Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hur kommer det sig att du jagar där du jagar?

Featured Replies

Publicerat

jagar i Värmlad i VVO tackvare att min pappa fick ett arrende där för 20 år sedan. Och markena utanför dörren hemma är tackvare att vi är markägare.

Sedan har jag några andra ställen där jag brukar vara med som hundförare, alltid trevligt när dom ringer och frågar om man har tid att komma med hunden då får man ett bevis att all tid man lagt ner har gett resultat :D

• 3 weeks later...
  • Svar 55
  • Visningar 7,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Publicerat

Bor på gården som jag jagar på och blev nyligen tillfrågad om jag ville vara med på en till mark, klart jag ville.

Så svaret på frågan är, varför jagar jag där jag gör. Rena tillfälligheter skulle jag vilja säga.

Att vi köpte gård gav mig ju jaktmöjligheter där och att jag sedan blev tillfrågad om jag ville jaga på en annan mark var nog för jag är så himla trevlig ;)

Jagar även hos div bekanta, mest gris då.

/Lasse

Publicerat

Tjenare

Jag jagar på några marker någon mil nordost om Falkenberg tack vare farfar och farsan.

//Nyllet

Publicerat

En kollega fick kanonmarker i Skåne och tipsade mig om en ledig plats i laget när han hoppade av. Jagar på Sveaskogmarker. Har också "gift till" mig mark i västgöternas land. Fast där är det läskigt, de pratar så konstigt <_< !

Publicerat

Har tre av jakterna tack vare farfar och även hans far som slet sig ur fattigdom och köpte en del skog på olika ställen så nu är det jag som tagit över hundföreriet efter min far.... Den fjärde är på storas mark den har även farfar och nu min far är jaktledare på och när jag fick sitta själv fick jag en plats i laget.... Så leve släkten och jag ska försöka föra det vidare till mitt-mina barn om det går:)

• 2 weeks later...
Publicerat

Signaturen säger väl allt... B):)

Skämt åsido.

Värmland har jag jagat på 5600 Ha via blocket.

Öarna i Bråviken genom kontakter och en viltspårsdomare.

Samma domare tipsade sitt jaktlag om mig och sambon när det var dags att förnya manskapet, så nu är vi ihop med honom även iland. Vi har jakt på 1150 Ha + egna öar i Bråviken.

Måste kolla hur det är med säljakten därute. Har jag inte haft en tanke på tidigare innan jag läste om trådeni forumet här.

Så vi kan väl säga att det var via de sociala kanalerna vi fått jakten här. Kanske kan det vara för duktiga och dugliga hundar. Chansen finns att det kan vara via sambons charm också. Har inte hunnit kolla med gubbarna ännu.... :o:D