Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Student - bor i lägenhet och vill skaffa hund!

Featured Replies

Publicerat

Hej!

Jag är student, 22 år gammal som börjar på Jägmästarprogrammet på SLU i Umeå till hösten och funderar på att skaffa jakthund.

Vi har alltid haft hund hemma, jag har jagat en hel del med löshund på älgjakten och även gått en del eftersök med familjens hund. Alltid tyckt dressyren och spårträningen varit rolig, helt enkelt trivts bra med hundlivet. Det har blivit en del älg skjutet och även många framgångsrika stånd på icke skjutbara älgar. Dessutom har man fått en del sund och mindre sund rådgivning av de riktigt gamla uvarna som är hundförare i jaktlaget på hemmamarkerna. Kort sagt har jag fått en hyfsad introduktion till hundjakten, och det har gett en sådan mersmak att jag tvivlar på att man kan ha ett liv med ens duglig livskvalité utan jakthund!

På plussidan så har jag rejält med fritid, mycket motivation och hyfsad ekonomi. Jag är dessutom övertygad om att dessa resurser skulle vara enormt välinvesterade i en jakthund, och jag tror att jag kan erbjuda hunden ett riktigt gott och långt jaktliv. Detta är det centrala i alla mina frågor egentligen, hur kan jag anpassa student- och stadslivet så att hunden får det så bra som möjligt?