Hoppa till innehåll

Den stora fisketråden


Foffe

Recommended Posts

Blir fan en sväng på sjön idag.. tror jag.. velar lite, ledig i morgon så tänkte egentligen köra heldag då.. samtidigt är det lockade som fan att dr ut i em efter jobbet. 

Det "vuxna" hade varit att idag fixa div inköp, olja det sista av altanen och hålla sig hemma och sen heldag på sjön i morgon.. men det suger i fisketarmen! har ett nytt jiggspö som är supermysigt, så kul att kratta av branterna nedanför grynnorna i Gaveln med små jiggar! 

Beslut besluit beslut..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

37 minutes ago Hipshot sa:

Blir fan en sväng på sjön idag.. tror jag.. velar lite, ledig i morgon så tänkte egentligen köra heldag då.. samtidigt är det lockade som fan att dr ut i em efter jobbet. 

Det "vuxna" hade varit att idag fixa div inköp, olja det sista av altanen och hålla sig hemma och sen heldag på sjön i morgon.. men det suger i fisketarmen! har ett nytt jiggspö som är supermysigt, så kul att kratta av branterna nedanför grynnorna i Gaveln med små jiggar! 

Beslut besluit beslut..

...och behöver du fisketips så kan du kika på fiskeliv så får du se hur dom plockar upp grisabborrar på +1 kg eller just runt däromkring.:thumbsup:

https://www.svtplay.se/video/30777410/fiskeliv/fiskeliv-sasong-1-harjedalen-abborren-och-harren

Skitfiske!:)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

5 hours ago Hipshot sa:

Blir fan en sväng på sjön idag.. tror jag.. velar lite, ledig i morgon så tänkte egentligen köra heldag då.. samtidigt är det lockade som fan att dr ut i em efter jobbet. 

Det "vuxna" hade varit att idag fixa div inköp, olja det sista av altanen och hålla sig hemma och sen heldag på sjön i morgon.. men det suger i fisketarmen! har ett nytt jiggspö som är supermysigt, så kul att kratta av branterna nedanför grynnorna i Gaveln med små jiggar! 

Beslut besluit beslut..

1961270605_Dragikaffet.jpg.af9805c7c0ce1fddaae3cac921acea1e.jpg

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vårfisket är rätt segt.. nötte på igår med jigg och vertikal.. Hade en bättre gös som nafsade på jiggen några gånger men tog aldrig ordentligt.. väldigt spännande, den följde med flera minuter faktiskt. Efter ett tag envisade den sig med att ställa sig över jiggen och glo.. såg väldigt märkligt ut. Den steg vartefter jag lyfte och dök efter jiggen när jag släppte. Lite puls helt klart!

Borrarna är sega trots rätt mycket nötande med heta jiggar så hade jag bara 4-5 i båten. Dessutom sedvanliga slemhelgar fast inte i samma strida ström som vanligt. Dock grymt mysigt väder, rejält varmt och svag vind.. lite för svag tidvis men väldigt skönt.

Blir en ny sväng efter lunch idag på Skedviken.. 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Skedis igår.. Hade nog förtjänat en del bilder faktistk.

Dålig start som fan, kändes omotiverad när jag tuffade ut. Kompisen som skulle med kastade in handduken strax innan.. kände att jag körde ut av princip nästan.

Svag vind, optimalt för vertikal men jag vet inte.. mitt lod börjar kanske bli gammalt eller något men jag hade svårt att se jiggen i konen nedåt. Vad jag däremot hade lätt med var att konstatera att där fan inte fanns någon fisk! Alla gösar var som bortblåsta. Driftade över annars heta ställen men nada.. 

Tillslut körde jag rätt över en brant ut mot djuphålan, tänkte mej att där borde stå något i alla fall? Det gjorde det, såg att det stod abborre utmed en större sten i branten. Gick upp lite i vind och ankrade. Skiftade till jigg men kände inte att jag fick något direkt gensvar.. testade något som jag inte gjort på länge.. Curlytail.. första kastat, borre på bara ngr gram under kilot. Sen rullade det på, den jiggen dog rätt snart, borrarna och en del gäddor som klev på sliter som fan på de här tailbetena. 

