Publicerat December 5, 200718 yr Har just ställt undan denna pang och tanken är att den skall inhandlas, någon som har några sämre erfarenheter att dela med sig om denna pang ? Det är den korta versionen med 52cm pipa Allt känns helt rätt, men jag måste ju fråga iaf..
Publicerat December 5, 200718 yr Ne inte annat än att jag väntar på att någon lokal handlare ska få hem en M03, så att man får känna på dem......
Publicerat December 5, 200718 yr Mats där är en test på just den bössan i Jakt o jägare i 9,3x62 med 52 pipa fick tidningen i går. Mvh Jerry.
Publicerat December 5, 200718 yr Författare Mats där är en test på just den bössan i Jakt o jägare i 9,3x62 med 52 pipa fick tidningen i går.Mvh Jerry. Ner till pressbyrån och kolla om tidningen kommit... Tack....
Publicerat December 5, 200718 yr Jag köpte min i våras, 308W, (52cm), med extra pipa 9,3x62, (52cm). En helt underbar bössa, men det visste Du redan. Det enda jag inte var riktigt nöjd med i början var säkringen. Inte så att det var ngt galet med funktionen tvm, utan då jag osäkrade så klämde jag tummen några ggr, en vanesak som jag inte har några problem med nu. Den har dock en tendens vid pipbyte att sprida ngt. mv/Björn
Publicerat December 5, 200718 yr Författare Så skrev man pappren nyss och blev ägare till tingesten, nu är det bara att vänta på licensen.....
Publicerat December 5, 200718 yr Lätt avis :-[ Skönt att du inte föll för en rakrepeterande Blaser... Håller både Kr1 och M03 för det stolpskottet ;D Sitter med två Sako 75or och är ruskigt nöjd, även om det kliar i bytartarmen då och då så får dom nog bo kvar ett tag till. Du får bjussa på lite bilder å grejjer sen så jag får lite att dreggla över
Publicerat December 5, 200718 yr Författare Lätt avis :-[Skönt att du inte föll för en rakrepeterande Blaser... Håller både Kr1 och M03 för det stolpskottet ;D Sitter med två Sako 75or och är ruskigt nöjd, även om det kliar i bytartarmen då och då så får dom nog bo kvar ett tag till. Du får bjussa på lite bilder å grejjer sen så jag får lite att dreggla över Självklart skall det fotas inför kikarmontage etc.
Publicerat December 6, 200718 yr Kollad lite där och det verkar som om den bössan inte finns i vänsterutförande... någon som vet? (Sorry Mats, detta kanske gränsar till trådkapning...)
Publicerat December 6, 200718 yr Kollad lite där och det verkar som om den bössan inte finns i vänsterutförande... någon som vet? (Sorry Mats, detta kanske gränsar till trådkapning...) Tänkte inte droppa den bomben ännu men jag har faktiskt beställt en i vänster, annars i samma utförande som Mats och Björn. (9,3x62 med korta pipan) Sedan får man väl äta plast snacket till man dör. : Tillägget för vänster utförande är 4000 spänn tyvärr på en redaan från början rätt dyr bössa. Gå in på Mausers hemsida så hittar du vänsteroptionen en bit ner på sidan. Men det är inget dom får fram förens i vår. Jämför man med en offroad prof så är det i första hand en sak man reagerar över, detta är en bössa med balans MVH
Publicerat December 6, 200718 yr Tänkte inte droppa den bomben ännu men jag har faktiskt beställt en i vänster, annars i samma utförande som Mats och Björn. (9,3x62 med korta pipan) Sedan får man väl äta plast snacket till man dör. Vad hände med din Heym ??? ??? mvh
Publicerat December 6, 200718 yr Författare Kollad lite där och det verkar som om den bössan inte finns i vänsterutförande... någon som vet? (Sorry Mats, detta kanske gränsar till trådkapning...) Bara kapa på och ha tråden att diskutera M03:an inte just min eller någon annans.
