Publicerat Januari 16, 200818 yr Fina bilder! (Kanske i lite för stort format dock...) Grymt sugen blir man på att pröva toppfågeljakt, inget vidare skidföre i vår del av landet dock ;D
Publicerat Januari 16, 200818 yr Författare Patjanen!! Vilka FINA bilder, och vad grymt fint det var..... Just nu vet jag hur det känns att vara "ärligt" glad för andras skull ;D Den jaktturen du var på önskar jag att ALLA någon gång fick uppleva ;D !! Fortsätt gärna att lägga in flera bilder! Bästa hälsningar// Risto
Publicerat Januari 16, 200818 yr Läckert Xaphod!! ....och grattis till orren! Tackar! Det finns en första för allt...
Publicerat Januari 18, 200818 yr Fina bilder Jakobj!Såg ut som typiskt trygg väder stämde det idag? Svårt att säga, det borde varit det men jag hade en duvhök som cirkulerade och stressade tjädern idag. Slog mot tupparna när jag skulle skjuta och skrämde flera iväg på flygturer till nästa kommun. Men innan höken gjorde entre så var de trygga. Efter att höken varit framme släppte dom inte in mig på hyggliga skotthåll. Drog på 250-300m. Fick skjuta några långskott men det gick bra!
Publicerat Januari 18, 200818 yr Lite bilder från idag. Men ingen berättelse.. Jah vad säger man!! Du har både snö och fågel.... :- .....Här i norrbotten åker vi nu vattenskidor och spanar väl snart in fiskmåsarna som de enda fåglarna! Grattis förresten!!
Publicerat Januari 18, 200818 yr satan vad jag är avis på dig Jakob (ja på dig med Lars ) ;) som nämnt tidigare, blir du less dom (tjädrarna)....jag fixar håv och kontainer...vi kör hit dom omedelbart ;D ;D ;D Mycket fina bilder! och grattis till det fina resultatet! :)
Publicerat Januari 18, 200818 yr Hej allihop och grattis till alla skyttar, ruskigt fina bilder som ni delar med er av. Där jag bor har all snö smält bort så det blir ingen riktig toppjaktstämmning tyvärr. Skulle jag vilja åka skidor blir jag tvungen att ta fram vattenskidor. Denna vinter är den sämsta på lång tid vad det gäller snötillgång Mvh Jocke
Publicerat Januari 18, 200818 yr satan vad jag är avis på dig Jakob (ja på dig med Lars ) ;)som nämnt tidigare, blir du less dom (tjädrarna)....jag fixar håv och kontainer...vi kör hit dom omedelbart ;D ;D ;D Mycket fina bilder! och grattis till det fina resultatet! :) Svårt att håva dom, men jag kan ju skjuta dom och skicka i en container.. Vi har också skitväder och det är inte många dagar det är bra. Har varit i Standbyläge hela tiden och det är bara en eller max två dagar i veckan det känns lönt att fara ut. Fast då hör det nog till att jag blivit lite lat också. ;D Det var grymt bra väder idag iallafall, stressåkte så djävulskt för att hitta fågel så jag fick både håll och ljumsksträckning! ;D
Publicerat Januari 18, 200818 yr Författare Jakob: Ja..... vad säger man.... ;D GRATTIS vilka fina marker och bilder ( knappt avundsjuk )! ;D ;D Fy f...n vad skönt det är när man lyckas.. //Risto
Publicerat Januari 18, 200818 yr Svårt att håva dom, men jag kan ju skjuta dom och skicka i en container.. Vi har också skitväder och det är inte många dagar det är bra. Har varit i Standbyläge hela tiden och det är bara en eller max två dagar i veckan det känns lönt att fara ut. Fast då hör det nog till att jag blivit lite lat också. ;D Det var grymt bra väder idag iallafall, stressåkte så djävulskt för att hitta fågel så jag fick både håll och ljumsksträckning! ;D F-n inte nog med att du börjar bli lat håller fysiken på svikta också Hoppas på väder snart då kanske ja skulle ta med video kameran på en vildmarks tur så lägger vi in lite porr här ;D
Publicerat Januari 18, 200818 yr F-n inte nog med att du börjar bli lat håller fysiken på svikta också Hoppas på väder snart då kanske ja skulle ta med video kameran på en vildmarks tur så lägger vi in lite porr här ;D Ja nu är det illa.. Vore kul med videokameran!
Publicerat Januari 18, 200818 yr Nu drar snart forumet igen o kommer int tillbaks förrän kl.05.00 imorgon.
Publicerat Januari 18, 200818 yr Jag jobbar måndag-torsdag i veckan sedan ledig resten av januari så åtminstone en sväng borde vi hinna med och skall inte glömma kameran då kanske :-[
Publicerat Januari 19, 200818 yr Grattis och fina bilder Jakobj. Kul med folk som tar kort på fåglarna innan dem skjuter ...iskallt.... Mvh//Jonas
Publicerat Januari 19, 200818 yr Grattis och fina bilder Jakobj.Kul med folk som tar kort på fåglarna innan dem skjuter ...iskallt.... Mvh//Jonas Angående iskallt; så i mitt fall var det pga att jag inte trodde den skulle sitta kvar om jag bökade fram bössan, men hade kameran nära till. Men efter 3-4 bilder satt den fortfarande kvar så jag tänkte att jag får väl testa med bössan då också! Härlig trippel där jakobj! Kan direkt erkänna att jag blir avis!
Publicerat Januari 20, 200818 yr Med den bilden jakob så får du mig att bittert ångra att jag pysslade med skotern i helgen istället för att åka ut på toppjakt Ännu en fin bild! ...keep ém coming
Publicerat Januari 20, 200818 yr Fan vad du fotar Jakobj! Här några bilder från dagens jakt fotade med mobilen :-[ Nokia N95 Före skott sitter 2 tuppar där 175 meter bort tog den ena ;D När det small visar det sig att där satt 16st tjädertuppar för 15 st flög över mig När jag fyllt min baglimit försökte jag ringa kompisen men han hade inte mobilen på så jag smög in på 55meter och fotade denna tjäder Rolig min på mig efter att jag lyckats jaga igen kompisen och visat han på tupparna Sköt en orre med men hann skära stylet av den innan jag kompå att fota :-[
Publicerat Januari 20, 200818 yr Ser bra ut Lars! Dit ska du få guida mig så jag också får mig en tupp!