Publicerat December 12, 200718 yr Kul att vi jägare som också använder pil och båge, fått ett hörn på detta forum. Tack Mvh S
Publicerat December 12, 200718 yr Indian klubbens egen lilla tipis ;D Så nu tror jag det blev rätt 8)
Publicerat December 12, 200718 yr Indian klubbens egen lilla wapiti ;D Skrev du rätt nu Pertan? ;D Jaa det var en trevlig gest att det även blev en bågjaktshörna ;D Ett komplett jaktforum ;D
Publicerat December 12, 200718 yr Haller med att en egen Bagjaktshorna ar kanon, hoppas att personer som har intresse av bagjakt men kanske inte sa mycket erfarenhet kan komma in och fa tips och rad av oss som har lite mer kunskap, kanske SNV kanske kunde kika in
Publicerat December 12, 200718 yr SNV är mycket välunderrättade och det sitter inga dumskallar där och beslutar. De har under snart 20 år tid fått förstklassig info om bågjakten. Vad vi skriver här är inga nyheter för SNV.
Publicerat December 12, 200718 yr JS, det var inte det jag menade, jag ar overtygad att det inte ar idioter, men det tar ganska lang tid for ett beslut i Sverige, sjalv beror det mej inte alls, men det kan vara kul om bagjakten tog fart i Sverige.
Publicerat December 12, 200718 yr Kul med en plats för bågjakt på detta eminenta forum :-* Själv så har jag ju ingen pilbåge, men har skjutit på klubb(Huskvarna BågskytteKlubb) när jag var lite yngre. Ruskigt kul är det! Tävlade lite men jag har(iaf hade) så dåliga tävlingsnerver ::)Men jag kom nia i "korren" iaf ;D Och där var det runt 200 skyttar om jag minns rätt(allsvensk juniorserie). Skulle mer än gärna ha en pilbåge att skjuta med här hemma. Får väl se vad det lider, prioriterar bössorna först o främst Mvh
Publicerat December 12, 200718 yr Nej, jag vet hur du menade. Det tar tyvärr lång tid att genomföra förändringar i Sverige. Men på något sätt känns det att det blir bra när man väl genomför det. På åland tog det ca 2 år att få till bågjakt. Mycket mindre förvaltning och sen är Åland jämte Malta de absolut jägartätaste ställena i Europa, räknat per capita. Då ska det gå snabbt att få till ändringar på jaktens område. Tänk på att det tog 15 år att få till det där med fällfångst i Sverige. Då hade man ändå Jägareförbundet som arbetade för det. Med tanke på det lilla förbund som driver bågjaktsfrågan i Sverige så är det bra jobbat om man lyckas få till bågjakten på 20 år. I början var okunskapen det största hindret för införandet av bågjakt i Sverige. Ingen visste speciellt mycket om vad bågjakt är och jaktpilens verkningssätt. Men nu vet de flesta på beslutande befattningar vad det handlar om. Då är det inte svårt att ta beslut.
Publicerat December 12, 200718 yr Kul med en plats för bågjakt på detta eminenta forum :-* Själv så har jag ju ingen pilbåge, men har skjutit på klubb(Huskvarna BågskytteKlubb) när jag var lite yngre. Ruskigt kul är det! Tävlade lite men jag har(iaf hade) så dåliga tävlingsnerver ::)Men jag kom nia i "korren" iaf ;D Och där var det runt 200 skyttar om jag minns rätt(allsvensk juniorserie). Skulle mer än gärna ha en pilbåge att skjuta med här hemma. Får väl se vad det lider, prioriterar bössorna först o främst Mvh Firefox, du kanske kan lana en bage nere pa nagon klubb, trana lite, pa det visset kommer du vara forbered for ett eventuellt bagskytte prov i framtiden, aven om du inte har en egen bage.
Publicerat December 12, 200718 yr ;D.. Håller med S STORT tack till de styrande på jaktsidan för ett bra beslut!.. nu är jaktsidan ännu mer komplet!.. ;D Mvh Mamre
Publicerat December 12, 200718 yr Pertan!wapiti= elk, hjort! Det var inte det du menade va? Nej för tusan tipis heter det va
Publicerat December 13, 200718 yr Verkligen roligt med ett hörn här på forumet. Har du skjutit några plåträvar på 50 meter på sistone JS?
Publicerat December 13, 200718 yr Ska bli kul att följa detta ämne! Även om jag inte jagar med pil och båge nu så var det faktiskt bågskyttet som väckte mitt jaktintresse. Den gamle bågen står kvar hemma i garderoben, kanske läge att damma av den och dra iväg några pilar nån dag ;D . Hoppas nu bara att diskussionerna kommer att hållas på nu trevlig nivå men det blir nog inga problem på detta forum
Publicerat December 13, 200718 yr Ska bli kul att följa detta ämne! Även om jag inte jagar med pil och båge nu så var det faktiskt bågskyttet som väckte mitt jaktintresse. Den gamle bågen står kvar hemma i garderoben, kanske läge att damma av den och dra iväg några pilar nån dag ;D . Hoppas nu bara att diskussionerna kommer att hållas på nu trevlig nivå men det blir nog inga problem på detta forum tycker ja du ska göra Freddan!.. så e vi snart en liten stamm å kan börja bygga en stor tippi!.. ;D ;D ;D ugh Mamre!..
Publicerat December 13, 200718 yr Sickboy! Jag bommade faktiskt den där plåträven på fliiiiiiiiit! ;D ;D ;D Eller så var det motvind, jag var hungrig, nyvaken. Eller någon annan bra förklaring till varför man vill rädda sin pil från en räv gjord i 6mm stålplåt.
