Publicerat Juni 25, 200817 yr jao.. välkommen in i detta helvetesträsk Först nu förstår jag hur mycket prylar det handlar om för att få allt att funka.. trodde att de bara var att köpa en båge o några pilar o skjuta vilt omkring sig jag.. men fasen man slipper inte undan med mindre prylar än till krutvapnen IALLAFALL! strängvinkel, strängvax.. relis.. pilar.. sikten.. hyllor.. puhh.. maskinsåg.. lim.. tavlor.. hemskt! o inte verkar de bli nå ibep i år heller..
Publicerat Juni 25, 200817 yr ej att förglömma att om man får jaga på markerna så hamnar man säkert på att betala treestandsen själv och massa camoprylar och avståndsmätare. huööH! nöjen kostar. helt klart.
Publicerat Juni 25, 200817 yr ej att förglömma att om man får jaga på markerna så hamnar man säkert på att betala treestandsen själv och massa camoprylar och avståndsmätare. huööH! nöjen kostar. helt klart. men de är inte att glömma leksaker e KUL!!!!!... Mvh
Publicerat Juni 25, 200817 yr Jo absolut! Sög lite igår iallafall. Ett gäng hade tagit skjutprovet.. Jag kom dit och skulle skjuta lite 3D.. Började med att pilhyllan lossnade och en halvtimme skruvande tog fart. Skulle jag haft IBEP efter att skruvandet var färdigt skulle jag ha haft skjutprovet avklarat nu.. Det sög också.. Gick runt och testade på skoj.. Ena tavlan ska skjutas från treestand så den klättrade jag dock inte upp i. men från marken träffade jag iallafall.. alla 6. Så även om jag missat från tornet så hade jag klarat provet.. ;( Nå. Bara att hoppas att nån till blir intresserad av bågjakt så de blir nån kurs innan hösten.. Slött som sagt att vänta i 3 år på att flera ska bli intresserade...
Publicerat Juni 25, 200817 yr jao.. välkommen in i detta helvetesträsk Först nu förstår jag hur mycket prylar det handlar om för att få allt att funka.. trodde att de bara var att köpa en båge o några pilar o skjuta vilt omkring sig jag.. men fasen man slipper inte undan med mindre prylar än till krutvapnen IALLAFALL! strängvinkel, strängvax.. relis.. pilar.. sikten.. hyllor.. puhh.. maskinsåg.. lim.. tavlor.. hemskt! o inte verkar de bli nå ibep i år heller.. Det beror väl ändå på vad du skjuter.Jag kör långbåge, då har du båge-sträng, pilar.... Det enda som kan trassla är att strängen nöts av, men då kan man ha en reserv i fickan, tar 1 minut att byta. Iofs ersätts allt skruvande och mer därtill av träning, träning och åter träning....
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.