Publicerat Maj 25, 200817 yr OK, vem av er dönickar skall börja tracka mig med tråkningar kring inkallning..... Jaha du hade Stojjan med dig, jag undrade just vad du gjorde själv där inne med Björnen...................
Publicerat Maj 25, 200817 yr Säg vad man vill, men han sökte ut bra. Tog hela mässområdet innan björnen fick sig en match, det är väl normalt stövarbeteende?
Publicerat Maj 25, 200817 yr Säg vad man vill, men han sökte ut bra. Tog hela mässområdet innan björnen fick sig en match, det är väl normalt stövarbeteende? Hahaha...hneej inte kul i dag heller... En yrkesjägare från Boxholm fick det hela på film funderar om jag vill se den.....jaja vi har ju sagt att det är en ras som kräver plats Han var ju rätt "på" björnen när han väl kom tillbaka
Publicerat Maj 25, 200817 yr OK, vem av er dönickar skall börja tracka mig med tråkningar kring inkallning..... Fy fan att man inte var där. Hade kunnat ge åtskilligt för att få se detta....
Publicerat Maj 26, 200817 yr Hahaha...hneej inte kul i dag heller...En yrkesjägare från Boxholm fick det hela på film funderar om jag vill se den.....jaja vi har ju sagt att det är en ras som kräver plats Han var ju rätt "på" björnen när han väl kom tillbaka Undrar hur det hade gått med Calles Corro, han hade väl sökt ut hela Tullgarn innan björnen hade fått stryk. Är det bara jag som tycker att Hippen är lik Christian Uggla, dom har ju samma längd på tofsen. Bara det vore ju en orsak till att ta bort den självmant.
Publicerat Maj 26, 200817 yr Fy fan att man inte var där. Hade kunnat ge åtskilligt för att få se detta.... Jag är särskilt nöjd med att du inte var där
Publicerat Maj 26, 200817 yr Jag är särskilt nöjd med att du inte var där Jo men jag har lärt mig att inte kasta sten i glashus. Får väl erkänna att lydnaden på mina hundar inte heller är perfekt. Skulle ut och göra ett kontrollsök åt en kompis i torsdags. När jag håller på att packa in i bilen så känner jag att kopplet är slakt. När jag tittar så står jag där med tomt koppel. Tog en halvtimme innan jag fick tag i Lina och då stod hon givetvis och skällde i en stenmur. Är tydligt att vi har något att jaga framåt augusti också.
Publicerat Maj 26, 200817 yr Men det var då fan.. Crowfear din j-la planta, jag stod i hörnet precis till höger om Svensk Jakt! Vi var lite avsides eller vad jag ska säga men under lördagen så var det ett jävla tryck där vi stod! Hade verkligen sett fram emot att träffa dej klantskalle! Var iaf och pratade bågjakt hos bågjägarna, surrade med någon supertrevlig snubbe som tydligen var lite ordförande i föreningen eller något.. Någon Christer eller Pelle eller va fan han hette, hyfsat kraftig kille.. Vi stod och grubblade tillsammans om vilka som kunde tänkas vara aktiva på nätet och närvarande på mässan men kom inte fram till något vettigt. Fick hem en tidning iaf från dem där det åtminstonde fanns en bild på JS, närmre än så kom jag inte att få träffa ngn "känd" bågjägare från Jaktsidan vilket var en besvikelse. SnyggErik var en mes även kom jag på när jag kom hem Han hade alla möjligheter i världen att inkassera de berömda 5000 kronorna men han verkade inte ens tänka tanken.. Höll så när på att klubba Carl Corro som smög sig upp bakifrån och tog tag i tofsen men han verkade inte ha ngn sax i näven så han slapp smaka på Hipshots laddade högernäve Jaha mässan över.. varit skitkul! Flera totalat okända kom fram och hälsade och undrade om tofsen satt kvar, en man har reggat här och läst mycket men inte skrivit såvitt jag uppfattade. Hoppas du inte tar illa upp men jag har inte en susning om vad du hette, minns fan inte, men jag hoppas du kliver ur garderoben och börjar skriva! jacce var en annan kul herre med respektive som var fram och hälsade! Hade något