Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

En till bågjägare...

Featured Replies

Publicerat

jao.. välkommen in i detta helvetesträsk :huh: Först nu förstår jag hur mycket prylar det handlar om för att få allt att funka.. trodde att de bara var att köpa en båge o några pilar o skjuta vilt omkring sig jag.. men fasen man slipper inte undan med mindre prylar än till krutvapnen IALLAFALL! strängvinkel, strängvax.. relis.. pilar.. sikten.. hyllor.. puhh.. maskinsåg.. lim.. tavlor.. hemskt! o inte verkar de bli nå ibep i år heller..

Publicerat

ej att förglömma att om man får jaga på markerna så hamnar man säkert på att betala treestandsen själv och massa camoprylar och avståndsmätare. huööH! :huh: nöjen kostar. helt klart.

Publicerat
ej att förglömma att om man får jaga på markerna så hamnar man säkert på att betala treestandsen själv och massa camoprylar och avståndsmätare. huööH! :huh: nöjen kostar. helt klart.

men de är inte att glömma leksaker e KUL!!!!!... :D

Mvh

Publicerat

Jo absolut! :huh:

Sög lite igår iallafall. Ett gäng hade tagit skjutprovet.. Jag kom dit och skulle skjuta lite 3D.. Började med att pilhyllan lossnade och en halvtimme skruvande tog fart.

Skulle jag haft IBEP efter att skruvandet var färdigt skulle jag ha haft skjutprovet avklarat nu.. Det sög också.. Gick runt och testade på skoj.. Ena tavlan ska skjutas från treestand så den klättrade jag dock inte upp i. men från marken träffade jag iallafall.. alla 6. Så även om jag missat från tornet så hade jag klarat provet.. ;( Nå. Bara att hoppas att nån till blir intresserad av bågjakt så de blir nån kurs innan hösten.. Slött som sagt att vänta i 3 år på att flera ska bli intresserade...

Publicerat
jao.. välkommen in i detta helvetesträsk :huh: Först nu förstår jag hur mycket prylar det handlar om för att få allt att funka.. trodde att de bara var att köpa en båge o några pilar o skjuta vilt omkring sig jag.. men fasen man slipper inte undan med mindre prylar än till krutvapnen IALLAFALL! strängvinkel, strängvax.. relis.. pilar.. sikten.. hyllor.. puhh.. maskinsåg.. lim.. tavlor.. hemskt! o inte verkar de bli nå ibep i år heller..

Det beror väl ändå på vad du skjuter.Jag kör långbåge, då har du båge-sträng, pilar.... Det enda som kan trassla är att strängen nöts av, men då kan man ha en reserv i fickan, tar 1 minut att byta. Iofs ersätts allt skruvande och mer därtill av träning, träning och åter träning....

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

Användare som läser detta 0

  • Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.