Publicerat Mars 11, 200917 yr AjAjAj..... Detta ses inte med blida ögon. Men visst ser dom ut att ha kul. ha ha jo men ! 1. Verkar ite som det behövs, de hoppar in i båten endå 2. Typiskt amerikansk döda döda stuk på det hela,, de e lustiga de där ameriknerna
Publicerat Mars 29, 200917 yr Tänkte vissa lite hur jag skjuter på 70m Lite dålig kvalitet men är inspelat med mobilen:-D Så får ni se lite av markerna jag förhoppningsvis jagar på när sverige nu tilllåter detta:-D Enjoy/David
Publicerat Mars 30, 200917 yr Författare Tänkte vissa lite hur jag skjuter på 70mLite dålig kvalitet men är inspelat med mobilen:-D Så får ni se lite av markerna jag förhoppningsvis jagar på när sverige nu tilllåter detta:-D Enjoy/David snyggt skjutet!.. samtliga pilar var dödande på ett riktigt rådjur!.... Mvh
Publicerat Mars 30, 200917 yr Tackar tackar. Men tyvärr så hade dert ju aldrig gått på riktigt. Rådjuret hadet säker hunnit flytta sig så pass mycket att jag träffat den i röven istället:-P Men som sagt man ska ju inte skjuta på levande vilt på det avståndet ändå:-D För resten hur e det med dig gamle man:-P E det käpp som gäller nu istället för bågen hehe. Själv har jag varit sjuk från och till den sensaste månade:-S Har fan inte varit ordenkligt sjuk på 3 år men nu kommer allt på en gång. Har knappt skjutit båge alls denna månaden:-S Nu har man feber och en jäkla förkylning. Krya på dig Mvh David
Publicerat Mars 30, 200917 yr Tänkte vissa lite hur jag skjuter på 70mLite dålig kvalitet men är inspelat med mobilen:-D Så får ni se lite av markerna jag förhoppningsvis jagar på när sverige nu tilllåter detta:-D Enjoy/David Jäkligt bra skjutet, borde själv träna lite mer på håll.
Publicerat Mars 31, 200917 yr snyggt skjutet!.. samtliga pilar var dödande på ett riktigt rådjur!.... Mvh Snyggt, inga ryggskott det där, men den längst till vänster va nog inte dödande, dock de andra två, börjar bli dax att damma av bellan nu så fort lervällingen har lagt sig lite..
Publicerat Mars 31, 200917 yr tack grabbar. Jag tycker det är väldigt roligt och skjuta på dom hållen. Speciellt som omväxlinge gentemot att stå och mata pil på15-30m blir lite enformigt efter ett tag. Skjuter lite på 90-100 m oxå men blir alltid 2-3 pil utanför djuret innan man fått in siktet på dom avstånden. På 90-100 meter så måster jag flytta ner nockläget så mycket det bara går för annars slår fjädrarna i siktet. Gjorde felet en gång att inte titta och ändra siktet, så sköt av siktet på bågen hehe:-D Ha det gött grabbs. Vad skulle ni säga om att fixa en träff här nere hos mig? Tänkte få hit tidningen då för annars blir det bara jag själv som kommer va med i tidningen nu snart:-( Jag ska försökat starta upp, Typ Blekingesbågjägar sällskap här nere. Visas av er vet jag bor långt borta så er blir det ju svårt för kanske. Mvh David
Publicerat Mars 31, 200917 yr tack grabbar.Jag tycker det är väldigt roligt och skjuta på dom hållen. Speciellt som omväxlinge gentemot att stå och mata pil på15-30m blir lite enformigt efter ett tag. Skjuter lite på 90-100 m oxå men blir alltid 2-3 pil utanför djuret innan man fått in siktet på dom avstånden. På 90-100 meter så måster jag flytta ner nockläget så mycket det bara går för annars slår fjädrarna i siktet. Gjorde felet en gång att inte titta och ändra siktet, så sköt av siktet på bågen hehe:-D Ha det gött grabbs. Vad skulle ni säga om att fixa en träff här nere hos mig? Tänkte få hit tidningen då för annars blir det bara jag själv som kommer va med i tidningen nu snart:-( Jag ska försökat starta upp, Typ Blekingesbågjägar sällskap här nere. Visas av er vet jag bor långt borta så er blir det ju svårt för kanske. Mvh David Skulle vara skoj med en träff nere i blekinge, då blir det närmare för mig iaf. har 2-3 kompisar här som är väldigt intresserade oxå.
