Publicerat December 3, 200718 yr Snackade med Peter (partys här på forumet) dom hade varit ute och jagat räv, till förmån för barncanserfonden... tyckte jag lät som en bra grej... man gör en inbjudan till alla som vill vara med (anons i tidningar etc etc ) och så tar man X antal pengar för detta och dom pengarna skänker man till någon välgörenhetsorganisation ex B.C.F eller W.W.F Iallafall så tänkte jag försöka dra ihop några markägare för en sån här grej här i Sörmland Väl mött Skit jakt på er /Johannes
Publicerat December 3, 200718 yr Snackade med Peter (partys här på forumet) dom hade varit ute och jagat räv, till förmån för barncanserfonden... tyckte jag lät som en bra grej... man gör en inbjudan till alla som vill vara med (anons i tidningar etc etc ) och så tar man X antal pengar för detta och dom pengarna skänker man till någon välgörenhetsorganisation ex B.C.F eller W.W.FIallafall så tänkte jag försöka dra ihop några markägare för en sån här grej här i Sörmland Väl mött Skit jakt på er /Johannes Fan,jag bor ju i sörmland...Jag kommer Ps. Vilka sorts stövare blir det,hundfolk från sidan eller ???
Publicerat December 3, 200718 yr Jag har flyttat ämnet om Rävjakt hit där det hör hemma. Orjant PS. Jag är sugen på rävjakt i Sörmland. Ds
Publicerat December 4, 200718 yr Säger som Roggman66, kommer som ett skott. Återkomm med tid och plats bara....
Publicerat December 4, 200718 yr första och främst är det väldigt bra tanke, men ska det funka så bör man ha en mark som ett jaktlag/flera erbjuder,,marken bör vara ganska nära ideal för rävjakt där vi inte vill få platta hundar, runt 3000 h tror jag skulle funka väldigt bra med 4 stövare och runt 50 passare sen terriers ägare som gör en insats om det behövs/gör jaktprov jag vet säkert finns intresse för riksjägarna att kunna planera in en så kallad fadder jakt under samma tillfälle då man slår 2 flugor i en smäll,och östermalma har jag inte riktigt jagat igenom känner jag 8) då man slår den 3e flugan med en gemensam jakt från alla håll å kanter
Publicerat December 5, 200718 yr Författare Myckte respons på detta..... kul tycker jag..... jag tänkte försöka fåihop så många markägare/jaktlag jag kan i området där jag bor, för att få en så bra jakt som möjligt..... vad det gäller stövare och terriers så har jag inte kollat upp detta ......så om ni har förslag eller har egna hundar som kan gå så är jag tacksam.... själv har jag en tysk men hon är bara 5mån så jag vill inte släppa henne ännu....... //Johannes
Publicerat December 5, 200718 yr Författare Jag ämnar att lägga jakten i mitten av februari...... men som sagt det är bara på planeringsstadiet änn så länge!!!!
Publicerat December 5, 200718 yr Jag ämnar att lägga jakten i mitten av februari...... men som sagt det är bara på planeringsstadiet änn så länge!!!! Tänk bara på att februari är "skaremånad" här i sörmland..... Större chanser till bra före har du i januari... Synd att behöva ställa in ett sånt stort event menar jag......pga.skare !!!!!!
