Publicerat Mars 31, 200917 yr Jotack det blev 45min i morse, jag har ju en bit kvar till målet 78kg men 55kg som var nära max för inte så länge sedan körde jag 3X 8reps idag Det känns mao som att det går sakta men säkert framåt då är du snart där härligt jobba på..
Publicerat April 1, 200917 yr Sååå... Min målvikt ligger nog inte på "stången"...ajajaj vågen är en elak djävul. Äppelträden är färdiga och landena är vända, bromsarna på SAABFAAN är bytta och jag äter som "jag ska" och upp upp upp går jag i vikt. Löpträningen som varit begränsad till två pass i veckan måste nog dubbleras både till antal och längd... Jag köper snart en hund i ren desperation, vad tycker ni om en Kaukasisk Amtjaka? De verkar vara ena elaka bestar, skulle ju kunna jaga mig runt milbanan i ren dödsångest...hehe!
Publicerat April 2, 200917 yr Sååå... Min målvikt ligger nog inte på "stången"...ajajaj vågen är en elak djävul. Äppelträden är färdiga och landena är vända, bromsarna på SAABFAAN är bytta och jag äter som "jag ska" och upp upp upp går jag i vikt. Löpträningen som varit begränsad till två pass i veckan måste nog dubbleras både till antal och längd... Jag köper snart en hund i ren desperation, vad tycker ni om en Kaukasisk Amtjaka? De verkar vara ena elaka bestar, skulle ju kunna jaga mig runt milbanan i ren dödsångest...hehe! Bara att kämpa på! Har själv svårt att gå ner i vikt, men är man nog motiverad så är ingenting omöjligt!
Publicerat April 3, 200917 yr Hemma igen efter en vecka i fjällen med ungarna på klassresa. Jag som alltid trott att svaret ligger i motion men jag måste nog börja omvärdera det. Jag har flängt runt i backarna, druckit kaffe och käkat morötter (inte särkilt förtjust i någondera) hela ddagarna och kavat 10-20 km längd varje kväll. Resultatet när jag kommer hem och ställer mig på vågen?? +2 kilo Då har jag inte käkat hamburgare, pizza eller tacos med ungarna utan hållit mig till kolhydratfriare kost. Däremot har jag ätit ordentliga mål med råkost... Hopplöst fall alltså!
Publicerat April 3, 200917 yr Körde ett fäktningspass igår, tävling mot kollegorna. Sanslöst jobbigt! Träningsvärk i varenda benmuskel idag. Kom i alla fall på pallen (3:a) så hedern är i behåll
Publicerat April 3, 200917 yr Hemma igen efter en vecka i fjällen med ungarna på klassresa. Jag som alltid trott att svaret ligger i motion men jag måste nog börja omvärdera det.Jag har flängt runt i backarna, druckit kaffe och käkat morötter (inte särkilt förtjust i någondera) hela ddagarna och kavat 10-20 km längd varje kväll. Resultatet när jag kommer hem och ställer mig på vågen?? +2 kilo Då har jag inte käkat hamburgare, pizza eller tacos med undarna utan hållit mig till kolhydratfriare kost. Däremot har jag ätit ordentliga mål med råkost... Hopplöst fall alltså! Du kanske har tränat upp musklerna under veckan? Muskler väger mer än fett och därför går man upp i vikt när man styrketränar, har jag hört.
Publicerat April 3, 200917 yr Du kanske har tränat upp musklerna under veckan? Muskler väger mer än fett och därför går man upp i vikt när man styrketränar, har jag hört. Men när man väger 104 kilo är det inte så muntert att gå upp även om man har fått mer muskler...
Publicerat April 3, 200917 yr Men när man väger 104 kilo är det inte så muntert att gå upp även om man har fått mer muskler... Är inte anatomiskt utbilda på några vis, men en sådan rejäl omställning kan ju göra att kroppen ställer om sig då den tror du håller på att svälta? Dvs kroppen sparar på alla reserver den bara kan?