Publicerat December 6, 200718 yr Författare Mitt val för den här istället för R93 Pro, trots att jag har ett antal sadelmontage etc för blaser, var just att denna pang har riktigt bra balans, och helt enkelt känns som ett riktigt vapen. Dessutom finns det lite fler roliga kalibrar att välja på än till Blaser, .404 Jeffery eller .458 Lott kanske : ;D
Publicerat December 6, 200718 yr Vad hände med din Heym ??? ??? mvh Mina heymar kanska man skall säga ;D Jo, den första SR 30n föll av en anledning som inte är publik. Den jag planerade på att importera föll av anledningen att jag inte fick tummen ur att titta på den på plats innan dom sålde den. Lackade då ur och åkte och beställde denna i Enköping. Provade denna i träutförande, Kr1, R93, och SR30 på samma skjutbana i tyskland tidigare i år. Egentligen var detta samantaget bästa bössan då den har ett bättre pipbytessystem än SR30n även om den senare har en lite bättre repetering. Dessutom är det mycket personlig affektion i namnet Heym för mig. Dock är heym en strulig organisation i dagsläget som lovar mycket men.... Kommer ändå att ha 3 Heymlicenser kvar efter detta, och ett litet tyskt vänsterprassel kan man väl tillåta sig. ;D MVH
Publicerat December 6, 200718 yr Tänkte inte droppa den bomben ännu men jag har faktiskt beställt en i vänster, annars i samma utförande som Mats och Björn. (9,3x62 med korta pipan) Sedan får man väl äta plast snacket till man dör. :Tillägget för vänster utförande är 4000 spänn tyvärr på en redaan från början rätt dyr bössa. Gå in på Mausers hemsida så hittar du vänsteroptionen en bit ner på sidan. Men det är inget dom får fram förens i vår. Jämför man med en offroad prof så är det i första hand en sak man reagerar över, detta är en bössa med balans MVH Vad betyder det i totalpris ungefär?
Publicerat December 6, 200718 yr Författare Med standard pipa 18.800:- Med 52cm pipa 20.500:- Vänsterutförande + 4000:- Sadelmontage 3400:-
Publicerat December 6, 200718 yr Med standard pipa 18.800:-Med 52cm pipa 20.500:- Vänsterutförande + 4000:- Sadelmontage 3400:- Kliar man karlsson bakom örat får man den för 23' ....ex sadelmontage. Motsvarande Blaser med korta pipan i vänster är exakt lika prisad av någon outgrundlig anledning :
Publicerat December 6, 200718 yr Verkar vara en riktigt fin bössa det där! Gubben (far) har en M03 modell "vanlig" i 9,3 och den skjuter otroligt behagligt tycker jag, är mkt bra balanserad och trevlig passbössa. Lite för tung för att vara en hundförarbössa dock. Ja, det var väl mina erfarenheter av M03:an, bara positiva
Publicerat December 6, 200718 yr Ser ju riktigt trevlig ut den där Mats! Har hört från rätt säkra källor att det kommer .458 patroner inom rätt snar framtid till R93:orna också, det filas bland annat på .400 H&H pipor dessutom. Tack för senast också Mats, var kul att du kom med till min fars lag och jagade även om det för dagen inte var mycket vilt inne... Jag fick ju skjuta i alla fall även om jag minutrarna senare tittade åt fel håll och missade skottchansen på en stor gris.... mvh Björn
Publicerat December 6, 200718 yr Tack skall du ha Mats nu har du fått en riktig Blaser nörd att vackla och få sjuka tankar.
Publicerat December 6, 200718 yr Dessutom blir skadeskjutningar och diverse märkliga bommar ett minne blott då hans styva syntetkolv elliminerar träfbildsförflyttningar ;DTror att hans likt en boaorms slingrande gevärsstockar strax är ett minne blott ;D Välkommen till syntetklubben "Vi som verkligen vill träffa där vi siktar" 8) /Micke Snuttjullar, skall vi räkna slaktade klövar till jul? :-* Snart kommer ni släpandes på drilling också och då jäklar.... Är inte sämre än att jag gör ett försök, förra plast R93an åkte igen innan bläcket på licensen torkat, aldrig upplevt ett plastigare vapen med undantag för en LTR möjligtvis. Det visste jag iofs redan men tänkte att jag måste ju vara felaktig som inte kan uppskatta vad 50% av svenska jägarkåren hissar så fort dom får chansen. Detta gjorde också att jag i princip inte förlorade några pengar på testet heller. Tur att vi alla är skapta olika.
Publicerat December 6, 200718 yr Författare Tack skall du ha Mats nu har du fått en riktig Blaser nörd att vackla och få sjuka tankar. Det var så lite så... Men för att väga upp ditt habegär kan jag posta en bild på en troligen ganska dyr R93:a...
Publicerat December 6, 200718 yr Den var fan grotesk Mats! ;D Är inte sämre än att jag gör ett försök, förra plast R93an åkte igen innan bläcket på licensen torkat, aldrig upplevt ett plastigare vapen med undantag för en LTR möjligtvis. Det visste jag iofs redan men tänkte att jag måste ju vara felaktig som inte kan uppskatta vad 50% av svenska jägarkåren hissar så fort dom får chansen. Detta gjorde också att jag i princip inte förlorade några pengar på testet heller. Tur att vi alla är skapta olika. Ja ja, får du vänja dig ett tag kanske du lär dig att skilja plast från glasfiber som jag hellre föredrar. :-*