Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vettig mobiltelefon!

Featured Replies

Publicerat
Fick min Sonim idag. Smidig, enkel, bra ljud etc. Jag ger den ett halvår så får vi se hur det gått.. :)

...men om du hanterar den såhär så lär den inte uppleva sin 6-månadersdag!!!  ::)

www.metro.se/se/article/2007/12/18/17/1623-48/index.xml

Kanske tur att ingen utvecklar mobiltelefoner för rådjur och vildsvin...  ;D

• Svar 59
  • Visningar 8,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
  • Författare

Jag har som sagt ett värre test än så... En 1,5 åring som vill se hur saker funkar! :D

• 2 weeks later...
Publicerat

Jag har funderat på en ny telefon. Har en 5140i sedan 2 år och kan överta lillflickans nästan oanvända 5140i mot skälig ersättning. Men i ärlighetens namn, törs jag dra med något ömtåligare i skogen o på jobbet?

När de andra sitter o kollar på funktioner i sina telefoner brukar jag retas med dom "Den allra viktigaste funktionen har ni inte och den finns på min gamla telefon..." Det blir alltid en del tjafs och jag erbjuder mig att visa för dom. Sedan kastar jag upp mig telefon i luften och sparkar iväg den på volley och säger "Nu vill ja se er visa på era telefoner.."  ;D Men 2års sparkande o kastande samt ett för övrigt hårt liv har gjort att jag nog får byta skal på den eftersom det är ganska fult.

När ska det komma en smartphone med 5Mpix "äkta digikamera" , gps, kan köra pocket kartex, w-lan, tål fukt o smällar samt har ett repfritt glas som på klockor?

Mikael

Publicerat
När ska det komma en smartphone med 5Mpix "äkta digikamera" , gps, kan köra pocket kartex, w-lan, tål fukt o smällar samt har ett repfritt glas som på klockor?

Mikael

Den dagen det tillverkas telefoner som är tänkta att hålla längre än 18mån har vi kommit långt ;D

Publicerat
Den dagen det tillverkas telefoner som är tänkta att hålla längre än 18mån har vi kommit långt ;D

Instämmer även om min Ericsson r 250s pro är i funktion och snart 3 år gammal. :o

Publicerat
http://www.nmt.net/Mobiltelefoni-813.aspx

Nu är de igång, intressant att se vad som händer med denna produkt.

Ja, det ska bli intressant att följa utbyggnaden.

Publicerat

Nu har jag fått hem min julklapp (från mig själv ) en HTC 3600 med allt.... ;D

Inbyggd GPS, TomTom, Windows Mobile, e-post, Msn, 3G, kamera, mm mm

Har nu även lagt in "blå kartan" i den :)

Om man kan ringa med den.... nä det vet jag inte  :-  ;D

• 2 months later...
Publicerat

hajfenan lär ju klara fukt och väld av alla de slag. det är en gammal mobil som håller måttet än idag. lite obekväm display, lite dyrare än va den va för, p ga att den tål så mkt stryk, men den TÅL STRYK, vill jag återigen påpeka.

vet ej vad den heter, förutom att det är ericsson, och antennen ser ut som en hajfena.

Publicerat

Ericsson R 250s pro är ju en som fungerar och tål fukt. Jag har kvar min som reserv fast jag har bytt. Fuktproblem??? Nej, abolut inte! :)

Publicerat

Jag har själv en Sonim sedan tidigare. Mycket nöjd med telefonen och den oerhört bra garantin som jag har behövt använda mig av en gång. Är det något problem så byts luren ut direkt över disk.

Publicerat

Nu behöver jag tips!

Ska ha bra kamera, mp3-spelare, radio..

Vad ska jag ha?

Publicerat
Nu behöver jag tips!

Vad ska jag ha?

Har ingen erfarenhet men de nya sony ericsson verkar uppfylla det du söker. Dessa "walkman" telefonerna.

Publicerat
Nu behöver jag tips!

Vad ska jag ha?