Hur som.. stod länge och hade 6-7 rejäla borrar i håven, hade då inte beslutat mej för om jag ville slå ihjäl dem eller ej.. Men tillslut så tänkte jag att vafan, jag har precis löst årskort i sjön..why not?

Nackade 6 borrar, de största gick tillbaka. Alla utlekta därför rejält på hugget förmodar jag. Tänkte att någon gös på detta hade ju varit kul? Träffade på en god vän utanför Ica och hon lät rejält förtjust i gös så tanken var att fixa ngr firrar åt dem. Hade en gös som klev på bland borrarna men den valde att öppna käften och släppa ut jiggen och kliva av. Testade ett litet grund där jag fått lekgös tidigare som fått gå tillbaka, tänkte att någon av dem var kvar? Jajamensan!

En bättre borre, ngr äckliga slemhelgar.. samt två gösar stod är! Ena gösen var väl på 1,5 andra på 3+.. det torde väl duga åt vännerna. Slog således ihjäl dem.. Såg utlekta ut annars hade de gått åter.

Drog en svängt till en jättegrynna och testade, någon borre klev på men sen hade jag problem att lägga mej rätt.. Hamnar man fel så fastnar man direkt, sjukt trist.

Ruttnade där, varit ut två dagar i rad så rätt mätt på fisket då. Vart tidig hemgång.

Hade iaf strax under 20 borrar över 5 hg i båten, två gösar och x antal slemhelgar.. Kul em!

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

49 minutes ago Hipshot sa:

Skedis igår.. Hade nog förtjänat en del bilder faktistk.

Dålig start som fan, kändes omotiverad när jag tuffade ut. Kompisen som skulle med kastade in handduken strax innan.. kände att jag körde ut av princip nästan.

Svag vind, optimalt för vertikal men jag vet inte.. mitt lod börjar kanske bli gammalt eller något men jag hade svårt att se jiggen i konen nedåt. Vad jag däremot hade lätt med var att konstatera att där fan inte fanns någon fisk! Alla gösar var som bortblåsta. Driftade över annars heta ställen men nada.. 

Tillslut körde jag rätt över en brant ut mot djuphålan, tänkte mej att där borde stå något i alla fall? Det gjorde det, såg att det stod abborre utmed en större sten i branten. Gick upp lite i vind och ankrade. Skiftade till jigg men kände inte att jag fick något direkt gensvar.. testade något som jag inte gjort på länge.. Curlytail.. första kastat, borre på bara ngr gram under kilot. Sen rullade det på, den jiggen dog rätt snart, borrarna och en del gäddor som klev på sliter som fan på de här tailbetena. 

Hur som.. stod länge och hade 6-7 rejäla borrar i håven, hade då inte beslutat mej för om jag ville slå ihjäl dem eller ej.. Men tillslut så tänkte jag att vafan, jag har precis löst årskort i sjön..why not?

Nackade 6 borrar, de största gick tillbaka. Alla utlekta därför rejält på hugget förmodar jag. Tänkte att någon gös på detta hade ju varit kul? Träffade på en god vän utanför Ica och hon lät rejält förtjust i gös så tanken var att fixa ngr firrar åt dem. Hade en gös som klev på bland borrarna men den valde att öppna käften och släppa ut jiggen och kliva av. Testade ett litet grund där jag fått lekgös tidigare som fått gå tillbaka, tänkte att någon av dem var kvar? Jajamensan!

En bättre borre, ngr äckliga slemhelgar.. samt två gösar stod är! Ena gösen var väl på 1,5 andra på 3+.. det torde väl duga åt vännerna. Slog således ihjäl dem.. Såg utlekta ut annars hade de gått åter.

Drog en svängt till en jättegrynna och testade, någon borre klev på men sen hade jag problem att lägga mej rätt.. Hamnar man fel så fastnar man direkt, sjukt trist.

Ruttnade där, varit ut två dagar i rad så rätt mätt på fisket då. Vart tidig hemgång.

Hade iaf strax under 20 borrar över 5 hg i båten, två gösar och x antal slemhelgar.. Kul em!

Kul när det smäller på sådana borrar hippen!

