Publicerat Maj 21, 200817 yr först en tofs sedan kaffe! may the force be whit you som jag brukar säga
Publicerat Maj 23, 200817 yr Jo jag ska dit! Ska åka ner till gränna idag och åker sedan med en polare o ett annat gäng till tullgarn Ett jävla åkande, men gratis är gott Blir väl att bara ta det lgnt o kolla lite på grejerna som finns och hälsa på Hippen kanske. Skjuta kanske man skulle göra oxo
Publicerat Maj 23, 200817 yr Jo jag ska dit! Ska åka ner till gränna idag och åker sedan med en polare o ett annat gäng till tullgarn Ett jävla åkande, men gratis är gott Blir väl att bara ta det lgnt o kolla lite på grejerna som finns och hälsa på Hippen kanske. Skjuta kanske man skulle göra oxo Ska du på återträffen i Grännaskolan?
Publicerat Maj 23, 200817 yr Är tofsen kvar? Vad jag såg så verkade den ha överlevt första dagen iaf Hur kul som helst, brännde bra med pengar på skyttesimulatorer och diverse hagelskytte. Köpte faktiskt inte så mycket annars, blev en snurra till 22:an och sen så spenderades den största pengen på skytte som sagt. Var inte såå jätte mycket folk faktisk, eller det var en hel del men man behövde absolut inte brottas om man skulle ta sig fram någonstans. Kul att se Jocke Småläning skjuta även, och norsken som han uppträde med var inte sämre han. För min del så vart det Fx luftgevärs skytte, Compact Sporting, 22 lr skytte, hela havet stormar skytte ( 3 skyttar som på 2 min skjuter på 60 slumpade duvor) Och även en hel del Simulatorskytte.
Publicerat Maj 24, 200817 yr JAAAAAAA!!!!!! Lyckats fixa en anslutning dvs hustrun fixade det och med lite flyt så kanske jag hinner fixa ett inlägg även.. Sjuuuuukt kul!! Träffat en j-la massa trevligt folk, en hel hög signaturer härifrån, träffat killen vi jagar med varje år på Gotland, träffat en skön finne från Motala som jag haft mycke kul med.. Pratat en massa lockeri med Hr Lindros som står här framför mej och tutar så läpparna blöder.. tror fan jag går fram och ger han ett fångskott, finns inte en chans att han mår bra så illa som han låter.. Örjant, Dard, Jansson, ... fan haft masser med folk här, Calle Corro och Stojjan.. hur mycket folk som helst och det är bara skitkul! Walle har varit och berättat hur många lerduvor han sköt och jag var ju tvungen att skjuta med..och nej Walle, du får inte veta hur många jag sköt Antingen sköt jag fler än dej eller färre.. Igår var det rätt lungt, inte så mycket folk, idag är det helt sjukt! Träffat en ruskig massa hundfolk från alla ställen som vi är med på, så jävla skoj för man träffar dem inte i vanliga fall vid denna tid. Och nu kommer Jansson och svammlar så nu måste jag sluta! Mvh! Ps. Tofsen är kvar!
Publicerat Maj 24, 200817 yr Kommer troligtvis komma imorrn med på ett besök, orkar inte vänta i 2 år till på nästa mässa
Publicerat Maj 24, 200817 yr Du är sjuk i hela huvudet Walle! Sjukt mycket folk, helrörigt.. sen står Örjtant o Jansson här o ljuger!
Publicerat Maj 24, 200817 yr Du är sjuk i hela huvudet Walle! Sjukt mycket folk, helrörigt.. sen står Örjtant o Jansson här o ljuger! Precis så som jag vill ha det
Publicerat Maj 24, 200817 yr Tack Herr Levander för ett Trevligt samtal! Både jag och min fru uppskattade att få prata med dig och den du delar tidning med! Just nu sitter vi vi köksbordet och läser den bok som Madde rekomenderade. Jag smuttar samtidigt på en Bowmore surf. Vi prövade på att apportera med Nerus. Det gick över förväntan, han formligen kastade sig i vattnet och hade stenkoll på dummyn, sen tog han bron tillbaka till allas förtjusning Det kommer bli mycket träning för labben framöver, han kommer undra vad f-n som har hänt?! Samtidigt känns det kul att ha en hund som går att använda hela året om. Både till jakt och träning. Förut har jag jagat utan hund, och under icke jakttid inte gjort något speciellt, numer så kommer jag träna med hunden!! KUL! Du är som jag sa väldigt välkommen ner till mig på duvjakt. //erik, (tror detta var 1:a inlägget här på jaktsnack........kan komma fler)
Publicerat Maj 24, 200817 yr OK, vem av er dönickar skall börja tracka mig med tråkningar kring inkallning.....