Med GPS så är Nokia 6110 Navigator ett bra alternativ. Den har även internet, kamera åt två håll och den fungerar bra för mig. ;)

Publicerat
  • Författare
Jag har själv en Sonim sedan tidigare. Mycket nöjd med telefonen och den oerhört bra garantin som jag har behövt använda mig av en gång. Är det något problem så byts luren ut direkt över disk.

Har ju haft min i dryga tre månader. Den kommer nog bytas ut inom det närmaste. Tyvärr ser jag inte bättre alternativ just nu.. :lol:

Min Sonim har strulat som fn..

- Taskigt ljud och dåligt mikrofon

- Mycket sämre mottagning än på t ex Nokias 5140

- Fungerar dåligt med laddningen med bil laddare

- Har ännu inte hittat ngn handsfree som funkar..

- Har även låst sig ett par gånger och sedan tappat telefonbok etc. Iofs lös sig efter ett par minuter, men ändå riktigt irriterande..

Ska byta ut den jag har, så får vi se om nästa är bättre. Om inte så fixar jag nog fn till min 5140 coh kör med den ett tag til..

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

På tal om telefoner...

Om någon har andra krav på sin tfn än vad jag har, så har jag ev en Sonim för försäljning...

Bara tjoa till så.. ;)

Tog tillbaka min gamla 5140. "Pimpade" den med nytt skal och knappsats, och den blev som ny! :D

• 2 months later...
Publicerat

Nu är det läge igen, nallen har lämnat in och hitta något vettigt verkar omöjligt, HTC liger bra till när det gäller funktioner, men jag vet att mitt användande är ett hårt liv för nallarna.

C702 har en del bra saker att komma med, men haft fuktproblem med ericsson nallarna, jag ska iväg och byta jobbnalle i veckan också och lite hänger allt ihop, jag blir ibland galen när jag ska skicka sms och alla har sina funktioner.

Kom med tips

Publicerat

Har just skaffat en ny mobil som kommer att användas som arbetstelefon då min Sony Ericsson inte riktigt är lämplig att ligga i en ficka fylld med verktyg och skruv...för att ibland oxå bli hyfsat blöt och skitig.

Köpte en Samsung den här gången, M110 tror jag den heter. Den ska enligt uppgift klara rätt så hårda tag...men vi får väl se. Hittils nöjd med den iaf.

Publicerat
Har ju haft min i dryga tre månader. Den kommer nog bytas ut inom det närmaste. Tyvärr ser jag inte bättre alternativ just nu.. :D

Min Sonim har strulat som fn..

- Taskigt ljud och dåligt mikrofon

- Mycket sämre mottagning än på t ex Nokias 5140

- Fungerar dåligt med laddningen med bil laddare

- Har ännu inte hittat ngn handsfree som funkar..

- Har även låst sig ett par gånger och sedan tappat telefonbok etc. Iofs lös sig efter ett par minuter, men ändå riktigt irriterande..

Ska byta ut den jag har, så får vi se om nästa är bättre. Om inte så fixar jag nog fn till min 5140 coh kör med den ett tag til..

Bytte ut min Sonim 4 gr innan jag krävde pengarna tillbaka. Införskaffade mig en Samsung, variant stöttålig.

Det var massor med problem, usch.

Publicerat
  • Författare
Bytte ut min Sonim 4 gr innan jag krävde pengarna tillbaka. Införskaffade mig en Samsung, variant stöttålig.

Det var massor med problem, usch.

Japp, kan enbart hålla med dig. Verkar mer vara en större marknadsföringsbudget än vad man satsade på produktutvecklig och kvalitet.

Publicerat

Någon som har Erikson av den nyare modellen som ska vara lite vatten och stöt tålig, i så fall vad bra och dåligt?

Publicerat
Någon som har Erikson av den nyare modellen som ska vara lite vatten och stöt tålig, i så fall vad bra och dåligt?

små knappar är det enda jag hört hittils.

Publicerat

Snabb och lätt att se siffrorna i rutan har jag hört, även taltiden var bra.

• 3 weeks later...
Publicerat

För min del blir det en HTC Touch Diamond med GPS i.. och ett stöt/vattensäkert fodral såklart :P