Publicerat December 7, 200718 yr Tänkte inte droppa den bomben ännu men jag har faktiskt beställt en i vänster, annars i samma utförande som Mats och Björn. (9,3x62 med korta pipan) Sedan får man väl äta plast snacket till man dör. :Tillägget för vänster utförande är 4000 spänn tyvärr på en redaan från början rätt dyr bössa. Gå in på Mausers hemsida så hittar du vänsteroptionen en bit ner på sidan. Men det är inget dom får fram förens i vår. Jämför man med en offroad prof så är det i första hand en sak man reagerar över, detta är en bössa med balans MVH MKJ En god vän ville köpa en Extreme i vänsterutförande i våras. Svaret från Normark var då att plastbössan inte finns i vänsterutförande. Träbössan finns med tillägg av 4.000:-. Det kan nog vara idé att kolla detta med Normark. mvh/Björn
Publicerat December 10, 200718 yr Författare Så har man varit och hämtat pangen ;D Inte nog med att detta var Normarks visningspang som hade den korta pipan men jag fick den för ordinarie pris, så när allt var betalt och klart och jag packade ner den i fodralet så tittade säljaren på kartongen och sa.... "Var det snälltryck på den där?" efter en kort besiktning så råkade det faktiskt vara så och jag fick ännu en bonus värd 2.500:- :D
Publicerat December 10, 200718 yr Kul Matte!!!! Hmm... Hundförarbössa.. 9helatrex62.. snälltryck? Skitbra att ha ;D ;D Mvh!
Publicerat December 10, 200718 yr Författare Kul Matte!!!!Hmm... Hundförarbössa.. 9helatrex62.. snälltryck? Skitbra att ha ;D ;D Mvh! Ja visst är det när jag byter pipa till 243, 22-250 eller någon annan laserpek
Publicerat December 10, 200718 yr Författare Kul Matte!!!!Hmm... Hundförarbössa.. 9helatrex62.. snälltryck? Skitbra att ha ;D ;D Mvh! Just det du har väl Sako.... men du vet väl att dom ochså har pipbytessystem, hittade infon i senaste katalogen, man köper lixom ett kit Dock går det inte helt lätt i fält då man får med detta i kittet....
Publicerat December 10, 200718 yr Ja visst är det när jag byter pipa till 243, 22-250 eller någon annan laserpek Hepp! Då vart läget snabbt helt annorludna! Läckert ;D Sen detta med mitt pipbytessystem.. Tycker hela konceptet oavsett fabrikat är ett smäck, känns tveksamt att lita på grejerna trots provskjutningar osv så jag skulle nog hellre skaffa en annan bössa byggd för uppgiften hellre än en bössa med ett flertal pipor till. Mvh!
Publicerat December 10, 200718 yr Författare Hepp! Då vart läget snabbt helt annorludna! Läckert ;D Sen detta med mitt pipbytessystem.. Tycker hela konceptet oavsett fabrikat är ett smäck, känns tveksamt att lita på grejerna trots provskjutningar osv så jag skulle nog hellre skaffa en annan bössa byggd för uppgiften hellre än en bössa med ett flertal pipor till. Mvh! Självklart skulle det vara kul med pangar till varje uppgift och mer därtill, speciellt som det är kul med olika vapen, men då fastnade man snabbt i den bedrövliga lagen om max 6 vapen. Jag själv var som dig och tvivlade en hel del om precitionsförändring etc, men tar man ex blaser så sitter montaget på pipan och kan därför inte ändras, på sauer har det tydligen varit problem, M03:an har jag ingen 100 koll på.