Publicerat Januari 17, 200818 yr Japp..jakten på den perfekta jakt-dagen fortsätter..denna gång går resan till Sveriges största ö.. ;D Precis som i Telges toppjakt skall jag i ord och bilder försöka delge er mina intryck från kommande helgs resa. Dock har jag en fundering..Jag var ju lixom i Hälsingland förra helgen hemma hos Samme (jaktguiden) ;D och väl hemma igen från denna resa frågade jag hustru och barn om dom hade saknat mej ??? INGEN svarade....!!!! vet inte om det är bra eller dåligt ??? 8) Japp ..i alla fall går båten i morgon fm klockan 11.00,och väl framme ..hoppas jag ;D är det meningen att jag skall träffa värden för denna resa, nämligen Ivan som oxå häckar på detta forum,vidare skall jag träffa "sorken" David som också är känd som "jakteleven" på detta forum På menyn har det utlovats jakt på kanin,hare och räv...passar mej som handsken då jag oxå kommer ta med mej min stövare Jenta på resan. Tror mej veta att det oxå dyker upp lite andra polare till Ivan bla.från småland,som vill jaga med stövaren från sörmland Försök har oxå gjorts i och med att terra mej på telefonen om att om inte hunden sköter sej med den äran kommer jag trackas ner i höjd med skosulorna.... :P Historier om föregående inbjudna stövare som gav ett väckskall på morgonen för att sedan vara tyst hela dagen och sedan fick namnet "tuppen" ;D ;D Ja ni ser.. ps. det snackas om grogg oxå.... ;D ;D ;D ;D edit. Ja just det ,nästa helg kommer Jaktguiden från Hälsingland ner hit hem till mej !!! Skall jagas kron och gris då med TJT minsann Ni vet dom där elaka svarta ;D
Publicerat Januari 17, 200818 yr Jadu Telge, du fick ju lite "stalltips" inför resan härom veckan...skall bli kul att se vad du tycker om "den gamle öiiin" när du är tillbaka. Se upp för klapperstensstränderna, styr gärna jakten mot områden mitt på ön som saknar gamla kalkbrott om du har möjlighet... 8) 8), annars riskerar historierna kring "tuppen" att dugga tätt ;D ;D Ha det skitbra /Oskar
Publicerat Januari 17, 200818 yr Vi kommer jaga på inredelarna av ön. Målet är inte att skjuta antal möjligtvis prövar vi att få möjlighet skjuta ett Rå- en Hare-en Räv och en rabbis. Men framförallt ska vi ha kul, massor av practikaljokes är planerade 8) ;D Hare'bra
Publicerat Januari 17, 200818 yr Vi kommer jaga på inredelarna av ön. Målet är inte att skjuta antal möjligtvis prövar vi att få möjlighet skjuta ett Rå- en Hare-en Räv och en rabbis. Men framförallt ska vi ha kul, massor av practikaljokes är planerade 8) ;D Hare'bra Ja perfekt bara på han ;D
Publicerat Januari 17, 200818 yr massor av practikaljokes är planerade 8) ;D Ajaj...vet inte om jag vågar åka nu.... ??? ;D ;D ;D
Publicerat Januari 17, 200818 yr Ha det så kul nu Telge ;D Fasen nån dag ska jag besöka ön, har blivit nedbjuden så många år men aldrig kommit mig för : Ha det kul nu! //Roggman66
Publicerat Januari 17, 200818 yr Jadu Telge, du fick ju lite "stalltips" inför resan härom veckan...skall bli kul att se vad du tycker om "den gamle öiiin" när du är tillbaka. Se upp för klapperstensstränderna, styr gärna jakten mot områden mitt på ön som saknar gamla kalkbrott om du har möjlighet... 8) 8), annars riskerar historierna kring "tuppen" att dugga tätt ;D ;DHa det skitbra /Oskar Tack
Publicerat Januari 17, 200818 yr Ha det så kul nu Telge ;D Fasen nån dag ska jag besöka ön, har blivit nedbjuden så många år men aldrig kommit mig för :Ha det kul nu! //Roggman66 Tack
Publicerat Januari 17, 200818 yr Bor du i närheten av farsan din? Kan man säga, har det stället som bas medans jag renoverar mitt ställe som är i Dalhem 5km därifrån
Publicerat Januari 17, 200818 yr Kan man säga, har det stället som bas medans jag renoverar mitt ställe som är i Dalhem 5km därifrån Tyckte det var hans "fågeldamm" som skymtade bakom Ferrarin.... Morsan bor vid kyrkan, låga huset precis vid parkeringen.
Publicerat Januari 17, 200818 yr Tyckte det var hans "fågeldamm" som skymtade bakom Ferrarin....Morsan bor vid kyrkan, låga huset precis vid parkeringen. Aha,kul! Ska jag visa Telge vart hon bor? ;D ;D Han lär hursom passa på räv 100m därifrån. Kaffe när du har vägarna förbi!
Publicerat Januari 17, 200818 yr Aha,kul! Ska jag visa Telge vart hon bor? ;D ;D Han lär hursom passa på räv 100m därifrån. Kaffe när du har vägarna förbi! Tja, han träffade ju min son för någon vecka sedan så han kan väl få se morsan nu... ;D ;D Vi har inte bestämt att åka ner något före sommaren, men man vet ju aldrig...tittar dock gärna förbi när jag är nere...kanske under gåsjakten 8)
Publicerat Januari 19, 200818 yr Erkänn att ni inte skjutit alla rävarna i dag ... Schyssta bilder. /Oskar
Publicerat Januari 19, 200818 yr Fint fint !! Svårt att tyda bilden med hare på men ser ut som den kommer med fart, bra bild !
Publicerat Januari 20, 200818 yr Häftigt! Grattis Telge! Då blev det i alla fall inte namnet "Tuppen" ;D Rävarna??? Har Jenta lärt sig jaga på riktigt nu? : //Roggman66
Publicerat Januari 20, 200818 yr Lika bra att erkänna,rävarna är inte helgens skörd men visst passar dom in! Vi har haft otur med vädret,svårblåst är alltid klurigt att jaga i. Men vi har haft både räv-Hare och kanin på benen iaf(telge tittar tydligen bara på kaniner... ) Hursomhelst en riktigt trevlig helg. Och,ja Bernadellin var helt ok att skjuta med och jag tyckte mig ana en "vill ha känsla" hos telge när efter han testa benellin. (Ivan kommer nog lägga in bilder senare)