Publicerat Mars 31, 200917 yr Okej låter super nice. grejen e ju att jag vill skapa nån form av klubb eller sällskap. Så vill få ditt tidningen. Senare vill jag anordna en träff för allmänheten. Men då krävs ju utrusning:-S Jag har ju en gris och en hjort i 3d och en kubb att skjuta på men vill ha fler 3D djur:-D Men det bästa hade varit om folk kunde tagit med sig några andra 3D djur så man kunde gjort en stig eller nått. Mvh David
Publicerat April 12, 200917 yr Glad Påsk! Om jag ägde en video kamera skulle jag bygga en såndär hållare faktisk, om den nu inte är ivägen förstås. Han jagar med förkärlek ganska högt upp noterar jag, kolla på några av klippen så skjuter han hästan vertikalt, vilket går men kanske inte är idialet alla gånger tippar att han sitter på 5-6 meter.
Publicerat Maj 4, 200916 yr Detta är kanske ingen jaktfilm men rätt fräckt ändå: Släng dig i väggen Kevin "Robin Hood" Costner!! Här är killen som skjuter 6 pilar och träffar alla mål.
Publicerat Maj 4, 200916 yr Detta är kanske ingen jaktfilm men rätt fräckt ändå: Släng dig i väggen Kevin "Robin Hood" Costner!! Här är killen som skjuter 6 pilar och träffar alla mål. .... släng dig i väggen Legolas!
Publicerat Maj 4, 200916 yr Författare Detta är kanske ingen jaktfilm men rätt fräckt ändå: Släng dig i väggen Kevin "Robin Hood" Costner!! Här är killen som skjuter 6 pilar och träffar alla mål. Coolt!.. "hagelbågskytte".. Mvh
Publicerat Januari 19, 201313 yr Hej bågjägare! Blåser liv i en gammal tråd! Galet att denna fantastiskt effektiva jaktform inte är laglig i Sverige!! Bågjakt är livet!
Publicerat Januari 20, 201313 yr Lägger upp en till när jag ändå är i farten Denna från the rack man show. Svartbjörn
Publicerat Januari 22, 201313 yr .-... Verkar som de där antitankgubbarna och jag kör ungefär samma laddning- Norma 203B, 35 gr. Fast mina projektiler är ganska mycket lättare.... Tror att jag gjort i brallan
Publicerat Januari 28, 201313 yr Hej! Här kommer en film från vår Sydafrikaresa i Augusti 2012. Har valt att fokusera denna på eftersöket på kudutjuren jag fick nedlägga. (mitt första vilt någonsin med båge) Filmen visar också vilka tuffa vilt som lever i Afrika. Överlevnadsinstinkt! Trots en bra placerad pil genom båda lungorna reser sig denna kudu ur sin lega och vi börjar spåra till fots. Självklart gör jag nybörjartabben att glömma min releaser på campen därav lånet av gevär. Det viktigaste är att djuret inte ska behöva lida längre så valet att välja gevär på plats ist för att fördröja alltsammans genom att återvända till campen är uteslutet. Slutet gott allting gott! Skriv gärna lite feedback om ni vill! mvh Jonas
Publicerat Januari 28, 201313 yr Damn!!! Tur att man inte blir nå sugen "/ Kul att få det på film dessutom //Joel