diffust minne om att vi talatsvid per telefon för någon evighet sen men kunde inte alls placera herrn.. Efter lite minnesträning så fick jag iaf någorlunda kläm på vad vi pratat om iaf och det var kul! En person som bjuder på duvjakt kan per definition inte vara annat än trevlig och bra!!! En annan härifrån okänd äldre man var fram och pratade med, han inledde precis som Jacce gjorde, med att tilltala mej vid förnamn och det stod iofs på skylten på bröstet men han sa även att han visste att jag bodde i Rimbo! Då vart det jobbigt, kunde fan inte komma ihåg varifrån jag mött honom tidigare. Han tyckte det var rysligt roligt ett tag men så berättade han att han skällt på mej tidigare när jag jagade på tipp för typ 15 år sen. Hade tydligen lämnat ngn skammad trut som någon sett och blivit upprörd över med all rätt. Han hade ringt kommun och de ringde mej och det var lite tjafsigt ett tag.. när han berättade det så gick det upp för mej hur det låg till. Han var tidigare kommunanställd och var tydligen den som sett fågeln eller om det var fåglarna.. Fick faktiskt ett sting av dåligt samvete men mannen uppgav att han tyckte jag skött det väl, vi hade tydligen tagit i hand då efter tjafset och det fanns inte längre något ont blod från hans sida. Måste säga att det kändes rätt bra att man på något sätt lyckats sköta det där trasslet med någon form av ära i behåll! Affärerna då? Vart inte så mycket handlat faktiskt, hade en milt sagt tight budget. Köpte en skitfin jaktrock från Woodline för 600 kronor samt två par peltor hörselskydd. Valde mellan Hylte Lantmän och Kjells vapen i Sjöbo, samma pris och villkor, men då Hylte är så förbannat tråkiga att deala med så valde jag lät Kjellemannen före Hylte! När jag förklarade för honom att jag valde att handla av honom framför Hylte bara för att han var just mannen, myten, legenden Kjellemannen så vart han så rörd att han på eget initiativ prutade lite och petade med lite extra tillbehör vilket kändes rätt ok Sen träffade jag en gammal klasskamrat som jobbar på en av stans större vapenaffärer nu mera. Av henne köpte jag en ny jakthatt, hade en tidigare men sumpade den och jag har saknat den MÅNGA gånger. Nu gick jag in och provade ut en och la undan den samt sa att jag skulle komma åter senare och bad henne prissätta den tills jag kom åter.. det gjorde hon, fick 75% rabatt på den! Kollade på Fx-luftbössor även. Som det ser ut nu så lutar det åt en Cyclone eller vad de heter med skidskytte omladdning och dämpare. Verkar vara en trevlig bössa helt klart, mässans fetaste känga till Crowfear som inte kom och hälsade samt till Fx som inte har provskytte av sina bössor! Missade dessvärre Stojjans beryktade björnställaruppvisning men jag kan verkligen understryka att den var vida omtalad och känd för det var rätt många som kom med leenden från öra till öra och berättade om detta! Känns tryggt att någon filmade den dessutom Kul att se ståndhundförarna iaf testa sina hundar, såg en hel del bra jyckar och ruskigt många av dessa bra hundar saknade grundläggande inkallning! En snubbe smög sig på sin jycke med kopplet i högsta hugg kan fan inte vara kul att göra det inför publik Mässan stängde 16 och 17.15 var jag på väg hem efter att Jansson och jag rivit montern, herrejälvar så skönt det var att ha Jansson med för det hade inte varit skoj att göra det själv grymt tack för hjälpen gubben! Mässorna är förbannat kul men ruskigt jobbiga helt klart.. har redan börjat fundera på Elmia nästa år.. när jag vek ihop tyget som vi använt denna mässa så kände man att man var rätt less på skiten men samtidigt, det är ju så sjukt kul när man väl står där! Vi ska fundera lite på Elmia, vi börjar bli hjärtligt less på dessa applikationer så vi ska se hur vi gör nästa gång. Mvh!