Publicerat December 13, 200718 yr Sickboy!Jag bommade faktiskt den där plåträven på fliiiiiiiiit! ;D ;D ;D Eller så var det motvind, jag var hungrig, nyvaken. Eller någon annan bra förklaring till varför man vill rädda sin pil från en räv gjord i 6mm stålplåt. Ja tror du var bakizzzz.... :-* :-* :-* :-* Mvh
Publicerat December 13, 200718 yr HA! Kom på att man är en rutinerad bågjägare faktiskt ;D Och jo, detta är tveklöst preskiberat nu så.. Någon mer än jag som i ungdomens glada dagar skjutit gädda på lek med pilbåge? Minns att jag länsade mitt sparkonto för att köpa en tillräckligt potent glasfiberbåge för gäddornas skull.. Herrejävlar va kul det var! På intet sätt lätt men när man väl släppte pilen och träffade så blev gäddan där fastnaglad i botten med pilen. Sjukt spännande. Mvh!
Publicerat December 13, 200718 yr tycker ja du ska göra Freddan!.. så e vi snart en liten stamm å kan börja bygga en stor tippi!.. ;D ;D ;Dugh Mamre!.. Saken är den att det hänt ganska mycket på bågfronten sedan jag lade min på hyllan så jag tror inte att jag platsar me min "Safari Barnet" visserligen är den ngt modifierad så visst finns den power i den men tror knappast att den hänger med dagens bågar. Men visst lite sugen är man allt o sen så finns det ju nya bågar i affären ;D ;D ;D
Publicerat December 13, 200718 yr HA!Kom på att man är en rutinerad bågjägare faktiskt ;D Och jo, detta är tveklöst preskiberat nu så.. Någon mer än jag som i ungdomens glada dagar skjutit gädda på lek med pilbåge? Minns att jag länsade mitt sparkonto för att köpa en tillräckligt potent glasfiberbåge för gäddornas skull.. Herrejävlar va kul det var! På intet sätt lätt men när man väl släppte pilen och träffade så blev gäddan där fastnaglad i botten med pilen. Sjukt spännande. Mvh! ... Hippen dååå..... ;D ;D ;D..... ... sj jagade vi fansan på Enskede fälten med bågar gjorda av Enbuske å pilar (blompinnar) med stenspetsar!.. ;D ;D ;D.. man fick lite puls då!.. ;D MVh
Publicerat December 13, 200718 yr Sickboy!Jag bommade faktiskt den där plåträven på fliiiiiiiiit! ;D ;D ;D Eller så var det motvind, jag var hungrig, nyvaken. Eller någon annan bra förklaring till varför man vill rädda sin pil från en räv gjord i 6mm stålplåt. Jaha! självklart så var väl hela syftet med den uppvisningen att visa oss på kursen hur man INTE skulle göra? Jag Brukar oxå skylla på diverse krämpor och otyg som 49 graders feber, kastvindar och brutna armar efter en dålig dag på banan ;D
Publicerat December 13, 200718 yr Saken är den att det hänt ganska mycket på bågfronten sedan jag lade min på hyllan så jag tror inte att jag platsar me min "Safari Barnet" visserligen är den ngt modifierad så visst finns den power i den men tror knappast att den hänger med dagens bågar. Men visst lite sugen är man allt o sen så finns det ju nya bågar i affären ;D ;D ;D kan förstå du blir de!.. de är för j---a kul!.... är verkligen super nöjd med min båge!.. ;D de är verkligen kul å bara stå å skjuta på en tavla!.. å så e de juh biligt!.. ;D... iaf så länge man håller sej till tavlan!. å inte något annat bakom!.. : :.... vars bor du freddan???? MVh
Publicerat December 13, 200718 yr kan förstå du blir de!.. de är för j---a kul!.... är verkligen super nöjd med min båge!.. ;D de är verkligen kul å bara stå å skjuta på en tavla!.. å så e de juh biligt!.. ;D... iaf så länge man håller sej till tavlan!. å inte något annat bakom!.. : :....vars bor du freddan???? MVh Jag bor i Kode, det ligger några mil norr om Göteborg... Bodde tidigare i Lödöse där jag och några polare drog igång en bågjägärklubb "Lödöse bågjägare" vi var väl som mest 8 personer men tyvärr dog klubben ut :-[ . Men under tiden klubben var verksam hade vi faktiskt en ganska fin bana med både fält och jaktstig.
Publicerat December 13, 200718 yr Jag bor i Kode, det ligger några mil norr om Göteborg... Bodde tidigare i Lödöse där jag och några polare drog igång en bågjägärklubb "Lödöse bågjägare" vi var väl som mest 8 personer men tyvärr dog klubben ut :-[ . Men under tiden klubben var verksam hade vi faktiskt en ganska fin bana med både fält och jaktstig. Topp!. då har du iaf ett "fullblodsproffs" där nere som ja känner till!.. S (Stefan) här på sidan!. han e jag övertygad om hjälper dej om du vill!.. !.. och de finns säkert fler!.. Mvh Mamre!..
Publicerat December 13, 200718 yr Topp!. då har du iaf ett "fullblodsproffs" där nere som ja känner till!.. S (Stefan) här på sidan!. han e jag övertygad om hjälper dej om du vill!.. !.. och de finns säkert fler!.. Mvh Mamre!.. Se där ja. Kanske kan bli något då