Publicerat November 14, 200718 yr Hej på er alla!! Särskilt då ni i Flensområdet, Sörmland Min 3,5 årige Vorsteh hane "Elmer" sprang den 14/11 2007 bort så om ni ser eller hör något hör hemskt gärna av er. Tack på förhand och var rädd om era fyrfota vänner Johannes Kahl tel.0704 53 42 24
Publicerat November 15, 200718 yr Jag ska hålla ögonen öppna, håller till kring nyköping/tystberga/lästringe Hoppas din vän återfinns välbehållen!
Publicerat November 15, 200718 yr Förmodar att du ringt polisen? Dels så ska du kolla med den lokala polisen som för bok över dessa jyckar men du ska även se till att kolla i nationellt gods samt RAR! Polisen har idagarna lagt om systemet med bortsprungna djur och detta har inte riktigt slagit igenom, fortfarande förekommer det att djuren reggas på olika ställen dessvärre. Vissa i "djurpärmen" som finns på de flesta stationer och vissa i datorerna. Ring 11414 och tryck på 1 på en tonvalstelefon dvs välj att göra en polisanmälan. Därefter skrivs en vanlig förlustanmälan. Fördelen med det är att jycken blir sökbar i systemen dvs man kan finna dej som hundägare oavsett vart hunden och ffa när hunden anträffas/observeras. Mvh!
Publicerat November 15, 200718 yr Författare Jo jag har ringt polisen men ej gjort en förlust anmälan bara på dom lokala polisstationerna... ska göra en förlustanmälan nu snarast Tack //T
Publicerat November 15, 200718 yr ring lantbrevbärarna eller posten och meddela,dom är juh ute en hel del i rätt tid för hitta hundar,lappar på affärer osv,säker nån tanat som har en bråkig fårrster inne just nu !hoppas det löser sig!
Publicerat November 19, 200718 yr Författare Elmer har inte kommit till rätta. Det har nu gått 5 dygn sedan han försvann, jag hyser inget hopp om att han kommer att komma tillbaka.... :'( :'( :'(
Publicerat November 19, 200718 yr Fyfan så trist! Hoppet är det sista som överger en! kan hända att någon tagit hand om hunden!
Publicerat November 19, 200718 yr Författare Jag har pratat med alla innom en radie av 2 mil halva sörmalnd vet om att min hund är borta, jag har annonserat i tidningen , gjort en förlustanmälan etc etc men jag hoppas ju det kommer jag att göra länge.......
Publicerat November 19, 200718 yr Fy vad tråkigt. Hoppas vovven kommer till rätta. Kompisens drever var borta i över två veckor och rätt som det var så stod han hemma på trappan. Detta var mitt i iskalla vintern så hopp finns fortfarande. Hoppas som sagt att du hitter hunden!
Publicerat November 19, 200718 yr Författare TAckar för alla uppmuntranden och tipps och råd på hur jag skall gå tillväga...
Publicerat November 19, 200718 yr Har du något signalement på jycken, halsband eller något liknande vid försvinnandet? Korthår strävhår? Ska jobba ikväll, kan söka lite i vårt hittegodsregister.. Mvh!
Publicerat November 19, 200718 yr Författare Strävhårig vorsteh halvkuperad svans tyvärr inget halsband han ser ut som en "raggsocka" tack för hjälpen på förhand
Publicerat November 19, 200718 yr Fan va jobbigt.. Gjorde ngr sökningar iaf, hittade din förlustanmälan, men inget anträffat. Tror det fanns, åtminstonde för något år sen, någon tjänst på jägareförbundets hemsida.. hundjouren.. kolla om det finns kvar. Vorsthe är iaf en tålig hund så rimligen borde han komma åter hungrig som fan tycker jag.. hoppas iaf!!! Lycka till! Mvh!
Publicerat November 20, 200718 yr Författare Tack HipShot.. för att du hjälper mig tror iof inte att han kommer att lida av hunger har river djur om det är på det viset.... vi har ju en hel del gris i våra områden så jag tror att han kan ha dukat under i fajt med dom... han älskar/älskade att hänga i grisarna... och blev bara mer taggad av att åka på lite pisk.... så fan vate om han kommer att komma igen...... men jag kommer att fortsätta att söka efter honom....... Tack ennu en gån för att du hjälper till //Johannes Kalle.. Jag bor i Blacksta... strax söder om flen mot Bettna och det var där han försvann... sprang norr ut det sissta som sågs av honom......//J
Publicerat November 20, 200718 yr Författare Jo just ja HipShot..... Hundjouren har min flickvän lagt in en anmälan på..... tack för tippset ändå//J
Publicerat November 20, 200718 yr Fins ju inga ord jag kan sia för o lindra kan ju bara gå till mig skälv hur jag hade känt :'( :'( :'( :'( :'( :'( men jag hoppas innerligt att du får till baka din vän. Mvh.
Publicerat November 20, 200718 yr Författare Tack tack Flex..... Har ännu inte hört något om honom......7 dygn har gått .....
Publicerat November 20, 200718 yr tur att den är stor och rätt milt väder gör juh att den har stora chanser att vara vid liv,sen trafik osv är nog det vi får hoppas den inte råkat ut för.. :-X men testat höra med brevbärarna? taxi bilar alla som far mycket
Publicerat November 20, 200718 yr Helsike TurboX! Varje gång jag ser att du skrivit här, blir jag så glad och hjärtat hoppar till för jag tror att det ska stå att hunden kommit tillbaka. Lika besviken blir jag varje gång! :'( :'( Lider med dig och hoppas innerligt att hunden snart kommer tillbaka. Det är ju ingen liten ras, så lever han så lär han snart synas. //Roggman66