Hoppa till innehåll

2009 års


Jämta

Recommended Posts

Jag har inte maxat eftersom jag ofta är ensam i träningslokalen. 55kg har jag tagit som mest, jag har ju med min 183cm över havet inte särskilt mycket att träna bort viktmässigt så jag skulle tro att jag kommer att gå upp ett par kg om jag tränar lite målinriktad styrketräning. Det realla målet är då 80kg bänk, det är ju ingat anmärkningsvärt egentligen men det är ju bra mycket mer än jag lyft tidigare.

Uppföljning :D Tja det är kanske bättre att vi håller det lite privat på PM under tiden, det är väl kanske inte så himla intressant för alla andra att jag har kunnat öka 2 kg en vecka eller att du klarat 2 rep mer än veckan innan :lol:

Det viktigaste är väl att vi hetsar varandra ;)

låter kannon!! målet är att jag skall gå ner 7kg samtidigt så man slipper stå i vassen i sommar.. blir spännande att se uppföljningen.. lycka till!!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • Svar 139
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • granqvist

    18

  • Jämta

    17

  • MarkusR

    15

  • veronika

    11

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jag har inte maxat eftersom jag ofta är ensam i träningslokalen. 55kg har jag tagit som mest,

Det tog jag som vältränad 16 åring i bänkpress :ph34r: (Var då fortfarande 162,5 cm, men vägde 49 kg rena muskler)

Tävlade mycket friidrott, simning och spelade fotboll i ungdomen och jobbade hemma med hästarna och allt vad det innebar i kroppsansträngning, red, sprang i skogen etc. Så jag har inte alltid varit ett skröppel med begränsningar i vad jag kan och får göra B)

*Peppar på er som kan och vill peppas*

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket B) Precis vad man behöver höra, att man pressar bänk som en tjej på 16 :P

NÄ NU J***AR SKA HÄR TRÄNAS :ph34r:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket B) Precis vad man behöver höra, att man pressar bänk som en tjej på 16 :P

NÄ NU J***AR SKA HÄR TRÄNAS :ph34r:

Tänkte väl att den infon skulle sporra lite :huh:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Föresten.. jag har ett ekologiskt naturgym hemma där jag kan erbjuda Jaktsidans medlemmar allsidig träning med minimal miljöpåverkan, till låga priser.

Varje medlem får en handsåg och en yxa och sen får ni bära stockar, såga upp veden och hugga upp veden precis hur länge ni vill! Det ger en allsidig träning som baserar sig på teorier från stenåldern, fast numera med förfinade verktyg.

Så hör av Er så kan ni för en billig peng komma och slita och göra er trötta precis hur mycket ni vill utan att känna er instängda i ett gym som stinker av allehanda kroppsvätskor.

OBS! Jag har just nu bara ca 30kubik som ska kapas och huggas så det är först till kvarn som gäller!

PS

För den som vill kan man även få köpa den ved man producerar till riktiga Outlet priser!

DS

OBS! Fri entre och deltagande för hela familjen! Vatten ur gammeldags grävd brunn erbjuds i obegränsad tillgång!

;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Föresten.. jag har ett ekologiskt naturgym hemma där jag kan erbjuda Jaktsidans medlemmar allsidig träning med minimal miljöpåverkan, till låga priser.

Varje medlem får en handsåg och en yxa och sen får ni bära stockar, såga upp veden och hugga upp veden precis hur länge ni vill! Det ger en allsidig träning som baserar sig på teorier från stenåldern, fast numera med förfinade verktyg.

Så hör av Er så kan ni för en billig peng komma och slita och göra er trötta precis hur mycket ni vill utan att känna er instängda i ett gym som stinker av allehanda kroppsvätskor.

OBS! Jag har just nu bara ca 30kubik som ska kapas och huggas så det är först till kvarn som gäller!

PS

För den som vill kan man även få köpa den ved man producerar till riktiga Outlet priser!

DS

OBS! Fri entre och deltagande för hela familjen! Vatten ur gammeldags grävd brunn erbjuds i obegränsad tillgång!