Grattis!:)

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

4 hours ago Hipshot sa:

Skedis igår.. Hade nog förtjänat en del bilder faktistk.

Dålig start som fan, kändes omotiverad när jag tuffade ut. Kompisen som skulle med kastade in handduken strax innan.. kände att jag körde ut av princip nästan.

Svag vind, optimalt för vertikal men jag vet inte.. mitt lod börjar kanske bli gammalt eller något men jag hade svårt att se jiggen i konen nedåt. Vad jag däremot hade lätt med var att konstatera att där fan inte fanns någon fisk! Alla gösar var som bortblåsta. Driftade över annars heta ställen men nada.. 

Tillslut körde jag rätt över en brant ut mot djuphålan, tänkte mej att där borde stå något i alla fall? Det gjorde det, såg att det stod abborre utmed en större sten i branten. Gick upp lite i vind och ankrade. Skiftade till jigg men kände inte att jag fick något direkt gensvar.. testade något som jag inte gjort på länge.. Curlytail.. första kastat, borre på bara ngr gram under kilot. Sen rullade det på, den jiggen dog rätt snart, borrarna och en del gäddor som klev på sliter som fan på de här tailbetena. 

Hur som.. stod länge och hade 6-7 rejäla borrar i håven, hade då inte beslutat mej för om jag ville slå ihjäl dem eller ej.. Men tillslut så tänkte jag att vafan, jag har precis löst årskort i sjön..why not?

Nackade 6 borrar, de största gick tillbaka. Alla utlekta därför rejält på hugget förmodar jag. Tänkte att någon gös på detta hade ju varit kul? Träffade på en god vän utanför Ica och hon lät rejält förtjust i gös så tanken var att fixa ngr firrar åt dem. Hade en gös som klev på bland borrarna men den valde att öppna käften och släppa ut jiggen och kliva av. Testade ett litet grund där jag fått lekgös tidigare som fått gå tillbaka, tänkte att någon av dem var kvar? Jajamensan!

En bättre borre, ngr äckliga slemhelgar.. samt två gösar stod är! Ena gösen var väl på 1,5 andra på 3+.. det torde väl duga åt vännerna. Slog således ihjäl dem.. Såg utlekta ut annars hade de gått åter.

Drog en svängt till en jättegrynna och testade, någon borre klev på men sen hade jag problem att lägga mej rätt.. Hamnar man fel så fastnar man direkt, sjukt trist.

Ruttnade där, varit ut två dagar i rad så rätt mätt på fisket då. Vart tidig hemgång.

Hade iaf strax under 20 borrar över 5 hg i båten, två gösar och x antal slemhelgar.. Kul em!

Gösfiskare har 8nte svårt att hitta vänner 😎

  • Haha 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

5 hours ago culot sa:

Gösfiskare har 8nte svårt att hitta vänner 😎

Tips & trix byte!:thumbsup:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

50 minutes ago culot sa:

Kan nog inte lära hippi nåt om Gösfiske men jag äter dom mer än gärna  

Den dagen hippen inte har något att lära av mig så ska han ha fångat 17 gösar över 7 kg varav den största på 11,26 kg. Natten när jag fick den på 11,26 så fick jag en mindre gös på bara 8,4 kg också.:P Nästan 20 kg gös på 2 fiskar samma natt. Jag ligger med den gösen i topp 10 i Sverige ännu.:whistling::lol: Sedan har jag flera gösar mellan 9-10 kg. Jag har bara fiskat efter de gamla metoderna. Jag var en av pionjärerna i Sverige med att meta gös. Snarlikt mete efter gädda fast istället för ståltafs till gädda så har jag haft 0,60-0,70 mm nylonlina till tafs istället. Gösen kan vara lite känslig mot ståltafs. Egen erfarenhet. 

Foto på gösarna på 11,26 & 8,4 kg tagna på mete.:thumbsup:

2044795817_Gsarp1126o84kg.jpg.60477b99e3aff9d5a271af26ef0b52a2.jpg

Jonssons & kompisens utvecklade flöte för gädd- o gösmete för 15 g sänke och +60 g fläskmört.:D Stl 4 på trekroken till mörten.