Publicerat December 5, 200718 yr folk går nog med hundar är nog inte problemet,just mars är juh helt körd för dom flesta,januari låter som bättre av dom två,
Publicerat December 5, 200718 yr Författare Tack tack det var bra att nmi sa det hade inte tänkt själv på det....... problemet är ju alla andra jakter .... mångat skulle nog tycka att det störde ....... men jag ska se vad jag kan göra ...... Tack /J
Publicerat December 5, 200718 yr hojta till med när du fått ihop det,snacka med jrf och jägareförbundet om dom vill hjälpa till,,som sagt hund folk finns bara mark å datum finns
Publicerat December 5, 200718 yr Snackade med Peter (partys här på forumet) dom hade varit ute och jagat räv, till förmån för barncanserfonden... tyckte jag lät som en bra grej... man gör en inbjudan till alla som vill vara med (anons i tidningar etc etc ) och så tar man X antal pengar för detta och dom pengarna skänker man till någon välgörenhetsorganisation ex B.C.F eller W.W.FIallafall så tänkte jag försöka dra ihop några markägare för en sån här grej här i Sörmland Väl mött Skit jakt på er /Johannes låter skoj. Finns även intresse här, tyvärr har jag ingen hund
Publicerat December 5, 200718 yr hojta till med när du fått ihop det,snacka med jrf och jägareförbundet om dom vill hjälpa till,,som sagt hund folk finns bara mark å datum finns Hur menar du då FC ???? Japp du har myrslok !!! men behövs det inte formel 1 oxå!!! Ring in Foxkiller och kettyjanne så blir det jakt.... Insamlade pengar går delvis till rädda barnen eller nåt annat behövande,men en del går till flygjanne.... Annars är jag rädd för att det inte blir hundar som räcker !! Asså....vill man satsta stort skall man ha di bästa ...det är då alla pröjsjannar hakar på ;D Myrslokar eller andra jordgetingar kommer i sista hand ;D Jakt är ovan mark !!!! Plocka fram dugliga stövare så drar jag personligen fram/till minst 20 pers.. Bara lova att det kommer hundar som har det...... Då kommer stålarna oxå
Publicerat December 6, 200718 yr ;D Mamre kommer gärna med plånboken!.. å jagar!... ;D... så fort de gäller saker som går till barn e jag ALLTID med!.. ;D.. MVh
Publicerat December 6, 200718 yr Författare Hur menar du då FC ???? Japp du har myrslok !!! men behövs det inte formel 1 oxå!!!Ring in Foxkiller och kettyjanne så blir det jakt.... Insamlade pengar går delvis till rädda barnen eller nåt annat behövande,men en del går till flygjanne.... Annars är jag rädd för att det inte blir hundar som räcker !! Asså....vill man satsta stort skall man ha di bästa ...det är då alla pröjsjannar hakar på ;D Myrslokar eller andra jordgetingar kommer i sista hand ;D Jakt är ovan mark !!!! Plocka fram dugliga stövare så drar jag personligen fram/till minst 20 pers.. Bara lova att det kommer hundar som har det...... Då kommer stålarna oxå Telgetok.... hur menar du?? om du omvandlar jordgetingar formel1 bilar och myrslokar till svenska .... så kanske...kanske... kan jag hjälpa till med något ??? hur som haver så har jag iaf 3 marker klara men jag är låååångt ifrån klar //Johannes
Publicerat December 6, 200718 yr Telgetok.... hur menar du?? om du omvandlar jordgetingar formel1 bilar och myrslokar till svenska .... så kanske...kanske... kan jag hjälpa till med något ???hur som haver så har jag iaf 3 marker klara men jag är låååångt ifrån klar //Johannes Härligt jobbat !!! Du har ett PM !
Publicerat December 6, 200718 yr jag tror nog resan blir lång för dessa herrar,men sneglar vi mot väst hittar vi dalarna och där finns juh en del hundar,allt hänger på vädret,,regnar det så blir det juh inge kul alls,därför det är värdelöst och vara jägare efter räv här.. mvh barmarkens barn
Publicerat December 6, 200718 yr Författare ja som sagt hmmm......... myrslokar formel 1 bilar och jordgetingar.......VAD är det för något???? vet ju att myrslokar finns typ i afrika osv
Publicerat December 6, 200718 yr vet inte men myrslok är en foxterrier för dom är så satans fula iaf [glow=red,2,300]för att hålla tråden seriös [/glow] så tror jag att jag kan stå för 2st stövare iaf,och kanske sköta kontaken med dalarna, problemet som är för rävstövar ägare tillskillnad mot andra är att man inte vill ha dåligt väder,vägar helst inte sjöar som idag kan ha millimeter is på sig,,så kan vi bara hitta en mark utan större väg och hoppas vädret håller sig norrlänskt så kommer det bli resultat,
Publicerat December 6, 200718 yr Författare tack för upplysningen om foxterrierns öknamn....... ja vädret kan jag inte ge några som hälst garantier för samma med isarna ..... men jag ska snacka med metrologerna på tv4 så ordnar dom det ;D ;D vägar..... ja det finns en trafikerad väg i ena änden av markerna jag tänkt att vi skulle vara på, men man behöver ju inte nödvändigtvis gå in från den vägen man kan starta nån km in... och beroende på hur många markägare jag får med och hur många skyttar och hundförare det kommer, så kommer jag nog att dela upp markerna i olika sektioner, och dom olika sektionerna i såtar...... tar gärna hjälp av någon som känner att dom är haj på sånt.......... //Johannes