;)

Haha:-D låter frestande om det inte var för att vi har massa ved hemma själva som ska kapas och klyvas.

Envis som jag är så lär jag klyva det mesta med yx i år oxå. Kan säga att många höjde ögonbrynen och undrade vad vi hade vedklyven till när jag stog höggravid och klöv med klyvyx, kanske säger en del om min envishet (eller dumhet...) ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket ;) Precis vad man behöver höra, att man pressar bänk som en tjej på 16 :P

NÄ NU J***AR SKA HÄR TRÄNAS ;)

för info så tog min fru 100kg i bänk för ca 3 år sedan hon vägde då ca 70kg.

väger i dag 60ca och tar nog kring 70kg idag skulle jag tro..

det kanske får fart på dig:)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

för info så tog min fru 100kg i bänk för ca 3 år sedan hon vägde då ca 70kg.

väger i dag 60ca och tar nog kring 70kg idag skulle jag tro..

det kanske får fart på dig:)

Näää va ni är tarvliga ;)

Nu har jag ju inte tid med jaktsnack, måste träna........

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Känner mig riktigt duktig så här efter helgen, inte syndat något med saltlakrits som är min stoooora last.

Har varit ute hela helgen och klättrar i äppleträden som behövdes fixas till, varit ute och med hunden på rask en timmas promenad varje dag och gått/små sprungit efter sonen som till sin lycka fick i gång sin batteridrivna fyrhjuling. Så jag känner mig faktiskt riktigt redig :lol:

Till midagarna åt jag endast en liten potatis och massor med sallad, gott. Syndade lite på lördag kvällen och tog liiite hemlagad bearnaisesås till köttbiten :wub:

Hur har helgen gått för er andra?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Den har gått rätt bra, även om lördagen ägnades åt mestadels stillasittande i bilen eftersom vi var på resandes fot hela dagen + att jag åt en hembakad muffins :D

Kyckling blev det till lunch lördagen och kycklingsallad på resterna blev det igår!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Den har gått rätt bra, även om lördagen ägnades åt mestadels stillasittande i bilen eftersom vi var på resandes fot hela dagen + att jag åt en hembakad muffins ;)

Kyckling blev det till lunch lördagen och kycklingsallad på resterna blev det igår!

blir för jobbigt/tråkigt om man inte får unna sig något gott, men det kan ju bli mindre än vanligt :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hur går träningen för alla??

själv blir det tufft med vadslagningen men jag ger mig inte ^_^ har bestämt att ska jag fixa det måste jag nog gå ner en 7kg ca!! men mums mums och chips är väldans gott..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det går bra!

Jag kör mina situps och har utökat med + 5 på morgonen och + 5 på em och igår var jag ute och knatade några timmar :D

Jag har ju inget bestämt tidsmål eller målvikt, så jag skyndar långsamt ^_^

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Här är det deppigt värre.

Har lagt om kosten till LCHF sedan tre veckor och går långa promenader (60-100 minuter) varje dag sedan dess. Dock så har inte nålen på vågen rört på sig ännu...

Ska utöka motionen till 90-120 minuter per dag from söndag samt börja äta större mängder ingefära och kaffe...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Detta verkar vara en tråd för mig... -_-

Sedan december förra året har jag åkt längdskidor 2 till 5 gånger per vecka, men nu när snön håller på att smälta och bli smutsigare blir det snart cykling och styrketräning i stället.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag vägde i höstas aug/sept i runda slängar 90 kg och är 178 cm. Eftersom min voffsing blivit äldre och orkar med längre promenader så har jag utökat dessa successivt samt att vi varit ute i skog och mark väldigt mycket under hösten. När snön kom ställde jag undan moppen och började cykla till jobbet istället (för snål för att köpa vinterdäck) och det är i.o.f.s. bara 2.5 km till jobbet. Har dock cyklat heela vintern till och från förutom endast två ggr när jag tagit bilen för att åka direkt från jobbet på annat uppdrag. Promenerar varje dag på morgonen med hunden ca: 4 km FÖRE frukosten för då bränner man fler kalorier. Efter middagen blir det mer promenad med vovven och då blir det minst 6 km, oftast 8.5 och ibland längre i högt tempo så att man är (inte svettig) men rejält varm i kroppen när man kommer tillbaka. Tränar på jobbet en gång i veckan dessutom, badminton, innebandy o.s.v. Löpning är inget för mig eftersom mina knän inte pallar för detta längre på grund av att jag sprungit alldeles för många Vindelälvslopp på asfalt...

