Hoppa till innehåll

Egna Jaktfilmer eller videos


Randiz

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Hade hoppas på att få med ett avslut på jakten men så blev det inte idag. En glad gammal tax som får jaga och en mindre glad kvar i bilen.

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hundträningen på lo började i lördags och det tog inte lång tid innan upptaget kom! :thumbsup:

Skatorna lät missnöjda de oxå.
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kisse inne i byn. Hm! Det är inte bra med så närgångna, men å andra sidan så är det lättränat då. :thumbsup:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag håller med om bristen på skärpa. Originalet i datorn är något bättre men perfekt är det inte. Och som jag skrev, bildstabiliseringen samarbetar inte.

Storleken på flocken varierar från dag till dag. som mest har jag räknat till +50. Hyfsat mäktigt. 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ett par riktiga parabolantenner i den där gruppen, blir inte klok på dov, ibland världens smartaste/slugaste djur och sedan, som ovan.  Fin film, kul att se ostörda hjortar. /Christian

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hindarna är nog för det mesta sluga. Herrarna kan stundtals upplevas som tämligen korkade. Den här flocken är nu bara ivägen när vi jagar. Vi har skjutit dom stora vi ska skjuta och sen har vi begränsning på spetsarna. På dom ska hornen inte gå över öronhöjd. Tror det är två skjutbara spetsar med på filmen

.

Angående dom stora så har det gått någon förbannelse i skjutandet av dom i år. Vi har skjutit 6 stycken och INGEN av dom blev rätt djur. Två hade slagit av hornen och sköts i tron att det var spetsar. Första "fullskoveln" sköts i en grupp med 7 stora, skytten lyckas ta den med fulaste hornen.

 

Nästa jakt ser skytten en grupp med 7-8 djur i såt 1 två riktigt fina fullskovlar,en klen halvskovel,en stång och några spetsar.

I såt 2 får skytten drevet mot sig(han vet att det är den grupp han redan sett) dom springer ut på ett fält där han ser alla och dom vänder in i hans skjutgata. nog fan lyckas han pricka halvskoveln. 

 

Tredje fullskoveln är verkligen en fin fullskovel. Men problemet med den var att skytten hade tänkt sig spetsen som sprang precis bakom skoveln. Kommer djuren på 20 meter ska man inte svinga och skjuta med framförhållning som på älgbanan. Då blir resultatet att kulan sitter i djuret framför. Inte i träffområdet, men som tur var satt kulan i ryggraden/korset.

 

sista(senaste)felskjutning stod en i laget för i lördags.

Gruppen på filmen kommer mot hans torn i sakta mak. Han siktar på en av dom stora. totalmissar första skottet.  Efter andra skottet ser vi lite blod i snön och ser att spåren lämnar flocken. eftersök och två timmar senare dödskjuter jag hjorten som är träffad i ett bakben. När skytten kommer fram försvinner hans leende ganska snabbt. Hans kommentar" men så såg inte den jag sköt på ut" :sad:  :sad:  

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Usch så kan ni ju inte ha det, jag är blir ledig här i feb. så då kan jag komma ner och skjuta rätt hjort. Det bästa av allt är att jag gör det gratis, bara någonstans att sova så är jag nöjd. Topp :thumbsup:

Frestande erbjudande. Sängplats finns i jaktstugan.

När inte ens medlemmarna i jaktlaget kan skjuta rätt som är vana vid dov börjar man fundera.

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

kommer även komma en harjaktsfilm !  :smile:  

 

 

 

var med på harjakt med stövare idag. riktigt kul jakt ! :yes:  blev en hare och den kom med fint på film  :thumbsup:   

post-10838-0-50949700-1391880233_thumb.p

post-10838-0-80303000-1391880259_thumb.j

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kul att du levererar lite film åt oss Linus. :smile:

Här uppe har vi bara svensk Hare. Ingen brun jösse.

Du skulle nog utbilda dig till naturfilmare ist Linus. :yes:

Du verkar vara en hejare på detta. :thumbsup:

 

Jag kan tipsa dig om en bra naturfilmare o det är han som gjorde filmen som jag är med i. :smile:

Jag tänkte om du behöver en praktikplats någon gång i framtiden. :wink:  :thumbsup:  :yes:

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Linus du får följa med någon fler jägare o hundförare framöver skit kul med film.

När jag börja lyckas med min jakt får du gärna följa med mig! :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Knappt värt att lägga upp men man hör ju skotten och ser rådjuret lite.

En bock jag lockar in innan 16de.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fick ut vår nya film igår från drevjakterna i januari. Mycket pang pang och häftiga sekvenser!

Hoppas ni gillar den  :thumbsup:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

En fråga Linus, är det en Gotlandsstövare ni har??

glömde att skriva det. det stämmer Ken !  :smile:  en tik på runt 4 år jagar hare som en gud !  :smile:  när hon får kontakt med haren är det riktigt bra tryck på henne ! 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Linus du får följa med någon fler jägare o hundförare framöver skit kul med film.

När jag börja lyckas med min jakt får du gärna följa med mig! :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

ja hade vart skitkul! jag går och funderar på om du ville komma och testa på hare på mina marker :smile: . men det kanske är lite långt att köra ? 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

ja hade vart skitkul! jag går och funderar på om du ville komma och testa på hare på mina marker :smile: . men det kanske är lite långt att köra ? 

 

Det är ju inte ens ett norrbottniskt stenkast mellan Växjö o Tingsryd Linus. :tongue:  :yes:

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

glömde att skriva det. det stämmer Ken !  :smile:  en tik på runt 4 år jagar hare som en gud !  :smile:  när hon får kontakt med haren är det riktigt bra tryck på henne ! 

Dom stövarna brukar ha grym tuta, va många år sen jag hörde en men minnet lever kvar :thumbsup:

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

ja hade vart skitkul! jag går och funderar på om du ville komma och testa på hare på mina marker :smile: . men det kanske är lite långt att köra ?

har ni svenskhare? Säsongen är ju slut på lördag för tysken. Lördag jagar vi hemma. Är ledig på fredag men det är väl inte ni ;)

PMa?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

 Jag prata med ägaren till tiken Bella som är med på filmen hon fick ett bett eller en klo i sidan av lodjuret och hon blev så sjuk att dom tog bort henne inatt på uppsala djurklinik  efter en tids medicinering! Hon blev 3.7 år :sad:  :wallbash:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...