Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Sönderslagen Settersvans Säljes

Featured Replies

Publicerat
  • Författare
;D ;D ;D Bra niak! :D Kan Vi få ett foto på Ego med kort svans? ;)
Komplikationer tillstött ,svansens färg ej bra.Veterinären står frågande.Inte roligt längre... :-

post-58-1197452644_thumb.jpg

Publicerat
Komplikationer tillstött ,svansens färg ej bra.Veterinären står frågande.Inte roligt längre... :-

Oh shit! Det var inte bra! :( Han ser ledsen ut Ego med struten!

Publicerat
  • Författare
Oh shit! Det var inte bra! :( Han ser ledsen ut Ego med struten!
Jo han lever just nu inte riktigt upp till sitt alias : White Satan Motherfucker... :'(
Publicerat
Jo han lever just nu inte riktigt upp till sitt alias : White Satan Motherfucker... :'(

Nej, jag ser det. Han är inte alls i form och det syns. :(

Publicerat
Jag brukar tycka att Ella har riktigt vettiga åsikter , men nu har hon spårat ur alldeles. :o Nog finns det endel fina Bretoner men att de skulle kunna hävda sig på ett jaktprov för Engelska Stående Fågelhundar har jag mycket svårt att tro. ;D 8) I Norge tävlar ju alla raser tillsammans och vem är det som vinner ? Jo de Engelska Settrarna.....Med eller utan svans. ::)

Du har nog misstagit dig lite.....hundarna utan svans som vunnit är inte setter.....det är Breton!!!  ;D  8)

Publicerat

Men du det här låter inge trevligt. Hur länge måste ni vänta för att se om det kanske vänder eller om ni bör vidta någon annan åtgärd? Gissar att det är att kapa mer av svansen som är ett alternativ?

:'( Stackars Ego :'(

Publicerat
  • Författare
Du har nog misstagit dig lite.....hundarna utan svans som vunnit är inte setter.....det är Breton!!!  ;D  8)
Aj f-n , jag tyckte väl att de såg skumma ut  ;D
Publicerat
  • Författare
Men du det här låter inge trevligt. Hur länge måste ni vänta för att se om det kanske vänder eller om ni bör vidta någon annan åtgärd? Gissar att det är att kapa mer av svansen som är ett alternativ?

:'( Stackars Ego :'(

Tack och lov så ser svansen betydligt bättre ut idag , jag tror personligen att Vet´s svansskydd hade stasat den endel.Nu är han utan skydd och det ser bättre ut för varje timme.Hoppas nu att det håller i sig så vi får glömma eländet och sträcka ut på fjället i jakt efter ripor,ära och berömmelse  ::).Börjar bli svårt att hålla honom i stillhet , motionsmonster som han är... :o
Publicerat

När Ella opererat sig och var tvungen vara stilla sa folk till mig "Vad skönt att du slipper motionera henne och kan vara hemma och slappa istället"  :o

Jo tjenare..... jag var av lite annan åsikt  ;)

Vet. säger att hunden inte får röra sig ett visst antal dagar, men hunden har en helt annan åsikt  ;)

Hellre en frisk hund som man får/"måste" motionera, än en som måste vara i stillhet hemma och bygger upp mer och mer överskottsenergi......! :o

Skönt att det verkar gå åt rätt håll för Ego!!!  :)

Publicerat

Härligt att det verkar ordna sig. Kan vara ett litet helvete med svansskador.

Publicerat
  • Författare

Har inte fått några egentliga förhållningsorder vad gäller vila men det faller ju sig ganska naturligt att man inte släpper en nyopererad hund hej vilt.Lät honom vara lös på gården en stund idag och han lade upp ett sök i våldsam action i underbar stil ,verkar något stympad bak men rör sig i en kraftig vägvinnande galopp.Ja ja ,glad blev han i alla fall och om möjligt ännu gladare då jag plockade fram apportbockar och dummies. ;D.Kul att han ännu strax tre år gammal upplever dressyrpassen som något riktigt roligt. :) Nu längtar vi uuuut...Att gå hemma med sjukt barn,ny-opad hund och en gammelhund som sett sina bästa dagar börjar bli påfrestande...  ;) Varför opererades Ella ?

Publicerat
Har inte fått några egentliga förhållningsorder vad gäller vila men det faller ju sig ganska naturligt att man inte släpper en nyopererad hund hej vilt.Lät honom vara lös på gården en stund idag och han lade upp ett sök i våldsam action i underbar stil ,verkar något stympad bak men rör sig i en kraftig vägvinnande galopp.Ja ja ,glad blev han i alla fall och om möjligt ännu gladare då jag plockade fram apportbockar och dummies. ;D.Kul att han ännu strax tre år gammal upplever dressyrpassen som något riktigt roligt. :) Nu längtar vi uuuut...Att gå hemma med sjukt barn,ny-opad hund och en gammelhund som sett sina bästa dagar börjar bli påfrestande...  ;) Varför opererades Ella ?

Går det under vård av anhörig hos fk och LKAB ??? ;) ;D :-*

Publicerat
  • Författare
Går det under vård av anhörig hos fk och LKAB ??? ;) ;D :-*
Nja ! Jag har ledigvecka... :-
Publicerat
Nja ! Jag har ledigvecka... :-

Ok, och inte få komma ut och jaga utan vara hemma och vårda Ego!

Publicerat
Varför opererades Ella ?

Hon fick livmoderinflamation i höst  :'(  Skulle vara i stillhet 14 dagar och efter de fick hon börja springa lite. När jag frågade vet. vad springa lite var så insåg vi att jag kan inte släppa henne i skogen iaf ::) för då skulle det där med att "springa lite" brytas direkt. Ellas springa lite (= flyga över stock och sten ;)) var inte vad vet. kallade lite  ;) ;D så det blev 3 lugna veckor...... sedan var det full fart i skogen igen! Och nu är hon sitt vanliga jag igen............. :)

Publicerat
  • Författare
Hon fick livmoderinflamation i höst  :'(  Skulle vara i stillhet 14 dagar och efter de fick hon börja springa lite. När jag frågade vet. vad springa lite var så insåg vi att jag kan inte släppa henne i skogen iaf ::) för då skulle det där med att "springa lite" brytas direkt. Ellas springa lite (= flyga över stock och sten ;)) var inte vad vet. kallade lite  ;) ;D så det blev 3 lugna veckor...... sedan var det full fart i skogen igen! Och nu är hon sitt vanliga jag igen............. :)
Oj ! Skönt att det gick bra.Det hörs som om Ella är av samma ull som Ego."Lite" existerar inte i deras vokabulär... :o