Publicerat December 5, 200718 yr Tjena! Heter Rikard Olsson och är 24 år. Försöker som dom flesta på den här sidan att jaga så mycket som möjligt . Bor och jagar ca 4 mil söder om skellefteå. Jagar mest räv, grävling och nån enstaka älg. Har haft lite otur med hundar men har nu en stövare på 8 mån som det går lite trögt för och en foxterrier på 15 v.
Publicerat December 5, 200718 yr och så här ser du ut i en trucker keps :-*,,hoppas det går fint med terrierten och stövarn,, whiskey walter välkommen
Publicerat December 5, 200718 yr Författare Tackar. ja ser man på de där var i Anders stuga tror jag. ja de är bara att nöta på efter rävarna.
Publicerat December 6, 200718 yr Har du hittat hit Riley hur kan det komma sig ;D Vem är den andra killen på bilden, han kan ju inte vara inföding där uppe, ser ju ut att vara minst en och åtti !
Publicerat December 6, 200718 yr Har du hittat hit Riley hur kan det komma sig ;DVem är den andra killen på bilden, han kan ju inte vara inföding där uppe, ser ju ut att vara minst en och åtti ! tror bestämt det är keiso avels djuret i gällivare
Publicerat December 6, 200718 yr Författare Tack for de! jo det tog en stund att hitta in internet är ju inte mitt starka ämne jo det är den store keiso
Publicerat December 6, 200718 yr Välkommen hit Rille! De var ett tag sen man såg dig har mest bara hört talas om dig på sistone... Om jag inte mins helt fel så tror jag att jag aldrig har sett dig sedan gåsjakten hos Kokko för typ 3 år sedan!?
Publicerat December 6, 200718 yr Författare Tack för det. jo de va nog 3 årsen. men de var en bra jakt Hur har jakten gått för dig då? Hörde att du var sugen på att ta en stövare.
Publicerat December 6, 200718 yr Visst var de en bra jakt, men efter de så har man aldrig fått någon inbjudan till en ny gåsjakt har du de? Jakten hitills i år är jag rätt nöjd me både reultatet och jycken...men det är som att mina jaktsäsonger brukar få djupdykningar så här års > I år liksom i fjol kommer det massor av snö tidigt på hösten = För riskfullt för att släppa jämten. Sedan i december regnar/töar snön för att sedan frysa till is = otänkbart att släppa jämten... Å för de andra så är jag mer rävjaktsugen än äljaktsugen när man har 3-4 dm lös snö i november, så JA jag är mer än sugen på en rävpiska!!
Publicerat December 6, 200718 yr Författare Nej har inte varit å jagat gås sen dess sj har jag haft 2 dåliga säsonger. Har haft 2 valpar med udda sjukdommar slutade med avliving. Fick ta bort tysk/jacken för hon hon började bli cp i hemmet och även nere i gryten. Men har ju haft tillgång till manges hamiltontik. Hon går ganska bra på räv, hon fick en 1 på räv prov för 2 v sen:)
Publicerat December 11, 200718 yr Terve nulkki! Så du har oxå hittat hit... Om du tittar på Foxhounds jaktdagbok så hittar du en kullsyster till din stövare....hon driver ialla fall utter... 8)
Publicerat December 11, 200718 yr Författare Terve nulkki! Så du har oxå hittat hit...Om du tittar på Foxhounds jaktdagbok så hittar du en kullsyster till din stövare....hon driver ialla fall utter... 8) Där ser man, kul att det går bra för nån iaf ska ta mig en titt.