Hoppa till innehåll

Dagens rätt


qvarnhill

Recommended Posts

500gr fläskfärs o zatzik :wacko:

Mvh.

Gjorde en Flex men det blev inte 500 gram färs fick nöja mej med 400 :D

tzatsikin bytte jag ut mot isbergssallad och körsbärstomater var faktiskt riktigt gott :blush:

Mvh Jocke

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Gjorde en Flex men det blev inte 500 gram färs fick nöja mej med 400 :D

tzatsikin bytte jag ut mot isbergssallad och körsbärstomater var faktiskt riktigt gott :)

Mvh Jocke

Låter fint de ^_^

Mvh.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har suttit i bilen i flera timmar så av trötthet blev det en hämtpizza i dag. Lär inte behöva mat förrän i morgon igen - ändå åt jag vid 17-tiden...

Har blivit en del asiatisk mat i veckan annars. Har provat två restauranter i Småland. Först i Eksjö där vi valde en restaurant mitt emot Stigs (tror den heter det..) fiskebutik - trevlig liten butik förresten! Där vlev det 4 smårätter som bara smakade underbart! Sen blev det en Thairestarurant i Tranås där vi åt en buffé. Tyvärr var den mesta maten med paprika så det var i huvudsak bara friterat och kycklingklubbor som blev kvar som jag kunde äta, men det var var gott det jag åt. =) Buffén gick loss på 75kr inkl ett glas läsk/vatten och kaffe m kaka. =)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Idag står det lax på menyn. Inget märkvärdigt med den - den ligger i ett foliepaket i kastrullen med potatis och morötter och gottar sig. Till efterrätt blir det nybakad smuläppelpaj med vaniljglass. -_-

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Oxstek med dom tillbehör som finns till handa.. Lingon, tranbärs gel, blomkål, gröna ärtor, bönor.. gräddsås, potatis och ett par öl.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Här blev det ugnsstekta kycklingfileer ( marinerade med cajp´s) med sallad till både vitkålssallad och vanlig sallad :P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

lunch: pannkakor

middag: ankragu och tagliatelle + broccollipesto

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Här blev det en liten sallad med burkskinka, isbergssallad, purjolök, gurka, majs och ananas. Till det en bit baguette med smör. Blev repris på gårdagens dessert också.... :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Här blir det kronkalvssteksmedaljonger med rostade rotfrukter och vitlök/persiljesmör och ett glas rött till kocken.

:D

CC

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Här blir det kronkalvssteksmedaljonger med rostade rotfrukter och vitlök/persiljesmör och ett glas rött till kocken.

:D

CC

Synd att du bor så långt bort - annars hade du kunnat få bjuda på middag! Det där lät väldigt gott... :huh:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

köttbullar och makaroner!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Här blev det en kycklinggryta med wokgrönsaker och massor av andra grönsaker och även en massa mer i samt samba oelek :) Grönsallad till och barnen fick ris :D

Inför helgen skall nog bli portetstek eller någon form av älgstek men vill egentligen prova nåt nytt :( Förslag ?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Dagens lunch går i tema RÅ - rådjursgryta med råris

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Köpte lite billig skivat svinkött som jag tänkt steka. Blir nog massor av kryddor och till det gör jag nog en gratäng... Funderar på att att dra i lite grönsaker ihop med potatisen... Vet inte om det funkar, men det lär jag ju få upptäckta... ^_^

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    1 medlem

    • belfven
×
×
  • Skapa ny...