Publicerat Februari 25, 200917 yr Det är nog väldigt beroende på terräng osv. Jag kan säga att min äldre (som driver upp mot 35km/h i bra förhållanden) är inget för mina marker. Det blir gryt oftast inom 15minuter eller så. Hade på snöföre 2 drev totalt på 20minuter och drevavstånd på det ena drevet på över 2,5km fågelvägen. Unghunden däremot verkar driva i kring 15km/h och han har haft längsta rävdrevet i år.. Det var en timme innan räven gick i gryt... Men jag har bergigt och mycket klippgryt som rävarna gärna hälsar på i... Det är vad jag förstått enklare att få rävarna att gå lite längre ovan jord i kustområdet med mindre bergigt osv. Så för mig är en snabbsprungen stövare inte önskvärd då det i princip aldrig blir några rävar skjutna eftersom dom inte är ovan mark...
Publicerat Februari 25, 200917 yr jag tror jag ställer in mej i ledet bland eldmästarna, nästa steg blir en harhund. terriern vill jag hellst göra en fin liten sittdyna utav som man kan ha med på harpasset. Parson har tydligen väldigt fin päls
Publicerat Februari 25, 200917 yr Parson har tydligen väldigt fin päls ja fan inte gåre väl sitta på en tysk även om det bara är ett skinn kvar bits dom och du får fortsätta med att syihop det som finns kvar
Publicerat Februari 25, 200917 yr ja fan inte gåre väl sitta på en tysk även om det bara är ett skinn kvar bits dom och du får fortsätta med att syihop det som finns kvar Måste ju vara snabbasterävstövarn det du har
Publicerat Februari 25, 200917 yr Skall man mäta topphastigheten med gps pejl så ligger nog Ronja bra till...eller vad sägs om 150 km/h som högsta Att du har bråttom ut när någon har sett en farmräv det förstår jag, men 150 inne i Vexala by är väl ändå att ta i
Publicerat Februari 26, 200917 yr ja fan inte gåre väl sitta på en tysk även om det bara är ett skinn kvar bits dom och du får fortsätta med att syihop det som finns kvar Ha ha ja men snacka om att få valuta för pengarna men det är väl så, finns ingen som sätter sej på en tysk ostraffat
Publicerat Februari 27, 200917 yr ja fan inte gåre väl sitta på en tysk även om det bara är ett skinn kvar bits dom och du får fortsätta med att syihop det som finns kvar nja, mitt tysk-skinn är så ärrigt redan efter alla räv och kattblesyrer att det nog blir knottrigt att sitta på även om den händigaste konservator skulle bereda skinnet
Publicerat Februari 27, 200917 yr Att du har bråttom ut när någon har sett en farmräv det förstår jag, men 150 inne i Vexala by är väl ändå att ta i Tror du det ...jag har suttit på i 180km/h i bil längs Vexalavägen så det så...dock hade jag inte stövarn med då Ps...bilen var en BMW 323i och han som körde var en rallycrossförare och jag tackar inte för den skjutsen!