Publicerat Augusti 22, 201015 yr Just nu sitter jag o väntar på att djursjukhuset ska öppna.. Valpen är väldigt sjuk. Har funderat och kommit fram till att hon troligen åt någon svamp i skogen i går. Sedan sent i gårkväll har hon kräkts mest hela tiden. Då jag till slut fick tag i en veterinär så fick jag rådet att vänta tills de öppnar här i stan, kl 09.00 då om hon nu klarat sig så här länge så gör inte några timmar skillnad.. nu är hon helt slut, uttorkad och jag kan bara vänta o hoppas. Även om jag kör till nästa djursjukhus ärnjag inte framme förän runt nio ändå.. För övrigt samma dilemma som då min gamla tik dog.. Jag är pessimist o målar oftast fan på väggen, så nu hoppas jag bara hon klarar sig till nio.. Jag har haft ruskigt missflyt med hundar de senaste åren och om nu något händer valpen så tar det väldig många år innan jag skaffar en ny hund..
Publicerat Augusti 22, 201015 yr Jag hoppas att det går bra nu. jag vet hur det känns att mista dem som valpar och unghundar..
Publicerat Augusti 22, 201015 yr Jävla skit! Finns ju inte mycket att säga. Jag håller iallafall tummarna för valpen och dig.
Publicerat Augusti 22, 201015 yr Lider med dig sitter själv med en valp som har spytt ett par räjela lass nu på morgonen. Började vid halv fyra med en sten sen har det kommit delar av ett tugben som han har lyckats sno åt sig från den gammle. Så jag sitter och väntar och se vad som händer fortsätter det så blir det nog en resa till djursjukhuset också. Hoppas att han har fått ut allt, har gått en rejäl runda nu så jag hoppas. Lasse
Publicerat Augusti 22, 201015 yr Författare Musköt. Det är ju det... Inget man kan säga eller göra.. Det är det jävligaste..
Publicerat Augusti 22, 201015 yr Musköt. Det är ju det... Inget man kan säga eller göra.. Det är det jävligaste.. ja och väntan gör det ju inte bättre. Du vet var jag finns om det är något eller om du vill snacka.
Publicerat Augusti 22, 201015 yr Författare Körde på vinst o förlust till veterinären. Slog o dunkade på dörren tills de kom. Valpen är medvetslös, får dropp o cortison. Väntar på veterinär o svar på blodprov.. Så att skriva av sig lite här är en form av terapi i all oro..
Publicerat Augusti 22, 201015 yr Körde på vinst o förlust till veterinären. Slog o dunkade på dörren tills de kom. Valpen är medvetslös, får dropp o cortison. Väntar på veterinär o svar på blodprov.. Så att skriva av sig lite här är en form av terapi i all oro.. Värmland håller tummar och tår!
Publicerat Augusti 22, 201015 yr Sitter och hoppas på att få läsa att valpen återhämtat sig och kommer bli bra. Håller tummarna för er!
Publicerat Augusti 22, 201015 yr Vad du har otur. Hoppas det går vägen nu! *håller tummar och tassar*
Publicerat Augusti 22, 201015 yr Fy! Hoppas vid allt heligt att det går vägen med valpen och håller förstås alla tummar som finns!
Publicerat Augusti 22, 201015 yr Fy för den lede vad det suger Vi håller alla tummarna för dig!!! Brunt att det inte finns mer djurakutmottagningar som kan ta emot dygnet runt... Jag hoppas jag är sent inne i denna tråden och att allt nu redan är ok. Mvh, Jens
Publicerat Augusti 22, 201015 yr Författare Fy för den lede vad det suger Vi håller alla tummarna för dig!!! Brunt att det inte finns mer djurakutmottagningar som kan ta emot dygnet runt... Jag hoppas jag är sent inne i denna tråden och att allt nu redan är ok. Mvh, Jens Just nu är väl läget stabilt men fortfarande krtiskt. Väntar på att hon ska svara på behandlingen... Så fortfarande bara o vänta.. :/
Publicerat Augusti 22, 201015 yr Oj va tråkigt. Men visst brukar det väl finnas jourveterinärer som kan nås dygnet runt vid akuta situationer? Jag håller tummarna att det löser sig. Vet att en del svampar pajjar njurarna helt och kan inte repareras. Håller tummarna att det inte är så i detta fallet.
Publicerat Augusti 22, 201015 yr Författare Oj va tråkigt. Men visst brukar det väl finnas jourveterinärer som kan nås dygnet runt vid akuta situationer? Jag håller tummarna att det löser sig. Vet att en del svampar pajjar njurarna helt och kan inte repareras. Håller tummarna att det inte är så i detta fallet. Jo, har ju Läckeby då som närmast, men den jourmänniskan jag pratade med där ansåg att skillnaden mellan o köra dit eller vänta inte gjorde ngt. Nu hade jag nog lite tur o fick in henne direkt då hon hamnade i chock. Men hon försämrades drastiskt på bara ett par minuter, så troligen fick hon vård snabbare nu i alla fall.
Publicerat Augusti 22, 201015 yr Jag hoppas verkligen att det går bra för valpen! Håller tummarna för er!