Hoppa till innehåll

Bågjakts filmer!


ThomasMamre

Recommended Posts

Verkligen! inget dumt skott heller!

Satt och kollade på "bowana" hela dagen igår på huntingfootage.. fan vad jag drömde om bågjakt inatt.. det var underbart vad stora bockar man fick.. huu.. längtar såå.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

haha dendär björnen alltså.. snacka panik o inte veta vart den ska ta vägen.. stackars sate egentligen..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

o handär verkar kunna skjuta långbåge jo.. men fan dom måste ju klippa bort en del också? fast han gör ju lika "hemska" liveshower så nog är han duktig allt.. ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

OOOOhhh :D det såg ut å vara kul !! .... att jaga Coyote alltså , inte att vara i ödemark med hon som filma :rolleyes::D

så var inte alls min tanke!.. ;) ... i detta fall kanske man skulle haft med en "muspipa"... :D

Mvh

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

oh jajevlar.. snacka om att göra 2 flugor på smällen... hon va lite sådär måttligt söt på någe vis.. :D:rolleyes:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

hela fasanjakten finns på youtube.. har funnits iallafall.. och där var inte alla hans 100 missar bortklippta.. ;P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

noshörningen= greenhunt. = bedövningsjakt. sen återupplivas dom och springer vidare ut i öknen.. Därför sköts den i rövven..

Personligen anser jag att ska man jaga så ska man döda, catch and release jakt med bedöving är inte bara

onödigt utan dessutom farligt för djuren i den meningen att bedöva ett sådat djur som en noshörning måste ske

under strikta former och övervakas av en vetrinär, den kan väl verka "humant" men jag tror inte stress nivån hos

detta bedövade djur är särkillt låg, de är ju fullt medvetna om vad som sker runt om kring dem.

Ska man pyssla med sånt kan man lika gärna skjuta på 3D djur eller sin egen hund då, detta med green hunts är

otroligt fånigt och inget jag personligen tycker man ska syssla med.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

håller med. Tror tillomed djuren blir mindre stressade av en äkta spets genom lungor-hjärta. Har tittat runt en del på huntingfootage nu och har sett många djur som inte ens märker att dom blir träffade! dom bara traskar omkring och gör det dom gjorde före för att sen trilla omkull o va döda.. något som ALDRIG händer med kula.

Då djuren springer verkar vara då det är väldigt tyst före pilen sticker iväg. Då sticker dom när dom både hör och känner.. Men i bullrigare miljöer verkar djuren inte "höra" pilen o märker då inte att dom är träffade.. helt otroligt som sagt vilken human jaktmetod detta verkar vara!

dedär greenhuntpallret kan kastas i PLUS soptunna eller nåt..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

hela fasanjakten finns på youtube.. har funnits iallafall.. och där var inte alla hans 100 missar bortklippta.. ;P

Ja, sanningen att säga så är det ju en hel del åsikter man kan ha kring vissa jaktfilmer. Framförallt dom kära amerikanarna... På huntingfootage har dom galet massa bågfilmer på ekorre. Mer skryt om att träffa än jakt...

Har för mig att dom hade med en person med hagelgevär på fasanjakten däremot.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Stämmer om hagelskytten. Men det kan egentligen inte kallas något annat än lyckträff me bågen efter att man sett att han tidigare skjutit bra många pilar före han lyckades träffa dendär..

Ja alltså om jänkarnas jaktmetoder kan man ha mycket åsikter.. fångar vildsvin i nät o tejpar ihop dom.. packjakter med hundar.. ekorrprickskytte med båge som du säger också.. osv osv.. Hoppas bara inte packjakten på vildsvin kommer till Sverige.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja, sanningen att säga så är det ju en hel del åsikter man kan ha kring vissa jaktfilmer. Framförallt dom kära amerikanarna... På huntingfootage har dom galet massa bågfilmer på ekorre. Mer skryt om att träffa än jakt...

Har för mig att dom hade med en person med hagelgevär på fasanjakten däremot.

Man bör veta att amerikaner och deras syn på jaktetik skiljer sig endel från våran, det fick jag erfara

under mina år där, vi visar normal någon form av empati och respekt för villebråd som vi lägger ner

samt HUR vi gör det, amerikaner (inte alla) saknar den biten i hjärnbarken och därför kan man få

en äckel känsla av deras filmer med tillhörande kommentarer " Oh I shot the fucking thing, look right in the ass! "

lite infantilt resonemang men så är de....

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

jao.. de är väl så.. dom är mer som vanliga rovdjur helt enkelt. samma med kineserna.. deras djurhantering är ju helt sjuk. Att en tanke om att en annan varelse skulle kunna ha ont eller plågas eller drabbas av ångest.. nä. Existerar inte för dom.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

inte där ännu :D ;D eller va du nu mena. men där funkade den ju ännu iallafal.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

dedär va tredje dagen jag ägde bågen så det börjar ju bli ett par veckor sen.. det var ju nu i veckan som allt trillade i bitar. men nu är siktet på plats igen. Skulle ha vart efter en skruv till Holmbergs idag till pilhyllan också men glömde bort det. Får bli på måndag istället. Dom hade nämligen inne.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...