Publicerat April 3, 200917 yr För egen del så är det väl -6kg nu, och det är ju inga mängder att ta på.. ska ner ngt kilo till bara. Detta är då på 11 veckor. Dvs ungefär ett halvt kilo i veckan. Det är, enlgit mig iaf, en ganska rimlig och på sikt hållbar livsstils ändring. Dvs inget bantande eller idiot tränande, utan helt enkelt styra om lite saker och hitta en nivå med fysiskt aktivitet som jag klarar av att upprätthålla utan större åthävor samt en kosthållning som är mer åt det magra hållet. Men snart ska ju alla former av tobak bort och då lär jag sticka iväg uppåt igen.. Så detta är bara en förberedelse inför det. Jag är 1,82 opch väger nu 81. VAr som mest uppe på 96 då jag slutade röka sist! I vuxen ålder så har jag tidigare varit ner på runt 71 kg. då bestod dieten av kaffe och ciggaretter och den fysiska träningen var 16-20 timmars jobb per dag/7 dagar i veckan. Inget bra i längden, kan jag meddela!
Publicerat April 3, 200917 yr Är inte anatomiskt utbilda på några vis, men en sådan rejäl omställning kan ju göra att kroppen ställer om sig då den tror du håller på att svälta? Dvs kroppen sparar på alla reserver den bara kan? Kosten är ungefär den samma som jag hållt sedan nyår, nytt för denna veckan var alltså träning av mass. Jag gnetar på med den här dieten och 1,5 tim motion /dag fram till midsommar sedan får vi väl se. Jag har sett att alkisarna och knarkarna ser rätt så slimmade ut i kroppen, kanske kan vara en möjlig väg??!??
Publicerat April 3, 200917 yr Ja... mina vänner. Jag skall och har börjat tokträna innan mitten av maj, då jag skall åka upp till Luleå och mönstra. Jag har kört spinning i tisdags, styrketränat onsdag och cyklat en och en halv mil igår. Idag skall jag styrketräna var det tänkt, men får se om jag orkar...
Publicerat April 3, 200917 yr Ja... mina vänner. Jag skall och har börjat tokträna innan mitten av maj, då jag skall åka upp till Luleå och mönstra. Jag har kört spinning i tisdags, styrketränat onsdag och cyklat en och en halv mil igår. Idag skall jag styrketräna var det tänkt, men får se om jag orkar... rättt skönt att den biten är avklarad:)
Publicerat April 3, 200917 yr rättt skönt att den biten är avklarad:) Nog tror jag det, men visst växte du som individ efter?
Publicerat April 3, 200917 yr Nog tror jag det, men visst växte du som individ efter? blev bara liten av det tyvärr 69 kg vid muck! 91,5 i dag 102 för 3 årsedan. självklart växte man som individ mycket trevligt år: iaf vad man minns eller vill komma ihåg
Publicerat April 3, 200917 yr I dag har man ätit bantamat som har bestått av plättar, hjortronsylt, glass & grädde! Mmmmmmmmmmmmmmmmm!