Publicerat Maj 24, 200817 yr Försökte titta efter folk härifrån ida men hittade ingen. I jägarförbundsmontern fanns både Hippen och Jansson. Jag och carl corro fanns i kopovklubbens monter fram till 13;00 ungefär. Orjant gled omkring lite överallt på området etc, etc... Träffade på Suna vi den radiostyrda björnen.
Publicerat Maj 25, 200817 yr jag med löst folk är på väg rätt nu för inspektera tofsen och hälsa på stövar stojjan å calle,sen skrämma mkj när han ska göra affär
Publicerat Maj 25, 200817 yr åååå så glad jag är att jag inte hittade någon som körde idag,,,, klev upp nu , kom hem vi 05,25 skulle gärna varit på mässan o kikat runt nu men guud vad skönt att kunna få vara bakis, koppla loss hunden o gå en runda bara,, frun o barnen åkte till en kör sång,, bara jag hemma ,,,, sköntjust nu.. Var snälla mot herr lewander nu sista dagen,,, han har ju varit så orolig,, nej ha det så trevligt , nu ska jag ha frukost o sen ut med jyckarna,,,, (sova i en solig slänt) .........
Publicerat Maj 25, 200817 yr OK, vem av er dönickar skall börja tracka mig med tråkningar kring inkallning..... Ja, jag kan kasta första stenen!! Om du kommer ihåg mig.......han med en svart labbe och en liten ulltuss som stojan ville äta Nog för att jag inte såg det så bra, men du berättade mer än gärna att inkallning inte var det som hunden kunde bäst...... //erik
Publicerat Maj 25, 200817 yr Ja, jag kan kasta första stenen!! Om du kommer ihåg mig.......han med en svart labbe och en liten ulltuss som stojan ville äta Nog för att jag inte såg det så bra, men du berättade mer än gärna att inkallning inte var det som hunden kunde bäst...... //erik Visst kommer jag i håg dig allt Skall jag tyda det som att du missade upvisningen i lydnad på stora gräsmattan framför slottet
Publicerat Maj 25, 200817 yr Visst kommer jag i håg dig allt Skall jag tyda det som att du missade upvisningen i lydnad på stora gräsmattan framför slottet Nja, inte missade. Dock var jag inte helt fokucerad på just dig och din hund. Dock som jag skrev i förra inlägget så var du ganska så lättövertalad att berätta mer om lydnad med Kopov. Å andra sidan så tog min labbe bron tillbaka efter 1:a apporten. tyckte tydligen att vattnet var kallt eller smutsigt..... Någon som såg?? //erik
Publicerat Maj 25, 200817 yr Nja, inte missade. Dock var jag inte helt fokucerad på just dig och din hund. Dock som jag skrev i förra inlägget så var du ganska så lättövertalad att berätta mer om lydnad med Kopov.Å andra sidan så tog min labbe bron tillbaka efter 1:a apporten. tyckte tydligen att vattnet var kallt eller smutsigt..... Någon som såg?? //erik Pratar vi om fredagen ellr lördagen?
Publicerat Maj 25, 200817 yr Jag och frugan var där på lördagen, intressant var det, och dyrt vart det också, men va fan.. Höll korpgluggarna öppen efter en hårtofs och ett par skinnbrallor, men såg inget?? Var höll du hus på lördags-fm Hippen? Träffade dock Pelle L i bågjaktsmontern, fast det visste vi ju att han skulle vara där. Undrar hur många andra forumister man sprang förbi under dagen? Sjukt mycket folk var det i alla fall, och en mycket vacker plats.
Publicerat Maj 25, 200817 yr OK, vem av er dönickar skall börja tracka mig med tråkningar kring inkallning..... Jag och Jansson67 ligger väl bra till. Jävlar vilken fart det var i hunden, han for runt alla håll och kanter, runt björnen. Jag träffade Stojjan, Carl Carro, Schenan, Hipshot (+ frun), Jansson67, SuNe, Trappern, Gnobben, Ekebo samt Fornader. Missade PelleL med 5 min hos bågskyttarna. Sedan på kvällen grillade jag med f_c, MKJ och Mr Mauser. Måste skaffa mig ett liv.......
Publicerat Maj 25, 200817 yr herr lewander verkade ovanligt trygg må jag säga,han vände då ryggen till och bjöd på kaffe jansson och ullmenkott satt som vakter sen var jag lite vid grytet och prata med en kille som har en väldigt duktig terrier och fick beröm för hur buster såg ut och när han klippt en monters räv fick en keps för besväret,sen försökte jag få tag på schenan som gömde sig vid björn/svin permobilen, stövarn blev rätt skärrad vid utfallen mednas terriern var rätt sugen på smörja upp den,kul dag men priserna var då inget å hurra för,mycket junk men jag fixa genom jakto.se de där snö camo`t från swedteam för 3000kr komplett vilket är rätt ok... jaja kul å träffa er och tack örjan för godiset och raggar artrealjen