Publicerat Januari 8, 200818 yr Idag satte jag igång med att känna på min båge på jobbet. 1:a serien med 4 pilar på 10m satt väl ganska samlat ca 10cm men lite högt och höger. Efter lite injustering av siktet så ligger de (pilarna) ganska bra i sida men fortfarande fel i höjd. Några serier gick väldigt bra med de flesta pilarna på en postitlapp. Nu blir det ca 30 min träning varje dag för att skjuta in mig på bågen för att senare justera siktet mer och sen gå över till 20 m bana ;D Kul som fasen, men jobbigt både psykiskt och fysiskt, men det är nog mest en vanesak. Kompisen på jobbet som nu har tränat några veckor skjuter tre av 4 pilar i en Colakork på 10m. Så precitionen i våra bågar går det inte att klaga på! Det kommer nog lite bilder i denna tråden vart det lider ;D //Roggman66
Publicerat Januari 8, 200818 yr ;D kul!... visst e de bra med egen bana på jobbet!.. ;D ;D ;D Mvh Mamre!..
Publicerat Januari 8, 200818 yr Skall bli jävligt kul grabbar när vi träffas om ett par veckor eller så... Vi har ju i alla fall nåt att diskutera...inte en tyst minut..jag lovar ;D ;D ;D Tss..leka indianer i eran ålder... ;D
Publicerat Januari 9, 200818 yr Skall bli jävligt kul grabbar när vi träffas om ett par veckor eller så...Vi har ju i alla fall nåt att diskutera...inte en tyst minut..jag lovar ;D ;D ;D Tss..leka indianer i eran ålder... ;D ' ' Vore väl mer kreativt om pojkarna började kasta pil ist, på nån dartklubb eller likn. ;D
Publicerat Januari 9, 200818 yr ja själv har jag lite svårt att träna på jobbet : men jag var tvungen här om dan att labborera lite men mitt nya sikte hemma efter jobbet .... gick väll så där kan man seja :- ... det va ju lite halv mörkt (kan ju alltid skylla på nått ) ute och jag tyckte jag satte 3 pilar perfekt i mitten direkt ;D .... men det va en en perfekt sammling i stubben under säcken jag skjuter på som pilarna satt : ... jag får nog vänta tills helgen när man ser vad man håller på med annars får jag nog slut på pilar snart ;D ;D Mvh.
Publicerat Januari 9, 200818 yr Författare Pilarna börjar samlas bättre och bättre ;D Jag tror jag har skjutit 10-15 serier om 3 pilar nu med bågen på 10m. När samtliga pilar sitter inom 5cm varje gång så kommer avståndet att utökas till ca 20m. //Roggman66
Publicerat Januari 9, 200818 yr Författare Jaa siktet ligger bra i sida nu ;D J ;Dag ska sottställa 1:a "pinnen" på 10m och 2:a på 20m
Publicerat Januari 9, 200818 yr Jag har blivit tvungen att ta ett vinteruppehåll. Annars blir jag så ruskigt duktig att jag skjuter pil i pil och det blir så dyrt. ;D ;D ;D Har beställt en ny båge idag! Leverans i mars! Kanske jag har min Ben Pearson till salu. Har inte bestämt mig än!
Publicerat Januari 9, 200818 yr Jag har blivit tvungen att ta ett vinteruppehåll. Annars blir jag så ruskigt duktig att jag skjuter pil i pil och det blir så dyrt. ;D ;D ;DHar beställt en ny båge idag! Leverans i mars! Kanske jag har min Ben Pearson till salu. Har inte bestämt mig än! kul!.... trevligt med nya "leksaker".... skickar ett litet grattis då!.... ;D Mvh Mamre
Publicerat Januari 9, 200818 yr Författare Inte optimalt, men isolering och bakom kartonger med kläder. Snart blir det hål i hål ;D blir nog ca 20-30 min träning om dagen.
Publicerat Januari 9, 200818 yr Jag har blivit tvungen att ta ett vinteruppehåll. Annars blir jag så ruskigt duktig att jag skjuter pil i pil och det blir så dyrt. ;D ;D ;DHar beställt en ny båge idag! Leverans i mars! Kanske jag har min Ben Pearson till salu. Har inte bestämt mig än! JS, Tränar du riktigt mycket så kan du bli näst bäst...Bäst är redan upptaget ;D ;D ;D Vad är det för båge du har beställt?
Publicerat Januari 10, 200818 yr JS,Tränar du riktigt mycket så kan du bli näst bäst...Bäst är redan upptaget inte behöver du nämna mej i denna diskution!... ;D ;D ;D ;D MVh
Publicerat Januari 10, 200818 yr inte behöver du nämna mej i denna diskution!... ;D ;D ;D ;D MVh Nä verkligen inte ..... :-* :-* ;D
Publicerat Januari 10, 200818 yr Inte optimalt, men isolering och bakom kartonger med kläder. Snart blir det hål i hål ;D blir nog ca 20-30 min träning om dagen. Ahh , va mest bara nyfiken .... Mvh.
Publicerat Januari 10, 200818 yr Jag har blivit tvungen att ta ett vinteruppehåll. Annars blir jag så ruskigt duktig att jag skjuter pil i pil och det blir så dyrt. ;D ;D ;D Har beställt en ny båge idag! Leverans i mars! Kanske jag har min Ben Pearson till salu. Har inte bestämt mig än! Kungen av skitsnack har öppnat käften igen.... Jag vet att du har tränat i flera år och så bra är du inte ännu. men det är väl det finska i dig som slår igenom. Ska ni ha någon Buffelskalle snart ?? det var ett tag sen. Hade det Jokklo. Matte Ö
Publicerat Januari 14, 200818 yr Författare Några serier till idag med bågen ;D Först upptäckte jag att siktet satt lite lös, därför blev det lite spridda skurar Ca snusdosan på 10m. Sen ett par seriösa serier med 2 pilar i varje (Resten av pilarna saknar fjädrar då dessa blivit bortskjutna). Sen provade jag att skjuta knästående och varierande ställningar med hyffsat resultat.
Publicerat Januari 14, 200818 yr Författare Ahhhhh på gång min vän, på gång ;D Jag kan säga att den sista bocken jag sköt nu i höstas för hunden, hade jag lätt kunnat tagit med bågen. Dock blir det varken jakt eller uppskjutning förrän ALLA pilar sitter där jag siktar och det på längre håll än 10m. Men satan vad kul det är ;D ;D ;D //Roggman66
Publicerat Januari 14, 200818 yr Roger och Thomas. Hur mycket har ni betalt för era båg-paket?? Funderar på detta. Kanske inte i första hand för jakt. Men för att det är ruskigt kul att skjuta båge.
Publicerat Januari 14, 200818 yr har samma funderingar jag också sen om jag får eller inte ;D ;D spelar ingen roll kan vara kul att bara träna lite sen finns det ju alltid skator som man kan skjuta på ;D ;D ;D