Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vorsteh

Featured Replies

Publicerat

Vilka kennlar ligger idag i framkant sett kullvärden i landet?

• Svar 359
  • Visningar 91k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

Posted Images

Publicerat

Vilka kennlar ligger idag i framkant sett kullvärden i landet?

Vet inte om man använder kullvärden så mycket inom vorstehvärlden. Vad är det för värden du är ute efter?

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

Publicerat

Fjällbrisens

Skickat från min iPad med Tapatalk

Ser fin ut!:-)
Publicerat

Vet inte om man använder kullvärden så mycket inom vorstehvärlden. Vad är det för värden du är ute efter?

Hehe man är insnöad i älghundsvärlden! Tänker vilka kennlar producerar flest avkommor som blir objektivt erkänt duktiga fågelhundar. Vet att Vorsteh används till annat, att tyska linjer är präglade "allround" men tanken är fågel då jag har tillgång till mycket mark om jag bara jagar fågel just där.

Publicerat

Hehe man är insnöad i älghundsvärlden! Tänker vilka kennlar producerar flest avkommor som blir objektivt erkänt duktiga fågelhundar. Vet att Vorsteh används till annat, att tyska linjer är präglade "allround" men tanken är fågel då jag har tillgång till mycket mark om jag bara jagar fågel just där.

Korthår eller sträv?

Strävhår så ska Kallel här på forumet ta en kull i vår och hans tik är riktigt bra. Korthår så finns det en hel drös med parningar och där har jag inge vidare koll men Fasantorpedens skulle jag kolla på. Gick prov samtidigt med den tiken och hon gick riktigt bra då. Tror att det är svårt att få ut nå kullvärden mm.

Tror att det hänger än mer på föraren på prov med stående hundar än tex älghundar, det räcker ju inte bara med att hunden jagar bra utan det vill till att ha en del lydnad också.

Publicerat

Korthår eller sträv?

Strävhår så ska Kallel här på forumet ta en kull i vår och hans tik är riktigt bra. Korthår så finns det en hel drös med parningar och där har jag inge vidare koll men Fasantorpedens skulle jag kolla på. Gick prov samtidigt med den tiken och hon gick riktigt bra då. Tror att det är svårt att få ut nå kullvärden mm.

Tror att det hänger än mer på föraren på prov med stående hundar än tex älghundar, det räcker ju inte bara med att hunden jagar bra utan det vill till att ha en del lydnad också.

Tittar efter strävhår. Lydnadsträningen, jaktträning och kurser blir en del i ägandet då en fågelhund utan pli bli oduglig. Inte för att älghund skall vara befriad från lydnad men den är inte oduglig om lydnaden skulle tryta pga de självständiga momenten i dess jakt även om jag själv kan reta mig enormt på hundar man får sitta och vänta på i evigheter! Har vi tur så skärper SKK lydnadsmomenten ytterligare. Tack för tipsen kring parningar. Är i förhandlingsläget hemmavid just nu!

Publicerat

Sskooog är ett levande uppslagsverk när det kommer till detta, utnyttja!

Publicerat

Korthår eller sträv?

Vilken är strävhårs-tiken?

Publicerat

Vilken är strävhårs-tiken?

PM
  • 2 months later...
Publicerat

Kul att se :)

mindre än två veckor tills vi får hem vår vorstehvalp nu . dagen innan midsommarafton ska vi hämta honom.

• 3 weeks later...
Publicerat
På 2016-06-11 at 10:49 simonarvestrand sa:

Kul att se :)

mindre än två veckor tills vi får hem vår vorstehvalp nu . dagen innan midsommarafton ska vi hämta honom.

Kul! Många parningar i år, varifrån kommer valpen?

Publicerat

Gult kort för husse! Lägga ut sådana där bilder när man är nog sugen på en ny. :wub:

Publicerat

Det  är vad jag alltid har sakt:

Hundvalpar och kattungar och sånt skit ska man inte ta i om man inte är beredd på att man kommer att ha dom med sig hem ;)

Publicerat

Jag har haft ganska många hundvalpar genom åren men konstigt nog glömmer man hur mycket jobb det är med en valp. 

den lilla Vismut ( som han fått heta nu ) har en tendens att börja skrika och vill ut kl 03 på natten, är ju helt slut nu när man 
inte får sova på nätterna. ska bli skönt med en jobbresa och få en hotellnatt utan Vismut imorgon :)

• 5 months later...
Publicerat

Inte helt lätt för en valp att ta rätt grepp på en räv, men hon försöker!:wub:

Projekt031.mp4

Publicerat
4 hours ago alexb sa:

Lägg in den i vapenskåpet på natten el. väldigt högt upp.:thumbsup::P

Publicerat
5 hours ago alexb sa:

IMG_20161204_084627.jpg

Få hundar som kan se så oskyldiga ut som en vorsteh

Publicerat
42 minutes ago Dansken sa:

Och? Det är ändå mest skit på dumburken. Gå ut och lek med hunden i stället.

Haha, hunden visste precis vad den gjorde :P

Publicerat
3 minutes ago Abex sa:

Haha, hunden visste precis vad den gjorde :P

Ja verkligen!:D

Publicerat
1 hour ago Dansken sa:

Och? Det är ändå mest skit på dumburken. Gå ut och lek med hunden i stället.

Haha det är till barnens tv men piken gäller nog ändå, men hon får inte leka så mycket tills hon rehabats klart från artrosoperationen tyvärr. Blir mest apportträning inomhus och så.