Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vorsteh

Featured Replies

Publicerat

Jaaaoolå lite nervös är man ju alltid på prov. Men jag har varit betydligt mer nervös förut och då har det ju gått ok. Både hunden och jag är ju ganska nya på det här men vi är iaf uppe i elitklass så helt grön är vi ju inte. Men det är ju bara å träna mer å påt igen ba :-) Tänkte prova en gång till skiter det sig då så blir bara jakt istället i höst.

/J

• Svar 359
  • Visningar 91k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

Posted Images

Publicerat

Var ni i Svärdsjö ?

Sambon startar två imorrn i Österbybruk, själv så ligger jag å sover efter nattskift då och slipper vara nervös för min Åska.

Leasa ut är grejen B-)

Publicerat

stackars munstern......grattis

Munstern har både 9 & 8 på fält och har spöat både vorsteh och engelska hundar så jag hävdar bestämt att det är vorstehn som har mycket att leva upp till:)

Publicerat

Var ni i Svärdsjö ?

Sambon startar två imorrn i Österbybruk, själv så ligger jag å sover efter nattskift då och slipper vara nervös för min Åska.

Ja svärdsjö. Skönt med proffs handler:) har du koll på om det går några särskilda prov i närheten? skicka gärna pm i så fall. Lockar inte speciellt att sitta å åka x antal mil på lördagar under semestern. Hoppas du sover in 10-10:). Ukl?

Leasa ut är grejen B-)

Munstern har både 9 & 8 på fält och har spöat både vorsteh och engelska hundar så jag hävdar bestämt att det är vorstehn som har mycket att leva upp till:)

Det här är en vorstehtråd så inga skällsord som mmmuunster;)

Näää jag har faktiskt en munster jag å. Har sett många duktiga på jakt å prov.

Publicerat

När det gäller unghunden så är vattnet nåt som kan spöka, inte klockren om man säger så och om matte fått bestämma så hade hon inte startat :)

Känner jag det här gänget rätt så blir förmodligen ett särskilt oxå i år, I let you know.

Publicerat

;D ok jag ger mig. Lycka till ni som startar idag själv var jag i Österbybruk igår trevlig dag och trevligt folk.

Publicerat

Några Riksprovstartande på forumet? Några som har koll på fågeltillgången i området?

Publicerat

Några Riksprovstartande på forumet? Några som har koll på fågeltillgången i området?

Det var rätt skapligt på sina håll ifjol och det ser bättre ut i år.

Publicerat

Det var rätt skapligt på sina håll ifjol och det ser bättre ut i år.

Är det hyfsat öppet, med mycket myr? Mycket dalripa, eller mest skogsfågel?
Publicerat

Vet inte hur det ser ut på provmarkerna rent terrängmässigt, men visst finns det stora myrar att gå sig trött över i de trakterna. Med ripor är förmldligen klent och vi såg inga i fjol, har aldrig sett någon där förut heller.

Publicerat

När det gäller unghunden så är vattnet nåt som kan spöka, inte klockren om man säger så och om matte fått bestämma så hade hon inte startat :)

Känner jag det här gänget rätt så blir förmodligen ett särskilt oxå i år, I let you know.

Skötte hon sig handlern?

Har är det skit å skiiiit, vorsteh har slagit av en hörntand i nederkäken. Operation på torsdag.

Så det var väl den provsäsongen, vetefan om hon någonsin kommer kunna bära en stor räv.

Får väl se hur det läker ihop, är ju inte så sugen att åka på eftersökgrenar när jakten har börjat i augusti.

Tänkte släppa min på grävling i år, kanske också på klöv, får se om det kutar några vargar över marken.

Någon som har några tips? Förra året så rullade hon sig i grävlingsskit hela tiden och det luktade faan inte tårta.

Jag jagar ju mest skogsfågel med min, har ni märkt att dom får sämre sök när man börjar släppa på klöv?

Publicerat

Handlern tog sig friheten att stryka min ifrån start, så där får hon ingen provision ;)

Med Riva.gick det bättre,tappade en pinne på räven. Men döm om min förvåning när hon var nöjd med det....tills vidare för nu ska det tränas till riksprovet.

Det är väl som det är med prov och huvudsaken hon läkt ihop till 25, som sagt jakt går före. Jädra skit det där med tänder, tror terriern har nå skit oxå såg jag idag.

Angående klöv så har mina gått på det ifrån dag ett och söket tror jag inte störs i vidd, däremot så blir det mera oskolat om man inte petar i det. Mina erfarenheter då.

Blir till köra mer fält och dirigering med unghunn i höst.

