Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hur mkt äter räven egentligen?

Featured Replies

Publicerat
  • Författare
kan inte gå med på att alla i norrland är bättre och hårdare men förytsättningarna finns ju för dom som kämpar på :rolleyes: men sen så är ju västerbottenkustlandet ganska likt södra sverige :rolleyes: kanske därför man drog till härjedalen :rolleyes: där finns det fortfarande vildmark och lite mer utmaningar.

Vet inte säkert om du förstod vad jag syftade på. Men 1000hk/rävkull innebär 1000 hästkrafter per rävkull....däremot vore väl kanske 1000ha/rävkull mer rimligt...nåja...

Jag tycker nog kombinationen stövarjakt och grytjakt är det bästa.Spelar ingen roll om jag skjuter för stövaren eller terriern för faktum är ju att utan nån av dessa så skulle resultatet vara tämligen dåligt.

De rävar jag skjutit utan hundjakt(sedan jag blev myndig och fick jaga själv och inte höll på med fällor) är tämligen lätträknade.Om jag inte missminner mig så hamnar det på en enda räv.Så visst är jag om någon insnöad...men det är jag tämligen medveten om oxå.

• Svar 61
  • Visningar 12,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Ett kul inlägg i eran debatt, medans ni sitter och häckar framför datorn så gick jag faktiskt runt i skogen och kollade lite gryt om det skulle finnas nån valpkull i nått av dem. Vi hittade ett bebott gryt där det tydligt syntes att det var aktivitet, en massa fjäder och kadaver rester runt grytet, mitt i alltihop låg en mård fint upplagd, oäten, där ser man att all rävens predation inte är av godo :rolleyes: en mård mindre att spåra i vinter :rolleyes:

Publicerat
Ett kul inlägg i eran debatt, medans ni sitter och häckar framför datorn så gick jag faktiskt runt i skogen och kollade lite gryt om det skulle finnas nån valpkull i nått av dem. Vi hittade ett bebott gryt där det tydligt syntes att det var aktivitet, en massa fjäder och kadaver rester runt grytet, mitt i alltihop låg en mård fint upplagd, oäten, där ser man att all rävens predation inte är av godo :D en mård mindre att spåra i vinter :D
:P skjut dom som hämd B) var det en vyken mård? habe eller hona? det är intressant det där. varför hade du lämnat den i vinter? :D
Publicerat

Fan vad olika syn det finns på saker. Den ena tycker det är tråkigt när de hittar en död mård nästa hade blivit överlycklig. :P

Själv blir jag lite upprörd varje gång jag ser en överkörd grävling eller hör någon prata om grävlingfällor. :D

Men nu när jag satt och gick igenom mitt något kaotiska minne, så kom jag att tänka på att jag skjutit både räv och grävling senaste året utan att det varit för hunden. Och ännu värre jag har haft minkfällor ute. Man kanske skulle börja leva som man lär... :D

Publicerat

Fan vad olika syn det finns på saker. Den ena tycker det är tråkigt när de hittar en död mård nästa hade blivit överlycklig. :P

Själv blir jag lite upprörd varje gång jag ser en överkörd grävling eller hör någon prata om grävlingfällor. :D

Men nu när jag satt och gick igenom mitt något kaosartade minne, så kom jag att tänka på att jag skjutit både räv och grävling senaste året utan att det varit för hunden. Och ännu värre jag har haft minkfällor ute. Man kanske skulle börja leva som man lär... :D

Publicerat
Ett kul inlägg i eran debatt, medans ni sitter och häckar framför datorn så gick jag faktiskt runt i skogen och kollade lite gryt om det skulle finnas nån valpkull i nått av dem. Vi hittade ett bebott gryt där det tydligt syntes att det var aktivitet, en massa fjäder och kadaver rester runt grytet, mitt i alltihop låg en mård fint upplagd, oäten, där ser man att all rävens predation inte är av godo :Den mård mindre att spåra i vinter :P

eftersom rycktet om du har blivit så kallat pluffsig så vore det nog bra med alla tränings pass du kommer åt, för husefriden :D

Publicerat
eftersom rycktet om du har blivit så kallat pluffsig så vore det nog bra med alla tränings pass du kommer åt, för husefriden :P

:D :D :D

Mvh.

Publicerat
eftersom rycktet om du har blivit så kallat pluffsig så vore det nog bra med alla tränings pass du kommer åt, för husefriden :D

Den killen som påstod det är ju rätt man att tala, han som hänger typ 200 m efter när det är 300 att gå till ett gryt. Själv skulle du behöva några extra kilo, då sparar du ju in energin på att hoppa på spaden en gång istället för två. Vi kan ju spåra nån mård till hösten här få se hur långt dina Prince-sponsrade lungor tar sej innan vi får ringa efter bärgning :D . Än så länge är det då igen sm spårat ifrån mej iaf, dock har jag spårat ifrån en hel del slimfit killar, kan hända är det hungern som gör sej påmind för dom när dom inte har nå reserver.

Wäppa det var en ungmård så det var väl inget svårt byte kan tänkas, hade sparat en hona i just det området för att säkra vinterns jakt :)

Publicerat
Den killen som påstod det är ju rätt man att tala, han som hänger typ 200 m efter när det är 300 att gå till ett gryt. Själv skulle du behöva några extra kilo, då sparar du ju in energin på att hoppa på spaden en gång istället för två. Vi kan ju spåra nån mård till hösten här få se hur långt dina Prince-sponsrade lungor tar sej innan vi får ringa efter bärgning :D .

:D:):D

Mvh.

Publicerat

tur du köpte en myrslok för då ska vi se hur pass länge du pallar gräva :) sen att jag har dålig kondis är inge nytt,men går snabbare å fixa än chips å dip magen :D de man inte har i huvet har man i kroppen som jag brukar säga :D:D

bild på en fasan som en räv trodde han skulle få snaska på ifred!

post-1234-1212788644_thumb.jpg

post-1234-1212788718_thumb.jpg

Publicerat

och här är det tomt på räv, så jag har inga bebodda gryt men en jävla massa katter dock :D gör inte så mycket att det är räv tomt för innan vintern då har grannarnas rävar vandrat in på lovlig mark :)

Publicerat
Den killen som påstod det är ju rätt man att tala, han som hänger typ 200 m efter när det är 300 att gå till ett gryt. Själv skulle du behöva några extra kilo, då sparar du ju in energin på att hoppa på spaden en gång istället för två. Vi kan ju spåra nån mård till hösten här få se hur långt dina Prince-sponsrade lungor tar sej innan vi får ringa efter bärgning B) . Än så länge är det då igen sm spårat ifrån mej iaf, dock har jag spårat ifrån en hel del slimfit killar, kan hända är det hungern som gör sej påmind för dom när dom inte har nå reserver.

Wäppa det var en ungmård så det var väl inget svårt byte kan tänkas, hade sparat en hona i just det området för att säkra vinterns jakt :P

:D:D:D