1523717546_Jonssonsflte45mmpronflteo15gsnke.jpg.0846e4165cd6663e8bb4b0396d8abc82.jpg

Med dom framgångarna som jag hade inom gösfiske så fick jag o ta med en kompis till att göra våran del om trollingfiske efter gös i Ralången, Aneby. Jag med en gös på + 5 kg nere i h hörn. Det var inte gösfiskarnas önskeväder. Vi gjorde våran del måndagen efter midsommar -82. Ren nordanvind runt 15 m/s, ösregn o +10-11 i luften fram till tisdag kväll. Vi hade trollingfisket säkrat redan på måndag kväll med flera fina gösar samt några gäddor.

Trollingfilm.jpg.3bb620d092214fbeed321ae114119a9d.jpg

Gösen på 11,26 kg gav mig även segern i ABU:s drömresa -82 till premiärfisket nere i Mörrumsån. Allting fritt i 1 v. Fiskeredskap vad man ville ha, mat med dryck samt whisky eller konjak efter maten.:thumbsup:

Artikel från Fiskejournalen 2020. Än nämns mitt namn med respekt i gösfiskarnas kretsar o bland firskeskribenter.

Artikel saxad från Fj. 

IMG_20210521_101007487.thumb.jpg.c29d39a5aa146bed4776f88afe85fdfb.jpg

Den dagen hippen spöar mig så ska jag buga mig djupt och gratulera honom men då får han ta sig en resa norr ut på knappt 100 mil.:lol:

PM:a mig din mailadress så ska jag maila över 8 sidor om Sveriges gösfiskevatten till dig. Är det någon mer som vill ha artikeln så får ni pm:a mig mailadressen. Artikeln är i pdf-format och därmed kan jag inte ladda ner artikeln på forumet.

 

Skitfiske på er!:D

 

 

 

 

  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Snyggt jobbat Stefan :)

Jag har varit bekant med en person som trollat upp tonvis (bokstavligt talat) med gös ur en stor sjö i Västsverige. Men alla är inte intresserade av publicitet och vill hellre flyga under radarn. Den killen var helt otrolig på fiske men pga stor risk för osämja (bla då stora mängder fisk såldes) skedde allt utanför offentlighetens ljus.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Isjanne.. tror inte Culotten avsåg just färdigheter med gösfisket som det centrala utan mer kanske att en och annan gös som passerat mina händer må landa i hans stekpanna. 

Jag är dessutom ren hobbyfiskare, totalt ointresserad av vikter och längder så jag har inga ambitioner att på något sätt tävla med dej i ämnet 👍 

  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago exabit sa:

Snyggt jobbat Stefan

Jag har varit bekant med en person som trollat upp tonvis (bokstavligt talat) med gös ur en stor sjö i Västsverige. Men alla är inte intresserade av publicitet och vill hellre flyga under radarn. Den killen var helt otrolig på fiske men pga stor risk för osämja (bla då stora mängder fisk såldes) skedde allt utanför offentlighetens ljus.

Tack Rikard!:wub:

Jag kände en sådan kille på Husqvarna AB medan jag jobbade där men felet med honom var att han skröt om hur mycket fisk han fick och sålde till privatpersoner. Det som han drog in på nätfisket i Vättern på röding, lax, öring, sik, abborre, m. m. översteg hans totala årsinkomst från Husqvarna på -80-talet.  Fiskereglerna var skrivna sådana att varje släkting till honom kunde ha x antal nät och han hade 5 olika släktingar som hade sökt tillstånd att få fiska med nät i Vättern och han kunde då koppla alla näten så att det blev ett ända sammanhängande nät. Om jag inte minns fel så hade han runt 700-800 m nät som hängde samman och han fick bra med fisk. Det var flera som retade sig på honom och hans (rov)fiske som han inte ens skattade för så dom skrev ett brev till LST Jönköping och fiskeansvarig där.

Året därefter var reglerna ändrade så att varje enskild person inte fick ha så mycket nät själv och inte länka ihop dom med släktingars nät. LST hade då kallat till ett möte för dom som hade nätfiskelicens för hobbyfiske, yrkesfiskare, m. fl. Det blev ett jäkla liv på mötet när LST presenterade sina nya regler och dom reglerna skulle gälla för hela Vättern. 

