Publicerat Maj 15, 200818 yr Mellan 20:00-20:30 så fick Jonsson sin efterlängtade bäver. Sist jag tittade på kl. var den 19:39.
Publicerat Maj 15, 200818 yr Grattis is flygande kråka får alltid något vet du Själv var jag ut med grann pojken och han fick skjuta sin första bäver Behöver man säga att han såg nöjd ut
Publicerat Maj 15, 200818 yr Grattis is flygande kråka får alltid något vet du Själv var jag ut med grann pojken och han fick skjuta sin första bäver Behöver man säga att han såg nöjd ut Tack! Den satt fint den! I grevens tid var det också.
Publicerat Maj 15, 200818 yr Skam den som ger sig vet du Vad gör du av skinnet ? Jag har några som är färdig berda fundera på att göra en liten hunförar säck lagomt för termos och någon red bull
Publicerat Maj 15, 200818 yr Skam den som ger sig vet du Vad gör du av skinnet ? Jag har några som är färdig berda fundera på att göra en liten hunförar säck lagomt för termos och någon red bull Jepp! Jag vet inte! Hade inget grovsalt hemma igår kväll. Tänkte iaf ta skallen och tänderna och mont. tänderna som hade gjort i sista nr. av SJ nr. 5 på en sköld. Det är iaf mina tankar. Ijahman Posted Today, 07:36 Grattis på er!! Tack broder!
Publicerat Maj 15, 200818 yr Sköt en rackare igår kväll, ca 15kg. Lagt upp film på http://www.huntingfootage.com/showphoto.php/photo/5092 http://www.jaktbilder.se/showphoto.php/photo/2970 Kort story i jaktdagboken. Grattis
Publicerat Maj 15, 200818 yr Mellan 20:00-20:30 så fick Jonsson sin efterlängtade bäver. Sist jag tittade på kl. var den 19:39. Grattis
Publicerat Maj 15, 200818 yr Ser også godt ud med de tænder på en plade Olsen Det ser fint ut! Dom visade det i sista nr. av SJ nr. 5 -08 och visst ser det snyggt ut. Foffe Posted Today, 17:14 QUOTE (lsjonsson @ May 15 2008, 05:28 ) Mellan 20:00-20:30 så fick Jonsson sin efterlängtade bäver. Sist jag tittade på kl. var den 19:39. Grattis Tack kompis! Det var kul som 17 att jag fick mig en till slut.
Publicerat Maj 15, 200818 yr Ser også godt ud med de tænder på en plade Olsen Ser verkligen trevligt ut!
Publicerat Maj 15, 200818 yr Även jag har fått mej en grann bäver, skjuten i bara sockarna eftersom vidare smygning var omöjlig med stövlarna. Skjuten med sako vixen .222 och sakos "varmint" kula Gamehead
Publicerat Maj 15, 200818 yr Jepp! Jag vet inte! Hade inget grovsalt hemma igår kväll. Tänkte iaf ta skallen och tänderna och mont. tänderna som hade gjort i sista nr. av SJ nr. 5 på en sköld. Det är iaf mina tankar. Tack broder! Varför inte torka skinnet, tröttnade själv på att fylla frysarna med skinn (där ligger ju allt apportvilt) så nuförtiden torkar jag dem. Gäller bara att man är noga med köttrester och fett så skinnet kan torka utan att surna. Tackar för gratulationerna.
Publicerat Maj 16, 200818 yr Ser verkligen trevligt ut! Ja, jag tycker det också! Jag har fått lös tänderna från överkäken men inte nederkäken och skallen har då ändå kokat många timmar. Smygar´n Posted Yesterday, 23:21 Även jag har fått mej en grann bäver, skjuten i bara sockarna eftersom vidare smygning var omöjlig med stövlarna. Skjuten med sako vixen .222 och sakos "varmint" kula Gamehead Grattis!
Publicerat Maj 16, 200818 yr Även jag har fått mej en grann bäver, skjuten i bara sockarna eftersom vidare smygning var omöjlig med stövlarna. Skjuten med sako vixen .222 och sakos "varmint" kula Gamehead Omöjligt att misslyckas med detta vapen!
Publicerat Maj 16, 200818 yr Omöjligt att misslyckas med detta vapen! Precis Skjuter mycket bra med allt utom TSX, gamla Barnes X verkar "hon" tycka om så det är bara att som vanligt lyda
Publicerat Maj 16, 200818 yr Ja, jag tycker det också! Jag har fått lös tänderna från överkäken men inte nederkäken och skallen har då ändå kokat många timmar. Har du prøvet at trykke tænderne mod et bræt efter de lige har kogt to minutter ?? Tryk dem mod brættet så de glider lidt ind i kæben så går de løse Olsen
Publicerat Maj 16, 200818 yr Har du prøvet at trykke tænderne mod et bræt efter de lige har kogt to minutter ??Tryk dem mod brættet så de glider lidt ind i kæben så går de løse Olsen Ok! Gick det bra med själva skallen ändå så att den inte spricker?
Publicerat Maj 16, 200818 yr Ok! Gick det bra med själva skallen ändå så att den inte spricker? Ja det gik fint med alle 3 kranier jeg kogte,men kunne ikke få tænderne ud før jeg lige kogte dem igen i 2 minutter og så trykkede dem mod et bræt så gik det nemt....... Olsen
Publicerat Maj 17, 200818 yr Ser også godt ud med de tænder på en plade Olsen Nu är dom också lösa! Tacka igen för förslaget! Jag har idag fått höra att ytterligare en bäver sköts i samma bäck fast på morgonen av våran ordf. för VVO. 2 bävrar på samma dag är bra och det var en ung bäver vikt ca. 14 kg!
Publicerat Maj 20, 200818 yr Lägger in denna länk från dagens Västerbottens Folkblad om Bäverjakt http://www.folkbladet.nu/?p=106128
Publicerat Oktober 2, 200817 yr Han även med en sväng och kolla efter bäver . Full fart som det såg ut men ingen framme när vi var där Åter kommer till stället och då ska han få smaka