Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Tullgarn 23 - 25 maj

Featured Replies

Publicerat

Hej.

Är nyfiken vilka av er man kan träffa i Bågjaktsmontern på Tullgarn?

Orjant

Publicerat

Klart man skall till Tullgarn... och äta vildsvinskebab :D

Publicerat

Min plan var att hjälpa till i montern för bågjägarna, men men!.. måste tyvärr jobba på huset i Sthlm så jag får de sålt å kan bli norduppling på alvar!.. :D

så jag kommer inte heller få tid att åka dit!.. :D

Mvh

Publicerat

Jag kommer att vara i montern en sväng på lördag fm, får se hur länge jag kan vara till ev hjälp.

Publicerat

Jag har en idé. Alla som ska till Tullgarn härifrån får ha på sig en stor namnlapp på bröstet med sitt jakt-snack-alias på!! ;)

Publicerat

Joru Orjant jag kommer att var där hela helgen och lära folk och ett och annat fä att skjuta båge.

Matte

Publicerat
  • Författare
Joru Orjant jag kommer att var där hela helgen och lära folk och ett och annat fä att skjuta båge.

Matte

Jag kommer garanterat förbi, vill inte missa detta.

Kul!

Publicerat

Som det ser ut nu, så ska jag och frugan ner också. :wacko:

Publicerat
Som det ser ut nu, så ska jag och frugan ner också. :wacko:

På lördagen förstås?? vore ju kul att träffas :wacko:

själv hänger jag där på fredagen.

Publicerat
På lördagen förstås?? vore ju kul att träffas :wacko:

själv hänger jag där på fredagen.

Japp, lördagen.

Du blir alltså bara där på fredagen? :wacko:

Publicerat

japp tyvärr :wacko:

hade tänkt mig fre-lör men nu har dom fått för sig att vi ska ha någon pappa dag i byn där vi ska fixa och dona med idrottsföreningens klubbhus, med öl inblandat i detta :wacko:

Publicerat
Jag har en idé. Alla som ska till Tullgarn härifrån får ha på sig en stor namnlapp på bröstet med sitt jakt-snack-alias på!! <_<

Kom igen nu. Nappa på detta!!

Hur ska jag annars känna igen er????

:D

Publicerat

ingen dålig ide´ svårast är val att se dom kanske

Publicerat
japp tyvärr :(

hade tänkt mig fre-lör men nu har dom fått för sig att vi ska ha någon pappa dag i byn där vi ska fixa och dona med idrottsföreningens klubbhus, med öl inblandat i detta :D

Typiskt... :(

Publicerat
Kom igen nu. Nappa på detta!!

Hur ska jag annars känna igen er????

:(

Jag tycker iden var bra!

Det behöver ju inte vara ett A4 ark precis, som man hänger runt halsen.

Tror att jag har nån sån där plastbricka med säkerhetsnål på baksidan liggandes någonstans... :D

Publicerat

Haha.

Samma här.

Publicerat
Jag tycker iden var bra!

Det behöver ju inte vara ett A4 ark precis, som man hänger runt halsen.

Tror att jag har nån sån där plastbricka med säkerhetsnål på baksidan liggandes någonstans... :D

om inte annat lär du väll ha kvar någon av försvarets namnbrickor :rolleyes:

Publicerat

Tur att man inte bor i närheten så behöver man inte gå där och dräggla över alla jaktprylar! :rolleyes::D

Publicerat
om inte annat lär du väll ha kvar någon av försvarets namnbrickor :D

He he..Lt Crowfear..det vore nått det! :rolleyes:

Publicerat
He he..Lt Crowfear..det vore nått det! :D

strvtrsp grpch österling eller nått sånt står det på min :rolleyes:

oj, offtopic som vanligt. sorry

• 3 weeks later...
Publicerat

var på tullgarn både lör/sön, det roligaste på hela mässan var bågskyttet! tyvärr han jag bara testskjuta 3 pilar men vart endå helsåld.. gick direkt några meter till vänster och anmälde mig till bågjägareförbundet, nu samlar jag bara pengar till en båge :)

synd att man precis tagit jägarexamen och lagt ut en massa pengar på krutvapen, men brinner för allt som heter jakt! :D

Publicerat
var på tullgarn både lör/sön, det roligaste på hela mässan var bågskyttet! tyvärr han jag bara testskjuta 3 pilar men vart endå helsåld.. gick direkt några meter till vänster och anmälde mig till bågjägareförbundet, nu samlar jag bara pengar till en båge :)

synd att man precis tagit jägarexamen och lagt ut en massa pengar på krutvapen, men brinner för allt som heter jakt! :D

Det är bara bra, då det antagligen kommer att bli ett krav på att man ska ha den "vanliga" jägarexamen och en bössa i minst klass 2, för att få jaga med båge...ja plus bågjägarexamen också då förståss.. :D

Publicerat
Det är bara bra, då det antagligen kommer att bli ett krav på att man ska ha den "vanliga" jägarexamen och en bössa i minst klass 2, för att få jaga med båge...ja plus bågjägarexamen också då förståss.. :)

Cowfear, varför tror du det ? att man måste ha ett klass2 vapen eller dyligt menar jag

Jag är nog av en annan åsikt, mest för att här dök inte ens frågan upp, samt att bågen

inte är ett vapen, vid jakt med fälla behövs vad jag vet ingen vapen licens, och jag hoppas

och tror att bågen kommer att falla i samma kategori,, men såklart jag kan ha fel :D

Publicerat
samt att bågeninte är ett vapen,

:D:) Vänta nu lite här, varför skulle inte bågen klassas ett vapen??

Den avfyrar ju en kraftig projektil mm. Anslags energin däremot är väl det som möjligtvis är för svagt för att den ska klassas som ett vapen?

Publicerat
:D:) Vänta nu lite här, varför skulle inte bågen klassas ett vapen??

Den avfyrar ju en kraftig projektil mm. Anslags energin däremot är väl det som möjligtvis är för svagt för att den ska klassas som ett vapen?

Jo det kan verka märkligt, men så är det både på Åland och i sverige idag, och det har jag själv undrat många

gånger. Dock är bågen inte licens belagd och jag hoppas att det förblir så.