Publicerat Maj 26, 200817 yr Jamen va fan! Om du hade slängt lite med tofsen så hade jag kanske sett dej lättare! Jag gick ju förbi där du stod flera gånger, hade till och med sagt åt frun att hålla utkik, men inte fan såg vi nått.. Du var väl och gjorde nått annat just dom gångerna då. Ja ja, det blir fler chanser. Vem du snackade med i bågjaktsmontern vet jag inte, men det var inte Pelle L i alla fall, om den du pratade med var kraftig. Det vart en del affärande för oss också faktiskt, hade beställt en åtelkamera av Z-Aim som dessvärre inte var där, men dom hade skickat den med ett annat företag, Light Force, så den var vi och hämtade på en gång vi kom dit, jävla kul pryl. Frugan hittade en liten smidig buköppnare som hon köpte av dom. Sen vart det en del tjocktröjor,koftor, skjortor och jackor från Chevalier, kommer inte ihåg vilka som sålde dessa nu, men det var ganska bra priser. Slog till på ett par kortskaftade LaCrosse Alpha neopren-stövlar också, har sneglat på ett par sån en tid, inbillar mig att de är bra till smygisjakt, och nu när det var under halva priset så var det ju inget att fundera på. En shoftshell jacka från Pinewood vart också i min ägo. Det vart en hel del krubb också... Kul var det i alla fall, men synd som fan att vi missade dej Hippen..
Publicerat Maj 26, 200817 yr hade jag inte haft en vildsint stövare hade jag nog testat men jag är juh en rätt snäll kille som hellre hade sett nån annan fått äran att ta skalpen! men just nu blir oddsen lägre på att det kommer bli jag sen hade jag nog heller aldrig hittat er om inte jansson hade ropat in mig,var å leta och tänkte nästan ge mig... lägg ut filmen med stojjan sök 20kr för kopia!
Publicerat Maj 26, 200817 yr Hipshot för h-e du måste följa med mig nästa gång till Kjell. Finns inte många som fått honom att pruta med sig själv
Publicerat Maj 26, 200817 yr Ska du på återträffen i Grännaskolan?Nej någon återträff skulle jag inte till. Lite svårt med tanke på att jag inte ens gått ut skolan än
Publicerat Maj 27, 200817 yr Hipshot för h-e du måste följa med mig nästa gång till Kjell. Finns inte många som fått honom att pruta med sig själv Faktiskt rätt nöjd där, undrade lite om han helt enkelt inte orkade räkna ut vad slutsumman blev så han högg något som var jämnt nedåt.. Helvetes jävlar vilken mysig sida/sida han hade iaf! Ja just det ja, mitt i röran på lördagen tror jag det var så hann jag se en skymt av Firefox även. Tog ngr panikbilder på Jansson och Örjant men det var inte helt lätt att plåta ut från mörkret i montern ut i ljuset där de stod.. Möjligen att det funkat bättre om de inte varit så bleka Mvh!
Publicerat Maj 28, 200817 yr Men det var då fan.. Crowfear din j-la planta, jag stod i hörnet precis till höger om Svensk Jakt! Vi var lite avsides eller vad jag ska säga men under lördagen så var det ett jävla tryck där vi stod! Hade verkligen sett fram emot att träffa dej klantskalle!Var iaf och pratade bågjakt hos bågjägarna, surrade med någon supertrevlig snubbe som tydligen var lite ordförande i föreningen eller något.. Någon Christer eller Pelle eller va fan han hette, hyfsat kraftig kille.. Vi stod och grubblade tillsammans om vilka som kunde tänkas vara aktiva på nätet och närvarande på mässan men kom inte fram till något vettigt. Fick hem en tidning iaf från dem där det åtminstonde fanns en bild på JS, närmre än så kom jag inte att få träffa ngn "känd" bågjägare från Jaktsidan vilket var en besvikelse. SnyggErik var en mes även kom jag på när jag kom hem Han hade alla möjligheter i världen att inkassera de berömda 5000 kronorna men han verkade inte ens tänka tanken.. Höll så när på att klubba Carl Corro som smög sig upp bakifrån och tog tag i tofsen men han verkade inte ha ngn sax i näven så han slapp smaka på Hipshots laddade högernäve Jaha mässan över.. varit skitkul! Flera totalat okända kom fram och hälsade och undrade om tofsen satt kvar, en man har reggat här och läst mycket men inte skrivit såvitt jag uppfattade. Hoppas du inte tar illa upp men jag har inte en susning om vad du