Publicerat

Nu är lilla stjärnskottet hemma:) Landinarnas Roxie heter hon och verkar vara en lugn och trygg tjej sov första natten till 06,00 och väldigt lite pip och gnäll. Tyvärr vet jag inte hur jag lägger upp bilder via mobilen men postar några när jag sitter vid en dator

Publicerat

Nu är lilla stjärnskottet hemma:) Landinarnas Roxie heter hon och verkar vara en lugn och trygg tjej sov första natten till 06,00 och väldigt lite pip och gnäll. Tyvärr vet jag inte hur jag lägger upp bilder via mobilen men postar några när jag sitter vid en dator

Långt till datorn?;-)

Har en tik från Landin, riktigt roliga hundar att jobba med.

Publicerat

Dator har man på jobbet inte hemma och nu är det semester. Har iofs en laptop men jag har lovat mig själv att den ska få vara under semestern:)

Kul från vilken kull?

Publicerat

Dator har man på jobbet inte hemma och nu är det semester. Har iofs en laptop men jag har lovat mig själv att den ska få vara under semestern:)

Kul från vilken kull?

O-kullen, också efter Jana men med En dansk hane. Jag är jättenöjd med henne men har hitills bara använt henne till fågel men i år blir det grävling och kanske klövvilt lite beroende på hur det ser ut med varg på markerna.

Det är ju inte helt fel att ha hjälp av Landin i träningen han kan ju ett och annat:-).

Hur har du tänkt använda din?

Du var möjligtvis inte i Sollefteå å fiska förra veckan?

Publicerat

Jo jag var i Sollefteå förra veckan:) jo Landin är bra har varit där några ggr med den andra hunden och har lärt mig mycket. Hon kommer att jagas in på fågel och eftersök sen får vi se vad det blir efter nått år.

Publicerat

Jo jag var i Sollefteå förra veckan:) jo Landin är bra har varit där några ggr med den andra hunden och har lärt mig mycket. Hon kommer att jagas in på fågel och eftersök sen får vi se vad det blir efter nått år.

Har en kompis som var där då å han berättade att det var en som hade en munster å skulle ner till Landin å hämta en vorsteh nu. Tänkte att det kan ju inte finnas så många till.
  • 2 weeks later...
Publicerat

post-7733-0-69419100-1375106154_thumb.jppost-7733-0-78909700-1375106282_thumb.jp

Nu har jag äntligen fattat hur man bifogar bilder från mobilen,

Här är det nya stjärnskottet:)

Publicerat

Tjo!

Var ut på duvjakt och lyckades knäppa några, hade med vorstehn i gömslet och hon skötte sig skapligt.

Meeen varje apport hon skickades på så fattade hon stånd för duvan död som levande. Lite irriterande när man vill ha in fort om det tex. är fler på väg. Jag har svårt att skicka på avance på lite håll så isåfall måste jag ur gömslet. Hur gör era? Är det något som går över eller kan man träna på det?

Publicerat

Inte direkt ovanligt och det går över.

Publicerat

Du feltolkade mig , jag menade inte vem som är duktigast, jag menade att det är lite mer fart i en vorsteh, eller kraft.

menade att munstern skulle få det allmänt jobbigt!

Publicerat

Jahapp, då har man kommit hem efter att varit en sväng i Norge och hämtat den lille skäggige.

Har bara en liten bild, får ta lite fler när det är ljust men han visar att han förstått det här hur en vorsteh skall sova. :tongue:

post-5678-0-31122900-1376165104_thumb.jp

Publicerat

Du feltolkade mig , jag menade inte vem som är duktigast, jag menade att det är lite mer fart i en vorsteh, eller kraft.

menade att munstern skulle få det allmänt jobbigt!

Ingen fara i Skogen:) är bara så van att folk tror att Munstern är kass bara för att hon är just Munsterländer så jag hugger direkt;) Vorstehn är det enorm fart i redan och dom verkar tycka om varandras sällskap än så länge.

• 1 month later...
Publicerat

Jaha!

Var ut på skogsfågeljakt och hittade rätt ok med fågel. Ett riktigt bra arbete på tjädertupp, tyvärr klarar tydligen inte husse så svåra skott:'(. För övrigt andra bra tjäderarbetet i rad som man klantar till.

Sen får jag syn på en älg på en åker å eftersom jag tänkt använda henne till klövjakt så blev det till å släppa på den åkern. Hon går ut i ett riktigt bra sök, fin reviering, stramt stånd för hare bra resning å stopp på den allt med en lugnt travande fjoling på 70m:'( igen!

Får nog köra klövsläpp på skogen hädanefter. Hon verkar vara tyst å bara skalla när hon har synkontakt.

Har tidigare läst på forumet att en kullsyrra skallade på ganska gamla löpor. Är det något som kan komma senar?

Kan hon ha blivit hårdare i tack vare att jag bannat henne på klöv tidigare?