Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bortsprungen hund!!!!!!

Featured Replies

Publicerat

Hej på er alla!! Särskilt då ni i Flensområdet, Sörmland

Min 3,5 årige Vorsteh hane "Elmer" sprang den 14/11 2007 bort

så om ni ser eller hör något hör hemskt gärna av er.

Tack på förhand och var rädd om era fyrfota vänner

Johannes Kahl tel.0704 53 42 24

Publicerat

Långt till Nykvarn..men hör jag något tjoar jag till....

Publicerat

Jag ska hålla ögonen öppna, håller till kring nyköping/tystberga/lästringe

Hoppas din vän återfinns välbehållen!

Publicerat

Förmodar att du ringt polisen?

Dels så ska du kolla med den lokala polisen som för bok över dessa jyckar men du ska även se till att kolla i nationellt gods samt RAR! Polisen har idagarna lagt om systemet med bortsprungna djur och detta har inte riktigt slagit igenom, fortfarande förekommer det att djuren reggas på olika ställen dessvärre. Vissa i "djurpärmen" som finns på de flesta stationer och vissa i datorerna. Ring 11414 och tryck på 1 på en tonvalstelefon dvs välj att göra en polisanmälan. Därefter skrivs en vanlig förlustanmälan. Fördelen med det är att jycken blir sökbar i systemen dvs man kan finna dej som hundägare oavsett vart hunden och ffa när hunden anträffas/observeras.

Mvh!

Publicerat
  • Författare

Jo jag har ringt polisen men ej gjort en förlust anmälan bara på dom lokala polisstationerna... ska göra en förlustanmälan nu snarast

Tack

//T

Publicerat

ring lantbrevbärarna eller posten och meddela,dom är juh ute en hel del i rätt tid för hitta hundar,lappar på affärer osv,säker nån tanat som har en bråkig fårrster inne just nu :P!hoppas det löser sig!

Publicerat

Hur går det har Elmer kommit till rätta....

Publicerat
  • Författare

Elmer har inte kommit till rätta. Det har nu gått 5 dygn sedan han försvann, jag hyser inget hopp om att han kommer att komma tillbaka....  :'( :'( :'(

Publicerat

Fyfan så trist!

Hoppet är det sista som överger en! kan hända att någon tagit hand om hunden!

Publicerat
  • Författare

Jag har pratat med alla innom en radie av 2 mil halva sörmalnd vet om att min hund är borta, jag har annonserat i tidningen , gjort en förlustanmälan  etc etc

men jag hoppas ju det kommer jag att göra länge.......

Publicerat
:( Fy vad tråkigt. Hoppas vovven kommer till rätta. Kompisens drever var borta i över två veckor och rätt som det var så stod han hemma på trappan. Detta var mitt i iskalla vintern så hopp finns fortfarande. Hoppas som sagt att du hitter hunden!
Publicerat
  • Författare

TAckar för alla uppmuntranden och tipps och råd på hur jag skall gå tillväga...

Publicerat

Håller tummarna här.....

Publicerat

Har du något signalement på jycken, halsband eller något liknande vid försvinnandet? Korthår strävhår? Ska jobba ikväll, kan söka lite i vårt hittegodsregister..

Mvh!

Publicerat
  • Författare

Strävhårig vorsteh halvkuperad svans tyvärr inget halsband han ser ut som en "raggsocka"

tack för hjälpen på förhand

Publicerat

Här kommer en bild på han....lider med dig.....

post-81-1195489465_thumb.jpg

Publicerat
  • Författare

Tack

Publicerat

Fan va jobbigt..

Gjorde ngr sökningar iaf, hittade din förlustanmälan, men inget anträffat.

Tror det fanns, åtminstonde för något år sen, någon tjänst på jägareförbundets hemsida.. hundjouren.. kolla om det finns kvar.

Vorsthe är iaf en tålig hund så rimligen borde han komma åter hungrig som fan tycker jag.. hoppas iaf!!!

Lycka till!

Mvh!

Publicerat

Hej

Var ungefär i Flen försvann hunden?

Publicerat
  • Författare

Tack HipShot.. för att du hjälper mig

tror iof inte att han kommer att lida av hunger har river djur om det är på det viset.... vi har ju en hel del gris i våra områden så jag tror att han kan ha dukat under i fajt med dom... han älskar/älskade att hänga i grisarna... och blev bara mer taggad av att åka på lite pisk....  så fan vate om han kommer att komma igen...... men jag kommer att fortsätta att söka efter honom....... Tack ennu en gån för att du hjälper till //Johannes

Kalle..

Jag bor i Blacksta... strax söder om flen mot Bettna och det var där han försvann... sprang norr ut det sissta som sågs av honom......//J

Publicerat
  • Författare

Jo just ja HipShot..... Hundjouren har min flickvän lagt in en anmälan på..... tack för tippset ändå//J

Publicerat

Fins ju inga ord jag kan sia för o lindra kan ju bara gå till mig skälv hur jag hade känt  :'( :'( :'( :'( :'( :'( men jag hoppas innerligt att du får till baka din vän.

Mvh.

Publicerat
  • Författare

Tack tack Flex.....

Har ännu inte hört något om honom......7 dygn har gått .....

Publicerat

tur att den är stor och rätt milt väder gör juh att den har stora chanser att vara vid liv,sen trafik osv är nog det vi får hoppas den inte råkat ut för.. :-X

men testat höra med brevbärarna? taxi bilar alla som far mycket

Publicerat

Helsike TurboX! Varje gång jag ser att du skrivit här, blir jag så glad och hjärtat hoppar till för jag tror att det ska stå att hunden kommit tillbaka.

Lika besviken blir jag varje gång!  :'(  :'(

Lider med dig och hoppas innerligt att hunden snart kommer tillbaka. Det är ju ingen liten ras, så lever han så lär han snart synas.

//Roggman66