Publicerat April 5, 200917 yr Igår öste jag en massa blästersand, drygt 2 ton för att vara nästan exakt. På kvällen tränade jag skrattmusklerna när jag var och såg Solsting & Snésprång Idag har jag skottat och öst ungefär samma mängd blästersand som igår. Ryggen fick sig en omgång också då jag stod dubbelvikt under en båt och skottade upp sanden. Tur att man kan förena nytta med nöje
Publicerat April 7, 200917 yr Jo, det är lite udda för de flesta, men så funkar jag När jag var fullt frisk hade jag en hög ämnesomsättning och förbränning och åt som en mindre häst 4-5 ggr/dag och var som en sytråd i alla fall, men "shit happens" och det är bara att anpassa sig så gott det går. Om jag ätit som tidigare, så skulle jag nog ha samma omfång som jag är lång = Har iaf hurtat lite en stund och ska snart äta något. Tror jag åker och handlar först bara efter en snabbkoll i skafferiet Du SKA äta 5 ggr per dag, det ökar ämnesomsättningen, ät direkt på morgonen inget sparande fram till lunch som vissa gör, kroppen tar knapp något av några reserver och ämnesomsättningen sjunker, äter man direkt på morgonen, sedan något lätt vid 9-10, sedan lunch 12, en frukt vid 14-15, middag 16-17 och ät absolut ingenting efter 18.00 så ökar omsättningen. Skippa allt vad bröd heter, och då menar jag allt, potatis och ris max 4 dagar i veckan, eller i små portioner, och pasta sällan så börjar kilona rasa efter några veckor. Been there done that. Du har helt rätt i att ändra livsstilen och ta det i lugn takt, det funkar i längden. Mvh /M
Publicerat April 7, 200917 yr Författare Kruxet är ju som sagt att min låga ämnesomsättning/förbränning beror på sjukdom och det enda som händer om jag äter 5 ggr/dag är att jag inte mår bra och dessutom blir som en köttbulle direkt
Publicerat April 13, 200917 yr Hjälp vad jag har svullat godis och god mat i helgen Bilat betong många timmar så styrketräningen har fått vänta. Långfredagen blev det en lugn tur på MTB, 25km på grusvägar och stigar. Idag blev det 37km i ganska hårt tempo på MTB, 27 km/h i snitt är bra med mina mått på MTB, snittfarten går ju inte att jämföra med racercykeln Ujuj jag hade nästan glömt hur kul det är att cykla
Publicerat April 14, 200917 yr massor att göra under helgen så träningen har fått ligga på is. nu är det ny vecka och nya tag..
Publicerat April 14, 200917 yr hårt tempo på MTB, 27 km/h i snitt... ...snittfarten går ju inte att jämföra med racercykeln Ujuj jag hade nästan glömt hur det är att cykla Ojojoj, det var en mycket hög fart! Du måste ha toppat runt 60 km/h, blir inte hjulen krokiga om man kör så fort över stock och sten?
Publicerat April 14, 200917 yr Ojojoj, det var en mycket hög fart! Du måste ha toppat runt 60 km/h, blir inte hjulen krokiga om man kör så fort över stock och sten? Det var blandat asfalt och grusväg, inga stigar denna gången. Du har helt rätt i att det är i stort sett omöjligt att hålla den snittfarten i skogen.
Publicerat April 22, 200917 yr Så har jag då lyckats ställa om kost och faktiskt motionerat med regelbundenhet under några veckor (jajaja, jag kör ju hellre bänkpress!!!!) Inget händer.... Jag kommer troligen vara tvungen att börja cykla till jobbet för att få resultat. Men med tanke på vad andra medlemmar pysslar med på sidan så ska jag väl inte gnälla över några futtiga kilometers cyklande... För övrigt sitter jag med lite funderingar för kommunikation mellan politiker och medborgare. Skulle det inte vara smakfullt med en tid varje vecka på lokala gym runt om i landet där man skulle kunna gå tre ronder under sportmannamässiga och kontrollerade former över beslut fattade under senaste veckan!? Jag skulle även kunna tänka mig att bjuda in representanter för fack och näringsliv.....Fightclub på folkrörelsenivå, vilken motionsform! För övrigt (2) vill jag bara påpeka att Gäddorna börjar röra på sig-FLUGSPÖ fram! Skitfiske på er!
Publicerat April 27, 200917 yr hur går det för alla med träningen?? själv har det varit en bedrövlig vecka min nacke har spökat så det har varit omöjligt att träna. hoppas på ett gym pass i morgon om nacken vill!! det e bara 5 reps kvar Markus!! hur går det för dig??
Publicerat April 27, 200917 yr Måste ta tag i detta med min kropp nu, börjar få för stor mage, ryggen gillar inte detta. Ska börja cyckla. synd att det är för långt till jobbet anars hadde jag börjat cyckla dit.