Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Väntetiden på licens är för jävlig

Featured Replies

Publicerat
AAAmen va inte så förbannat politiskt korrekt <_<:D

Jag håller i sak med, men så har jag heller aldrig behövt vänta med än en dryg vecka på en licens :)

Jaaaa men det var väl första gången jag var det för en gångs skull??? ;)

Jag fick vänta ett antal veckor nu under våren då vår handläggare var på semester.. jag överlevde, men nätt och jämnt ;)

• Svar 2,2k
  • Visningar 269,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• killer_mouse
    killer_mouse

varför känns det som du är ett troll för ??    iom nästan allt du skriver handlar om "jag är störst och bäst och det är bäst att ni följer min vilja för tycker inte ni som jag tycker så är ni inte v

• Om folk slutar ringa in och fråga när deras licens kommer så kanske handläggarna kan jobba mer och prata i telefon mindre? /pfrep som betalade avgiften 3/10

• Visst är det ett märkligt land där man fylls med hänförelse och skriver glädjetrådar på internetforum när en statlig myndighet nästan gör det arbete dom är satt till att göra (och tar betalt för) 

Posted Images

Publicerat
Då bör alltså min nya bössa trilla in om si så där en vecka... Jag tror jag får stånd.

Tjohooooooo!!!!!

Scary stuff!!! B)

Kan meddela att min licens blev klar idag. Lämnade in den 20/4. Bra jobbat får man säga.

När lämnade du in dina papper?

Mvh. Fitz

Publicerat

Nu ringde Polisen från Stholm och ville ha in min licens på hagelbössan. Ca 3,5 veckor sedan köparen ansökte om licensen.

Skickar jag den idag borde polisen ha den på måndag och skicka ut hans licens på tisdag, kan man hoppas.

Nu är det bara min ljuddämpare kvar, och sedan ska en ny licens in på min fars bock som ska skrivas över på mig den med.

/Lasse

Publicerat

Enligt en polis på min lokala polisstation(Skellefteå), så är handläggningstiden där cirka två veckor. Dock så tar det säkert längre tid om det är första ansökan. Sen kan det säkert variera lite var man bor också, men två veckor är helt okej tycker jag. :)

Publicerat

Vill bara tipsa er som tänkt köpa vapen inför höstens jakt att lämna in licensansökan innan den 15:e juni för att den ska hinna behandlas innan höstens jakt. Gäller i alla fall i Västerbotten, övriga landet vet jag inte...

Publicerat
Vill bara tipsa er som tänkt köpa vapen inför höstens jakt att lämna in licensansökan innan den 15:e juni för att den ska hinna behandlas innan höstens jakt. Gäller i alla fall i Västerbotten, övriga landet vet jag inte...

Hur kommer detta sig?

/Lasse

Publicerat

Jag lämnar mina ansöknigar i Umeå och där är damerna blixtsnabba max 3dagar så liggen licensen i brevlådan :D

Publicerat
Hur kommer detta sig?

/Lasse

Jag vet inte. Läste det i min lokala tidning i morse, antar att det har med semester och sådant att göra.

Publicerat
Jag vet inte. Läste det i min lokala tidning i morse, antar att det har med semester och sådant att göra.

Kan ju ligga nått i det, men flera månader verkar onödigt lång tid.

/Lasse

Publicerat
Kan ju ligga nått i det, men flera månader verkar onödigt lång tid.

/Lasse

Ja, det tycker jag också. Men det är bara att gilla läget. :blink:

Publicerat

Var visst bara en rekommendation att skicka in licensansökan före den 15:e. Varför de rekommenderar det datumet, är för att många brukar söka licens just före jakten börjar. Vet inte om det stämmer, men det är möjligt att det är så. Enligt polisen går det troligtvis bra att skicka in licensansökan till och med den sista juni. :D

Publicerat
Var visst bara en rekommendation att skicka in licensansökan före den 15:e. Varför de rekommenderar det datumet, är för att många brukar söka licens just före jakten börjar. Vet inte om det stämmer, men det är möjligt att det är så. Enligt polisen går det troligtvis bra att skicka in licensansökan till och med den sista juni. :D

Förstog det. Låter bra har en del funderingar på en ny bössa i Sommar.