hette, minns fan inte, men jag hoppas du kliver ur garderoben och börjar skriva! jacce var en annan kul herre med respektive som var fram och hälsade! Hade något diffust minne om att vi talatsvid per telefon för någon evighet sen men kunde inte alls placera herrn.. Efter lite minnesträning så fick jag iaf någorlunda kläm på vad vi pratat om iaf och det var kul! En person som bjuder på duvjakt kan per definition inte vara annat än trevlig och bra!!! En annan härifrån okänd äldre man var fram och pratade med, han inledde precis som Jacce gjorde, med att tilltala mej vid förnamn och det stod iofs på skylten på bröstet men han sa även att han visste att jag bodde i Rimbo! Då vart det jobbigt, kunde fan inte komma ihåg varifrån jag mött honom tidigare. Han tyckte det var rysligt roligt ett tag men så berättade han att han skällt på mej tidigare när jag jagade på tipp för typ 15 år sen. Hade tydligen lämnat ngn skammad trut som någon sett och blivit upprörd över med all rätt. Han hade ringt kommun och de ringde mej och det var lite tjafsigt ett tag.. när han berättade det så gick det upp för mej hur det låg till. Han var tidigare kommunanställd och var tydligen den som sett fågeln eller om det var fåglarna.. Fick faktiskt ett sting av dåligt samvete men mannen uppgav att han tyckte jag skött det väl, vi hade tydligen tagit i hand då efter tjafset och det fanns inte längre något ont blod från hans sida. Måste säga att det kändes rätt bra att man på något sätt lyckats sköta det där trasslet med någon form av ära i behåll! Affärerna då? Vart inte så mycket handlat faktiskt, hade en milt sagt tight budget. Köpte en skitfin jaktrock från Woodline för 600 kronor samt två par peltor hörselskydd. Valde mellan Hylte Lantmän och Kjells vapen i Sjöbo, samma pris och villkor, men då Hylte är så förbannat tråkiga att deala med så valde jag lät Kjellemannen före Hylte! När jag förklarade för honom att jag valde att handla av honom framför Hylte bara för att han var just mannen, myten, legenden Kjellemannen så vart han så rörd att han på eget initiativ prutade lite och petade med lite extra tillbehör vilket kändes rätt ok Sen träffade jag en gammal klasskamrat som jobbar på en av stans större vapenaffärer nu mera. Av henne köpte jag en ny jakthatt, hade en tidigare men sumpade den och jag har saknat den MÅNGA gånger. Nu gick jag in och provade ut en och la undan den samt sa att jag skulle komma åter senare och bad henne prissätta den tills jag kom åter.. det gjorde hon, fick 75% rabatt på den! Kollade på Fx-luftbössor även. Som det ser ut nu så lutar det åt en Cyclone eller vad de heter med skidskytte omladdning och dämpare. Verkar vara en trevlig bössa helt klart, mässans fetaste känga till Crowfear som inte kom och hälsade samt till Fx som inte har provskytte av sina bössor! Missade dessvärre Stojjans beryktade björnställaruppvisning men jag kan verkligen understryka att den var vida omtalad och känd för det var rätt många som kom med leenden från öra till öra och berättade om detta! Känns tryggt att någon filmade den dessutom Kul att se ståndhundförarna iaf testa sina hundar, såg en hel del bra jyckar och ruskigt många av dessa bra hundar saknade grundläggande inkallning! En snubbe smög sig på sin jycke med kopplet i högsta hugg kan fan inte vara kul att göra det inför publik Mässan stängde 16 och 17.15 var jag på väg hem efter att Jansson och jag rivit montern, herrejälvar så skönt det var att ha Jansson med för det hade inte varit skoj att göra det själv grymt tack för hjälpen gubben! Mässorna är förbannat kul men ruskigt jobbiga helt klart.. har redan börjat fundera på Elmia nästa år.. när jag vek ihop tyget som vi använt denna mässa så kände man att man var rätt less på skiten men samtidigt, det är ju så sjukt kul när man väl står där! Vi ska fundera lite på Elmia, vi börjar bli hjärtligt less på dessa applikationer så vi ska se hur vi gör nästa gång. Mvh! Du blandar inte ihop "Någon Christer eller Pelle eller va fan han hette, hyfsat kraftig kille" med 110 kg Ullmenkott som heter Christer..
