Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Lyfter på hatten

Featured Replies

Publicerat

Freddan78

Min första compound var en svart Barnett safari.

Träffar du det du siktar på så duger den fortfarande! Mer komplicerat än så är det inte.

Många frågar vilken bågskytteutrustning som är den bästa. Jag brukar svara: Den du träffar med! Kraften i en gammal barnett duger fortfarande. Rådjuret struntar i vilken båge som skickar pilen genom lungorna.

Publicerat
Sickboy!

Jag bommade faktiskt den där plåträven på fliiiiiiiiit! ;D ;D ;D

Eller så var det motvind, jag  var hungrig, nyvaken. Eller någon annan bra förklaring till varför man vill rädda sin pil från en räv gjord i 6mm stålplåt.

JS, Du har väl varit på vår bana och provat vår grävling i 4mm duralaluminium, den har "käkat upp" MÅNGA pilar, hehe ;D

Det är alltid lika skoj att ha med den, för den blir alltid lika hatad, men det är bra, då får folket lite puls även på tävling.

För alla vet, att det både hörs och att det svider i plånboken att bomma på den.  8)

Publicerat
Freddan78

Min första compound var en svart Barnett safari.

Träffar du det du siktar på så duger den fortfarande! Mer komplicerat än så är det inte.

Många frågar vilken bågskytteutrustning som är den bästa. Jag brukar svara: Den du träffar med! Kraften i en gammal barnett duger fortfarande. Rådjuret struntar i vilken båge som skickar pilen genom lungorna.

Ok...Tror jag har nya strängar och kablar till den. Daga att montera på dessa och träna bort ringrosten. Förr var jag ganska så träffsäker så det ska nog ordna sig ;D . Någon som har några bra tips på var man får tag på bra pilar? Har ett gäng aluminimpilar men de flesta är ganska krokiga...

Publicerat
. Någon som har några bra tips på var man får tag på bra pilar? Har ett gäng aluminimpilar men de flesta är ganska krokiga...

snacka med Lasse på bågjakstkatalogen!.. han tycker jag e riktigt bra att ha med att göra!.. å priserna e inte helt fel de heller!..

0706-439986 de är de nummer jag har!.. annars finns de redan länkar till honom här!...

Mvh Mamre!..

Publicerat
HA!

Kom på att man är en rutinerad bågjägare faktiskt  ;D

Och jo, detta är tveklöst preskiberat nu så..

Någon mer än jag som i ungdomens glada dagar skjutit gädda på lek med pilbåge? Minns att jag länsade mitt sparkonto för att köpa en tillräckligt potent glasfiberbåge för gäddornas skull.. Herrejävlar va kul det var!

På intet sätt lätt men när man väl släppte pilen och träffade så blev gäddan där fastnaglad i botten med pilen. Sjukt spännande.

Mvh!

Vi har nog mer gemensamt än vi vill erkänna Hippen. Fast svans har jag aldrig haft . Baktill vill säga ;D
Publicerat
Ok...Tror jag har nya strängar och kablar till den. Daga att montera på dessa och träna bort ringrosten. Förr var jag ganska så träffsäker så det ska nog ordna sig ;D . Någon som har några bra tips på var man får tag på bra pilar? Har ett gäng aluminimpilar men de flesta är ganska krokiga...

Hej Freddan,

Själv bor jag i Romelanda så vi är bara ett pilskott från varandra ( okey, det får vara en jäkla båge :))

Trollhättans bågeskytteklubb är en så gott som renodlad bågjaktsklubb som ligger i Trollhätteområdet. Där är det en kille som har en liten affär med bågprylar, där kan du nog få tag på pilar. Kommer tyvärr inte ihåg den exakta adressen men den kan jag ta reda på.

Scandinavian Bowhunting i Stockholm har ju också mycket bra saker och det funkar fint att beställa grejer.

Publicerat
Vi har nog mer gemensamt än vi vill erkänna Hippen. Fast svans har jag aldrig haft . Baktill vill säga ;D

Det är inte försent Amakulu! Skinnbrallor, tofs ibak samt plastbenelli, det är grejer det! I normala fall skulle en holk med borkum riff varit med i bilden men när det gäller just dej så gör jag tveklöst ett undantag, har du lagt av med det så ska inte jag på något sätt inleda dej i någon frestelse.

Mvh!

Publicerat
Det är inte försent Amakulu! Skinnbrallor, tofs ibak samt plastbenelli, det är grejer det! I normala fall skulle en holk med borkum riff varit med i bilden men när det gäller just dej så gör jag tveklöst ett undantag, har du lagt av med det så ska inte jag på något sätt inleda dej i någon frestelse.

Mvh!

Skinnbrallor ok plastkolv no way. En holk med Borkum Riff skulle tveklöst varit djävligt gott i bland. Dock den 23 denna månad är det ! år sedan senaste blosset. Svans bak nja kunde föra tankarna till HA med tanke på brallorna ;D ;D Fan det här handlar ju om bågjakt. Perfekt ang HA då ;D ;D ;D ;D
Publicerat

Ok..

Nu tror jag nog vi skippar att spamma den här tråden..  :-

MeaCulpa

Mvh!

Publicerat

Hej Freddan,

Själv bor jag i Romelanda så vi är bara ett pilskott från varandra ( okey, det får vara en jäkla båge :))

Trollhättans bågeskytteklubb är en så gott som renodlad bågjaktsklubb som ligger i Trollhätteområdet. Där är det en kille som har en liten affär med bågprylar, där kan du nog få tag på pilar. Kommer tyvärr inte ihåg den exakta adressen men den kan jag ta reda på.

Scandinavian Bowhunting i Stockholm har ju också mycket bra saker och det funkar fint att beställa grejer.

SE där ja!!! Tvekar inte på att min gamle Barnett skickar över en pil till Romelanda. Titta upp mot himlen vid tolvslaget så kommer en eldpil  ;)

Jagar du i trakten? Hmmm du vet inte om det finns någon halvamerikan som heter nått+Angelo i klubben?

Ha det gött grannen!

Publicerat

Oooops. Ble nått konstigt med förra inlägget...... ??? ??? ???

Publicerat

Fredda,

Jag har inte så bra koll på dem i Trollhättans Bågskytteklubb men har du varit med för "länge sedan" känner du kanske igen lite folk. Eldsjälarna i Bjärke bågjägare är numera med i Trollhättans bågskytteklubb.

Japp, jag jagar bla i Romelanda trakten. Har en gård här.

Publicerat
Hej Freddan,

Killen ifråga heter Patrik och är jätte trevlig, han är även ordförande i klubben om jag inte missminner mig?

Har köpt min båge utav honom...mkt bra priser och utom ordentlig service.

Du kan gå in på http://www.bagskytteboden.se/

och kolla sortimentet

MVH Kenna