Resten kan du nog räkna ut själv om du har några funderingar!:thumbsup:

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago Takko sa:

Såna här måste bäras...........image.png.7bfd937c7a5d44688b3e8525f7924881.png

Dom hade nog passat mig bra när jag låg uppe i 10 i topp år efter år och snurrade med stora gösar.:thumbsup: Jag skulle bara haft ett par sådana fast gjorda i gösmodell.:D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

53 minutes ago Hipshot sa:

Isjanne.. tror inte Culotten avsåg just färdigheter med gösfisket som det centrala utan mer kanske att en och annan gös som passerat mina händer må landa i hans stekpanna. 

Jag är dessutom ren hobbyfiskare, totalt ointresserad av vikter och längder så jag har inga ambitioner att på något sätt tävla med dej i ämnet 👍 

Det var väl mycket en intern tävling vem som kunde fånga största gösen under året med kompisarna i Huskvarna som fiskade i Ylen o Stora Nätaren som är kända gössjöar no Huskvarna. Vem tror du var kungen bland gösfiskarna då?:whistling::lol: Jag!:thumbsup: När jag fick den på 11,26 o 8,4 så höll jag käft tills det kom ut i fiskepressen. Då kom snacket igång!:lol:

Det var jag också fast jag råkade ha ett av Sveriges bästa gösvatten en bit ifrån stugan kan ju inte jag hjälpa. Jag hade väl besök av 3-4 olika personer varje år som undrade om dom kunde få följa med mig ut på gösfiske samt en kompis med ett gäng ungdomar från Falkenberg. Jag kände kompisen väldigt väl från havsfisket så han hade frågat mig om han fick komma upp och fiska gös. Inga problem, sa jag! Året därpå så hade några ungdomar fått nys om hans resor upp till mig och frågat om dom fick följa med. Han bollade tanken med mig och jag kollade tillgång på en båt som vi hyrde. Ungdomarna gillade resan upp och fisk fick dom. Ingen som blev missbelåten och deras föräldrar uppskattade vårat initiativ. Killarna rensade sin fisk o jag frös ned den i frysen som jag hade i stugan så att dom kunde ta med sig den hem. 

Varje år så fick jag och kompisen tackkort och en julklapp till jul från deras föräldrar!:wub: Då är man uppskattad och omtyckt!:thumbsup:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago Takko sa:

Såna här måste bäras...........image.png.7bfd937c7a5d44688b3e8525f7924881.png

...en storfiskare!:P:lol:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

5 hours ago culot sa:

Kan nog inte lära hippi nåt om Gösfiske men jag äter dom mer än gärna :tongue: 

Så här ser en stor gös ut! Fick nyss länken från FJ samtidigt kom tidningsupplagan på både FJ o JJ!.

https://www.fiskejournalen.se/fiskenyheter/fiskeguiden-om-historiska-gospasset-vi-var-i-chock/?utm_source=Fiskejournalen&utm_campaign=4a43f30c84-EMAIL_CAMPAIGN_2021_05_21_09_14&utm_medium=email&utm_term=0_796a94ec5f-4a43f30c84-72829447&mc_cid=4a43f30c84&mc_eid=7e537372e6

Helgen räddad!

IMG_20210521_142509293_HDR.thumb.jpg.50ca619b729b39e0813954b12c05118b.jpg

:thumbsup:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

5 hours ago lsjonsson sa:

Tack Rikard!:wub:

Jag kände en sådan kille på Husqvarna AB medan jag jobbade där men felet med honom var att han skröt om hur mycket fisk han fick och sålde till privatpersoner. Det som han drog in på nätfisket i Vättern på röding, lax, öring, sik, abborre, m. m. översteg hans totala årsinkomst från Husqvarna på -80-talet.  Fiskereglerna var skrivna sådana att varje släkting till honom kunde ha x antal nät och han hade 5 olika släktingar som hade sökt tillstånd att få fiska med nät i Vättern och han kunde då koppla alla näten så att det blev ett ända sammanhängande nät. Om jag inte minns fel så hade han runt 700-800 m nät som hängde samman och han fick bra med fisk. Det var flera som retade sig på honom och hans (rov)fiske som han inte ens skattade för så dom skrev ett brev till LST Jönköping och fiskeansvarig där.