Publicerat Maj 28, 200817 yr Mannen-myten.... Lägg märke till pipan, Zoega-kaffet och dom karaktäristiska skinnpaltorna ( Crowfear hur kunde ni missa denna fullständigt unika människa? )
Publicerat Maj 28, 200817 yr Tog ngr panikbilder på Jansson och Örjant men det var inte helt lätt att plåta ut från mörkret i montern ut i ljuset där de stod.. Möjligen att det funkat bättre om de inte varit så bleka Mvh! Så snygga som vi är borde korten blivit hur bra som helst ändå.
Publicerat Maj 28, 200817 yr Mannen-myten....Lägg märke till pipan, Zoega-kaffet och dom karaktäristiska skinnpaltorna ( Crowfear hur kunde ni missa denna fullständigt unika människa? ) Ja det kan man verkligen fråga sig... Är den nån mer än jag som tycker hippen är jäkligt lik Per Moberg på den bilden?
Publicerat Maj 28, 200817 yr Nästa år får alla gå runt med en tröja som det står "Stolt Medlem på Jaktsnack.se" Blir lite lättare att hitta varandra.
Publicerat Maj 29, 200817 yr Du blandar inte ihop "Någon Christer eller Pelle eller va fan han hette, hyfsat kraftig kille" med 110 kg Ullmenkott som heter Christer.. He he.. du har uppenbarligen spenderat rätt lång tid vid montern där jag stod, så pass lång tid så du hann lära känna mina brister i minnet.. Men faktum är att du har fel, den Pelle eller Christer jag surrade med var bågjägare och hade ni varit samma person så hade ju han inte varit någon främlig Mvh!
Publicerat Maj 29, 200817 yr Tagga ned nu Crowfear, du stiger i graderna på min shitlist! Du klättrade bra när du lyckades missa min unika (?) uppenbarelse på mässan och så börjar du likna mej vid Per Morberg.. Per ska hålla sig vid grytorna tycker jag! Föredrar då faktiskt MKJs förslag med Anders Borg Mvh!
Publicerat Maj 30, 200817 yr Mannen-myten.... Jag tror att just A.Borg kopian på bilden, honom missade jag tyvärr då jag kom i sällskap med personal från Ö-malma redan vid ca 08,30. Björnhunden
Publicerat Maj 31, 200817 yr Är det han som Kjell i sjöbo påstår var en ung charmerande trevlig man!!
Publicerat Maj 31, 200817 yr Var även jag där och tittade efter hippshot på lördagen, såg inte en skymt av han men däremot hade jag nog mr och mrs crowfrear bakom mig i kön till lite sliskig snabbmat i slutet på dagen (tror det i varje fall, i vanliga fall skulle man kanske frågat men det var ju så satans med folk så man blivit lite folk skygg framåt slutet på dan). Måste bara passa på att säga att jag är mäkta imponerad av folk som jobbat där i flera dagar med hundar och montrar osv, TACKAR för en bra mässa... MVH David
Publicerat Juni 1, 200817 yr Var även jag där och tittade efter hippshot på lördagen, såg inte en skymt av han men däremot hade jag nog mr och mrs crowfrear bakom mig i kön till lite sliskig snabbmat i slutet på dagen (tror det i varje fall, i vanliga fall skulle man kanske frågat men det var ju så satans med folk så man blivit lite folk skygg framåt slutet på dan).Måste bara passa på att säga att jag är mäkta imponerad av folk som jobbat där i flera dagar med hundar och montrar osv, TACKAR för en bra mässa... MVH David Hmm. undrar om det var vi? Vi käkade en varsin hamburgare från stället som stod mitt i område liksom, det var väl runt 1200-1230. Sen vart det en till burgare för mig uppe vid Orangeriet vid 15-tiden, men då stod jag själv i kön, frugan satt på gräsmattan mot väggen på byggnaden. Man skulle haft den där namnlappen på sig....nästa gång så...