Har inte ställt om kosten eller alkoholintaget i någon större utsträckning utan tar bara lite mindre portioner.

Väger för tillfället 77.5 kg och känner mig riktigt nöjd med tanke på att jag som mest låg på 93 kg för ca: ett år sedan.

Nu när vägarna blir bara så kommer jag att börja åka inlines med stavar utöver promenerandet så att man får använda armarna och förhoppningsvis få lite mer muskler på "lampsladdarna" och magen inför badsäsongen.

Mitt recept är med andra ord: Ta bara lite mindre portioner, motionera dagligen och låt bli chips, läsk och andra sötsaker...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

och vad väger du??

105 kilo skulle jag tro, lovade frun att vara på max 100 till midsommar. Är det dax att börja nu då?

Stör mig inte på vikten utan på den allt mer framträdande bilringen.

Styrketräning i all ära men jag tror inte det är rätt grej för mig just nu, ökar snarare i kilo än minskar.

Nepp äta mindre och bättre samt röra mer på kilona så går det nog.

/Lasse

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

105 kilo skulle jag tro, lovade frun att vara på max 100 till midsommar. Är det dax att börja nu då?

Stör mig inte på vikten utan på den allt mer framträdande bilringen.

Styrketräning i all ära men jag tror inte det är rätt grej för mig just nu, ökar snarare i kilo än minskar.

Nepp äta mindre och bättre samt röra mer på kilona så går det nog.

/Lasse

allt beror ju på kropps typen, kan ju bara prata för mig själv,personligen har jag väldigt svårt att gå ner i vikt längd 172 resliga cm och 92 kg, jag skall försöka gå ner 7kg till sommaren och är tvungen att börja nu annars går det ej. Den berömda bilringen ska bort här också. men om du inte stör dig på vikten så är styrke träning ett alldeles utmärkt sätt att träna.

mvh Andre

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vi har en deal :rolleyes:

Sådärja!

Jag har inte hunnit kolla om det var du som startade tråden M.- Om så är fallet så tar jag det som en personlig förolämpning, hahaha. Tjockisen lovar att göra ett försök... Vad gäller bänkpress däremot...hihi!

<_<

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Sådärja!

Jag har inte hunnit kolla om det var du som startade tråden M.- Om så är fallet så tar jag det som en personlig förolämpning, hahaha. Tjockisen lovar att göra ett försök... Vad gäller bänkpress däremot...hihi!

:rolleyes:

Jasså du har hittat hit <_<

Nej jag är helt oskyldig till denna tråds uppkomst.

Du som bevittnade mina första stapplande försök till bänkpress för 20 år sedan har ingen yttranderätt i denna fråga :)

Men du kan hänga med på ett spinningpass, närsomhelst :):)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jasså du har hittat hit :rolleyes:

Nej jag är helt oskyldig till denna tråds uppkomst.

Du som bevittnade mina första stapplande försök till bänkpress för 20 år sedan har ingen yttranderätt i denna fråga :huh:

Men du kan hänga med på ett spinningpass, närsomhelst <_<:huh:

Det skulle nog bli rätt mycket hängande på det spinningpasset..... Däremot lyfter jag nog redan min egen vikt i bänkpress, vilket ju är en betydande massa... (vilken korkad övning egentligen, bänkpress)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

FEL. Man bränner mer fett, om man tränar innan frukost. <_<

Du har så rätt... skrivfel av mig där... :rolleyes:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.









×
×
  • Skapa ny...