Året därefter var reglerna ändrade så att varje enskild person inte fick ha så mycket nät själv och inte länka ihop dom med släktingars nät. LST hade då kallat till ett möte för dom som hade nätfiskelicens för hobbyfiske, yrkesfiskare, m. fl. Det blev ett jäkla liv på mötet när LST presenterade sina nya regler och dom reglerna skulle gälla för hela Vättern. 

Resten kan du nog räkna ut själv om du har några funderingar!:thumbsup:

Den lokala yrkesfiskaren måste ju till skillnad betala skatt på sina fångster. 
 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago culot sa:

Den lokala yrkesfiskaren måste ju till skillnad betala skatt på sina fångster. 
 

Ja visst är det så!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vart en sväng i går em med, kom på att jag har fyra arbetsdagar framför mej så jag drog ut lite spontant. 

Djupt osmart eller nåt..

Vädret var surt, ganska kallt och regnmoln.. Gjorde loss båten, backade i... lite för långt så båten fick allt för mycket vatten under sig och flöt ut! Fick kasta mej ur bilen och kuta rätt ut för att fånga båthelvetet...

Smocksur upp på låren stövlarna fulla med vatten.. 

Ut på sjön tog 10 min innan det började regna. Några kast på första grynnan utan direkt motivation, testade curltail beten igen.. inget pet där. Drog upp i sjön.. Ligger en ö med en rejäl grynna utanför. Branten runt där brukar vara het för gös. Testate en Curlteez på en 30 gr jiggskalle på vertikalspöt.. Nästan direkt klev det på en 2 kg gös, kul! Ngr fler drifter där genererade inget. 

Testade en annan grynna, lite mindre. Där klev det på 2-3 gösar.. lite kul! 

Sen strular en rulle.. Shimano Catana light eller vad det är för ngt.. mår inte bra. Ska riva den och kolla samt smörja men tvivlar på att den går att rädda. En annan rulle, äldre Shimano, ska smörjas vev/handtag även sen är den i fin form igen.

Behöver alltså köpa ny rulle :whistling:

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

22 minutes ago Hipshot sa:

Vart en sväng i går em med, kom på att jag har fyra arbetsdagar framför mej så jag drog ut lite spontant. 

Djupt osmart eller nåt..

Vädret var surt, ganska kallt och regnmoln.. Gjorde loss båten, backade i... lite för långt så båten fick allt för mycket vatten under sig och flöt ut! Fick kasta mej ur bilen och kuta rätt ut för att fånga båthelvetet...

Smocksur upp på låren stövlarna fulla med vatten.. 

Ut på sjön tog 10 min innan det började regna. Några kast på första grynnan utan direkt motivation, testade curltail beten igen.. inget pet där. Drog upp i sjön.. Ligger en ö med en rejäl grynna utanför. Branten runt där brukar vara het för gös. Testate en Curlteez på en 30 gr jiggskalle på vertikalspöt.. Nästan direkt klev det på en 2 kg gös, kul! Ngr fler drifter där genererade inget. 

Testade en annan grynna, lite mindre. Där klev det på 2-3 gösar.. lite kul! 

Sen strular en rulle.. Shimano Catana light eller vad det är för ngt.. mår inte bra. Ska riva den och kolla samt smörja men tvivlar på att den går att rädda. En annan rulle, äldre Shimano, ska smörjas vev/handtag även sen är den i fin form igen.

Behöver alltså köpa ny rulle 

Du hade Mao gjort loss båten HELT från trailern 🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

20 minutes ago culot sa:

Du hade Mao gjort loss båten HELT från trailern 🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Japp <_<

Brukar inte vara ngr problem, man får alltid balansera på trailen ut och knuffa till den för att den ska gå fri.. men inte igår.

Hänt ngt liknande en gång tidigare, sköt ut båten fr trailern varpå knuten gick upp till förtampen... Hade Kalle WT med så han fick simma och apportera båten den gången :P

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...