktigt snölås dock en rem som man drar åt (samma på alla härkila byxor) 2st rymliga benfickor på byxorna samt 2vanliga fickor och en bakficka. Den högra benfickan har patronhållare för att slippa skrammel, och den vänstar är delbar för att hålla eventuell hundpejl på plats.

Stället kostar runt 5500kr.

Något annat herr First vill vet?

Publicerat

jag nöjer mej,låter resten vara för fantasin ;)

man lägger juh ner en del tid ute vintern,men är av den fanan att djuren är färgblinda och lära inte märka skillnad på grönt eller vitt,men funkar stället som både kan andas och hålla ute väta äre rätt fint,och kan man tvätta stället i runt 60`c så kommer den kunna vara vit längre än första jakten,,finns juh inte värre än vitt som blivit ljusgrå eller hur ;) utan att ta bort vatten avisande skyddet så blire helt klart affär,,ska kika in swedteams och härkila nästa gång det ges möjlighet,,

kolja du vet att skogskontot ser gärna framemot att få skyddskläder på sig eller hur ;) då blir juh som vilken vinterjacka som helst :D

Publicerat
kolja du vet att skogskontot ser gärna framemot att få skyddskläder på sig eller hur ;) då blir juh som vilken vinterjacka som helst :D

Absolut  ;):D ;D

Publicerat

Seger, har du testat din nya snödräkt? Blir du fuktig i den? Prasslar den? Blir den stel av kylan?

Publicerat
Seger, har du testat din nya snödräkt? Blir du fuktig i den? Prasslar den? Blir den stel av kylan?

Väldigt nöjd efter dessa två dagar på skidor och svettdroppar i pannan.

Stället är mjukt och tyst, andas hyffsat bra och är skön att bära.

Om den blir stel av kyla kan jag inte svara på, då det endast var kring -5 grader, men jag tror inte det pga det mjuka tyget.

Den har bra med fickor att placera småsaker i och det gillar jag :)

Betyget blir 4,5 av 5 möjliga  ;D

• 1 year later...
Publicerat
Det fanns ju bara barnstorlekar på detta ställ ju! :'(

Medium är kingsize...

Notorios B.I.G och hans brorsa kan grilla korv tillsammans i det.. Utan att trängas..

nä men, medium är grymt stort