Publicerat December 7, 200718 yr tack för upplysningen om foxterrierns öknamn....... ja vädret kan jag inte ge några som hälst garantier för samma med isarna ..... men jag ska snacka med metrologerna på tv4 så ordnar dom det ;D ;Dvägar..... ja det finns en trafikerad väg i ena änden av markerna jag tänkt att vi skulle vara på, men man behöver ju inte nödvändigtvis gå in från den vägen man kan starta nån km in... och beroende på hur många markägare jag får med och hur många skyttar och hundförare det kommer, så kommer jag nog att dela upp markerna i olika sektioner, och dom olika sektionerna i såtar...... tar gärna hjälp av någon som känner att dom är haj på sånt.......... //Johannes Om du vill kan jag säkert komma med ideer .... Det viktiga är att få med bra stövare...annars blir det som vilken klappjakt som helst..antar att det inte var tanken
Publicerat December 7, 200718 yr FC är bara så jävla härlig. Trots hans hundval ;D :-* FC är härlig !!! Har nu skrattat så jag gråter...... Som du ser din rääliga skeeåning så har vi saker på G..bara att pallra sej upp till Sverige nu..... Nu skall vi jaga reeeev..... ;D
Publicerat December 7, 200718 yr FC är härlig !!! Har nu skrattat så jag gråter......Som du ser din rääliga skeeåning så har vi saker på G..bara att pallra sej upp till Sverige nu..... Nu skall vi jaga reeeev..... ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Publicerat December 7, 200718 yr FC är härlig !!! Har nu skrattat så jag gråter......Som du ser din rääliga skeeåning så har vi saker på G..bara att pallra sej upp till Sverige nu..... Nu skall vi jaga reeeev..... ;D Är inte så på hugget när det gäller reeeeeeeeeevjakt med stövare. Ej heller glad för att gräva. Rent av allergisk mot det. Men skulle varit kul o träffat ER. ;D
Publicerat December 7, 200718 yr FC är bara så jävla härlig. Trots hans hundval ;D :-* klart karln är härlig, han ser ju ut som runar sörgard! (och runar i sin tur ser ju ut som en kvinna) :-*
Publicerat December 8, 200718 yr Författare Är inte så på hugget när det gäller reeeeeeeeeevjakt med stövare. Ej heller glad för att gräva. Rent av allergisk mot det. Men skulle varit kul o träffat ER. ;D Du är välkommen om du vill.... om jag får ihop det Om du vill kan jag säkert komma med ideer ....Det viktiga är att få med bra stövare...annars blir det som vilken klappjakt som helst..antar att det inte var tanken Ne det var ju inte tanken att det skulle bli en vanlig jakt //J
Publicerat December 19, 200718 yr Jag åker gärna o jagar räv med min rävstövare o mina grythundar... Här är så förbannat med varg att man släpper Any (stövaren) med hjärtat i halsgropen varje gång... :-[ Så hör gärna av er om ni har rävmark som inte är för liten....
Publicerat December 19, 200718 yr Författare RevPer........ var det du som blev attakerad av björnen???? och stövarn försvarade dig??? Jo bara jag får ihop tillräckligt mycket mark och tillräckligt många stövare och några terriers så kommer det att bli STOR jakt Mvh
Publicerat December 21, 200718 yr Jag åker gärna o jagar räv med min rävstövare o mina grythundar...Här är så förbannat med varg att man släpper Any (stövaren) med hjärtat i halsgropen varje gång... :-[ Så hör gärna av er om ni har rävmark som inte är för liten.... 1000ha är de för litet för dej!.. : Mvh
Publicerat December 22, 200718 yr RevPer........ var det du som blev attakerad av björnen???? och stövarn försvarade dig???Jo bara jag får ihop tillräckligt mycket mark och tillräckligt många stövare och några terriers så kommer det att bli STOR jakt Mvh Jo det är han, därför döpte han sig till "rev(a)per"
Publicerat Januari 7, 200818 yr Ja så har vi i vårt rävgäng här i Orsa tokjagat räv i två dagar. Så nu har vi skjutit den 60 räven för min lilla terrier Radagast siril.... Men vi ska fortsätta imorgon också det blir kanske fler för både stövarn o terriern... Men kul är det...
Publicerat Januari 8, 200818 yr Författare Grattis grattis Revper..... vad det gäller rävjakten så står det still........ men jag jobbar på det......
Publicerat Januari 10, 200818 yr Ja så har vi i vårt rävgäng här i Orsa tokjagat räv i två dagar.Så nu har vi skjutit den 60 räven för min lilla terrier Radagast siril.... Men vi ska fortsätta imorgon också det blir kanske fler för både stövarn o terriern... Men kul är det... gratulerar till nr 60 då!... ;D ;D.... och tack för ett trevligt samtal härom dagen!. å du e mycket välkommen ner till mej å hjälpa till å ta bort lite räv!... ;D MVh Mamre!..
Publicerat Januari 10, 200818 yr låter intressant med en stor rävjakt är intresserad om ni behöver folk
Publicerat Januari 10, 200818 yr Författare låter intressant med en stor rävjakt är intresserad om ni behöver folk Jo jag måste bara styra ihop det först ..... går lite trögt för tillfället....
Publicerat Januari 20, 200818 yr hallo! lurer rett og slett bare på om det er lov i sverige å skyte rev med 22lr her i norge er det ikke lov, noe jeg mener er tull mener at 22`en er kraftig nåkk til å ta reven med hva mener dere?
Publicerat Januari 21, 200818 yr Författare hallo! lurer rett og slett bare på om det er lov i sverige å skyte rev med 22lrher i norge er det ikke lov, noe jeg mener er tull mener at 22`en er kraftig nåkk til å ta reven med hva mener dere? Hej.... ehh jag vet inte om .22lr är tilllåtet..... jag vet dock, att räven dör om man skjuter den med .22lr ....... Fråga Hippshot, amakulu eller teljetok dom kanske vet om det är "lagligt".... /J
Publicerat Januari 21, 200818 yr Nej det är INTE lagligt att jaga räv eller grävling med 22 lr däremot att avliva för tex ställande hund eller i fälla/gryt. //Roggman66
Publicerat Januari 21, 200818 yr 22lr e duger gott å väl för att skjuta räv om man bara ser till kraften i bössan!.. men sedan har vi juh dessa underbara indelningar av vapen klasser som våra kära styrande har gjort!.. och ser man till de så duger den inte!. Mvh Mamre!..
Publicerat Januari 21, 200818 yr Författare 22lr e duger gott å väl för att skjuta räv om man bara ser till kraften i bössan!.. men sedan har vi juh dessa underbara indelningar av vapen klasser som våra kära styrande har gjort!.. och ser man till de så duger den inte!. Mvh Mamre!.. jo det är väll så jag resonerar oxo..... ibland får jag en känsla av att dom som bestämmer aldrig varit i kontakt med varese jakt eller jägare /J
Publicerat Januari 21, 200818 yr var inne på två hemsidor idag och kollade på duktiga rävhundar, kul att det finns en del duktiga hundar, ja förutom min egen då ::)hm,hm.... Gå in o kolla på http://www.parsonrussell.se/ och gärna på http://www.grytparson.com/ .... Det finns säkert fler sidor men inte så många, men vad vet jag som är glesbygdsbo.....
Publicerat Mars 3, 200818 yr Då var årets stora räv jakt i norrbo avklarad med ett lyckat resultat 6 rävar blev det Drygt 90 anmälda härligt före 12 stövare Fem rävar för stövar drev och en stänk räv Sen supe på kvällen där humöret var på topp