Publicerat November 20, 200718 yr Författare Roggman66: Jag lovar att jag kommer att öppna ett nytt uppslag om han kommer tbx Tack för all stöttning, hjälp och ideér ni alla ger mig....... tack //Johannes
Publicerat November 20, 200718 yr Helsike TurboX! Varje gång jag ser att du skrivit här, blir jag så glad och hjärtat hoppar till för jag tror att det ska stå att hunden kommit tillbaka.Lika besviken blir jag varje gång! :'( :'( Lider med dig och hoppas innerligt att hunden snart kommer tillbaka. Det är ju ingen liten ras, så lever han så lär han snart synas. //Roggman66 Fan Rogge..jag tänker precis likadant !!!! TurboX,vi håller våra tummar......
Publicerat November 21, 200718 yr Författare 8 dygn har gått inget hört inget sett, börjar kännas lite hopplöst /J
Publicerat November 21, 200718 yr Har tänkt precis likadant som Roggman & Telgetok. Varje gång jag ser att du gjort ett inlägg så har hoppet tänts om att du funnit honom. Håller alla tummar jag kan för att detta slutar lyckligt.
Publicerat November 21, 200718 yr vi har haft borta hundar några gånger,och dom är dubbelt så småa som din,dom har klarat sig en vecka ute i mitten av januari (-10till-20) och skulle vilja tro att det är en tant som tagit hand om hunden och "glömt" ringa till polisen,så hade vi för en drever iaf vid senaste fallet, om det nu är nån tröst : men helt klart dax å slå på djungel trumman,ring polisen i södermanland och i stockholm och södertälje,man vet aldrig hur bra samarbete dom har, hoppas det går fint och hoppet är det sista man tappar!!!
Publicerat November 22, 200718 yr Författare Har dragit igång STORA djungeltrumman tror att större delen av den Sörmlänska landsorts befolkningen vet att han är borta. Så jag håller tummarna Tack/J
Publicerat November 22, 200718 yr har skickat snackat med dom jaktlag jag vet jagar åt det hållet om att hunden,synd dom bara jagar helg,men snart tror jag du får igen den!! hade den nått halsband eller dylikt ??
Publicerat November 23, 200718 yr Författare Nej tyvärr inget halsband, men han är halvkuperad Tack för all hjälp/J
Publicerat November 25, 200718 yr Författare fortfarande ingen hund som kommit hem :'( 12 dygn har gått
Publicerat November 25, 200718 yr .. inte någon kul läsning alls detta!.. de värker i hela min kropp när någon förlorar sin fyrfota vän!.... hoppas verkligen du får vovven tbx!.. om inte annat iaf får reda på vad som har hänt!.. håller tummen för dej/er.. Mvh Mamre!..
Publicerat November 26, 200718 yr Börjar få en lätt ångest över din förlorade hund. Har skickat ut en efterlysning efter din hund då jag/ vi har en sökgrupp som brukar köra i Sparreholm/ Flenhållet.
Publicerat November 26, 200718 yr Författare Tack för det Jocke! börjar tappa hoppet om jag ska vara ärlig Stort tack till alla er som hjälper mig att hitta min hund
Publicerat November 26, 200718 yr Har du kollat med skogsbolagen om dom har sett något? Booforssjö, Sandåsa, Mellanskog, Holmen och Sveaskog avverkar ju friskt i dom trakterna. Du har ju förarna av skördare, skotare och timmerbilar för att inte tala skogsinspektörerna själva.
Publicerat November 26, 200718 yr usch fy fan för sånt här!!!!!! :'( ge inte upp bara,om du får lite snö så får du fara å kika runt,den har säkert blivit skygg vid där här laget,går rätt snabbt! ring och kolla med hundstall oxå,,har den chipp och inte tatuering så äre det faktiskt inte många poliser som har rätta avläsare,vet uppsala inte hade det när vi fick igen en bortsprungen hund, testa med bur ute och filt,finns det nån hobby flygskola där så är chasen väldigt liten å se den men allt värt en chans,ring oxå vägverket och hoppas på dom inte har nån rapport från deras förare.. :- lägg ut på robsoft oxå att den är borta så vi sprider det så mycke som möjligt!! http://forum.robsoft.nu/ om du inte har sidan redan.
Publicerat December 3, 200718 yr Författare Hej! Fick i fredags ett anonymt brev hem om att vorsthern är påkörd.... han skulle ha hittats den 16/11längs den vägen som jag åker till jobbet, jag har inte sett honom längs denna väg....... Jag kommer att fortsätta leta, vill ju ha tillbaka honom oavsätt han är död eller inte.... man vill ju säga adjö //J
Publicerat December 3, 200718 yr Hej!Fick i fredags ett anonymt brev hem om att vorsthern är påkörd.... han skulle ha hittats den 16/11längs den vägen som jag åker till jobbet, jag har inte sett honom längs denna väg....... Jag kommer att fortsätta leta, vill ju ha tillbaka honom oavsätt han är död eller inte.... man vill ju säga adjö //J Fan vad trist det är . Ovissheten är det värsta. Hoppas verkligen att du hittar honom oavsett skick så du kan få ett avslut på allt. Blir ju inte lättare om hunden är död men man vet iaf vad som har hänt honom. :-* :'(
Publicerat December 3, 200718 yr Fick i fredags ett anonymt brev hem om att vorsthern är påkörd.... han skulle ha hittats den 16/11längs den vägen som jag åker till jobbet, jag har inte sett honom längs denna väg....... Fy va sjukt! Om någon kört på honom så borde de ju kunna ange en plats lite mer specifikt.. Kolla med vägverket om de plockat väck något dött kreatur från angiven väg. Annars är det väl bara att gå utmed hela vägen och leta.. Sen låter det mystiskt, "han skulle ha hittats..".. om man hittar en påkört hund så kan man utan problem ge sig till känna och ange plats för tex polisen som sen plockar fram dej ur datorn. Detta låter mer som att någon kört på din hund men varit berusad, saknat körkort eller något annat knas och av den anledningen inte velat ge sig till känna. Usch vad det stinker illa :'( För det kan inte vara någon som är sur på dej och skickar brevet för att jävlas? Mvh!
Publicerat December 3, 200718 yr fy fan,jag hade blivit stor tokig!!!!!!!! vilken satans idiot som skickar ett brev,,jag hade nog tagit vidare detta brev och försökt få det vidare,man borde kunna spåra det ganska bra,nu snackar vi vilken del den skickas ifrån, inte dna osv,men fy fan vad vidrigt och kolla upp vem som äger den å skicka brev,,usch vilka satans idioter det finns > fan va tråkigt å höra >
Publicerat December 3, 200718 yr Fan va lätt det är att få tårar i ögonen, det är det man fasar för när man släpper sina hundar att man skall behöva köra hem själv. Jag lider något fruktansvärt med dig. Mvh Jerry.
Publicerat December 3, 200718 yr Tråkigt kompis! :'( Jag lider med Dig när Du har hunden borta. :'( Jag hoppas givetvis på det bästa och under har ju skett förut.
Publicerat December 5, 200718 yr Författare Brevet var poststämplat i Västerås 26/11.... alltså 10 dagar efter att man har "påträffat" min hund vid vägkanten...... Nej jag tror inte att jag har någon ovän som skulle göra något sådant... tror inte att jag har några ovänner alls..... det ända jag kan utläsa av brevet förutom det som står är att personen som skrivit brevet är äldre och antagligen en man ( handstilen som våran adress är skriven med) Tack för all hjälp och allt stöd /Johannes