Publicerat

Fick min licens idag :D

Inlämnad 27 april så det tog 3 veckor men med tanke på att det var långhelg vid 1:a maj är det väl OK.

Är ju alltid extra jobbigt att vänta då det är något skoj man väntar på!

Publicerat

Tog 5 dagar o få licensen på hagelbrakaren o 308an :D

Mvh.

Publicerat

Inlämnad 27 april så det tog 3 veckor men med tanke på att det var långhelg vid 1:a maj är det väl OK.

Det är ju som på julafton att vänta på licensen.

Publicerat

Killen som köpte min hagel bock fick vänta nästan exakt 4v , min ljuddämpare väntar jag på än, den kom in till polisen den 7/5.

/Lasse

Publicerat

Lämnade in ansökan den 30 april, väntar ännu. Varje gång jag kommer hem öppnar jag brevlådan som ett barn, helt övertygad om att det ligger ett brev från polisen där idag...

Jag blir aldrig vuxen <_<

Det är ju som på julafton att vänta på licensen.

Fast längre! -_-

Den som väntar på något gott väntar ALLTID för länge!

En dag finns licensen där och då blir det utflykt för vapenhämning! B):D:D

MVH

H

Publicerat

Fick min licens på hagelbocken idag, då lämnade jag in den den 11/5, det tog bara 1 ½ vecka,

detta i Uppsala.

Inte så dåligt trots allt.

//Matte_E

Publicerat

Även jag fick min licens idag. <_<

ÄNTLIGEN!

Efter helgen skall vapnet hämtas!

MVH

H ^_^

Publicerat
Även jag fick min licens idag. ^_^

ÄNTLIGEN!

Efter helgen skall vapnet hämtas!

MVH

H :D

Pallar du vänta tills efter helgen???

Är det inte öppet på fredag? <_<

Publicerat
Fick min licens på hagelbocken idag, då lämnade jag in den den 11/5, det tog bara 1 ½ vecka,

detta i Uppsala.

Inte så dåligt trots allt.

//Matte_E

Hmm... Lämnade in en ansökan för två veckor sedan på en hagelbock hos pm Uppsala. Har ingen överfull garderob så jag förstår verkligen inte varför det ska behöva dröja! Fast... Som boende på landet är man ju van att få vänta så snart man vill ha nå'n hjälp av ordningsmakten. :)

Publicerat
Pallar du vänta tills efter helgen???

Är det inte öppet på fredag? :)

Egentligen inte! ;)

Helgen är mellertid fullbokad med familj & fotboll etc....

Dessutom är det privatköp och 15 mils bilresa.

Sen var det vårjakt på bock igårkväll vilket gjorde att fokus kunde flyttas till annat roligt.

MVH

H

Publicerat
Hmm... Lämnade in en ansökan för två veckor sedan på en hagelbock hos pm Uppsala. Har ingen överfull garderob så jag förstår verkligen inte varför det ska behöva dröja! Fast... Som boende på landet är man ju van att få vänta så snart man vill ha nå'n hjälp av ordningsmakten. :rolleyes:

Då har min licens först passerat polisstationen i Piteå där jag lämnade in den och betalade, sen for den vidare ner till Uppsala med post för vidare behandling.

Jag är själv mycket nöjd med handläggningstiden.

Men det är som du säger, man får fan inte ha bråttom när man har med ordningsmakten att göra.

Mvh Matte

Publicerat

Och jag väntar på min än.... 18 dagar nu sedan polisen fick in den. :rolleyes:

/Lasse

Publicerat

Själv har jag väntat 4 timmar nu :) skulle tro att väntan kommer att bli jobbigare ju längre det går :rolleyes: