Publicerat Juni 25, 200818 yr Hej på er!.. Den förra träffen vi hade blev verkligen lyckad, många förfrågningar har kommit när vi ska ha nästa träff, så lördagen den 20 september 11:00 kör vi en träff till.. Då är ni välkomna till oss här i Tierp, Månkarbo för en infoträff ang. bågjakt! det kommer finnas möjligheter till att testa lite jaktpilbågar, samt få träffa lite erfarna bågjägare. Skjuta på 3D djur osv. Denna gång kommer det finnas möjlighet att få hjälp med att trimma in era pilbågar så att dom skjuts optimalt. De kommer finnas möjlighet till att mäta era pilars hastighet mm. Det kommer självklart finnas möjlighet att teckna medlemskap i Svenska bågjägareförbundet (SBJF) i dagsläget kostar medlemsavgiften futtiga 300:-.. å för de får man 2-4 st Tidskrifter om året om bågjakt. Jag och JS är då precis hemkomna från Afrika så vi tänkte om allt går som planerat visa en liten film samt ett bildspel där ifrån och givetvis hålla ett lite föredrag om den resan. Grillning av korv, läsk och kaffe kommer att finnas som vi bjuder på precis som sist. Gå in på länken nedan för att se vart!.. ni kan också ta kontakt med mej (Thomas) på 0708-882220 eller JS på 0705-590764 Skulle vara bra om ni skickade ett mail eller sms till någon av oss så vi vet ca hur många som kommer pga inköp. http://kartor.eniro.se/query?&what=map...stq=0&pis=0 Väl mött Mamre, JS, MossboRobbin och Roggman66
Publicerat Juni 25, 200818 yr Trevligt initiativ. Jag kommer garanterat. Ser fram emot rapporter från Afrika.
Publicerat Juni 25, 200818 yr Jag kommer till Sverige i slutet av September men jag vet inte ifall jag kommer innan den 20 men ifall jag gör det så kommer jag garanterat.
Publicerat Juni 25, 200818 yr Det ser ut som jag inte kan komma då. Kanske ni kan ändra till den 27 september eller den 4 oktober.
Publicerat Juni 25, 200818 yr Ändra gärna datum, kom till bjk Grizzly och tävla,träna eller bara umgås den 20 i stället. Perfekt tillfälle att prova titta lära fråga testa pilla kolla grilla skjuta missa svära träffa jubla Det vore trevligt att få se lite norrländska bågjägare på vår tävling, allt ovanför Jönköping räknas till Norrland Hyr en buss, samla ihop övre Sverige och kom Hjärtligt Välkommna Leif
Publicerat Juni 27, 200818 yr ok Jag kommer också. Jag landar på arlanda den 20 September och jag och Zolli kommer upp. Kommer ej att ha med mig nån båge men väl bilder och sjuka historier härifrån.
Publicerat Juni 28, 200818 yr Författare ok Jag kommer också. Jag landar på arlanda den 20 September och jag och Zolli kommer upp.Kommer ej att ha med mig nån båge men väl bilder och sjuka historier härifrån. Trevligt!... ta gärna med lite bilden eller en DVD med lite info om där du jagar!.. kommer finnas en projektor på plats så vi kan visa upp de!.. så skulle de säkert vara kul om du berättade lite oxå!.. Mvh Mamre...
Publicerat Juni 29, 200818 yr Ändra gärna datum, kom till bjk Grizzly och tävla,träna eller bara umgås den 20 i stället.Perfekt tillfälle att prova titta lära fråga testa pilla kolla grilla skjuta missa svära träffa jubla Det vore trevligt att få se lite norrländska bågjägare på vår tävling, allt ovanför Jönköping räknas till Norrland Hyr en buss, samla ihop övre Sverige och kom Hjärtligt Välkommna Leif Jag kommer ner o hälsar på er grizzlynallar. Det var ett tag sedan, men jag är verkligen sugen på att skjuta bort/sönder lite pilar
Publicerat Juni 30, 200818 yr Författare Ändra gärna datum, kom till bjk Grizzly och tävla,träna eller bara umgås den 20 i stället.Perfekt tillfälle att prova titta lära fråga testa pilla kolla grilla skjuta missa svära träffa jubla Det vore trevligt att få se lite norrländska bågjägare på vår tävling, allt ovanför Jönköping räknas till Norrland Hyr en buss, samla ihop övre Sverige och kom Hjärtligt Välkommna Leif hmmf.. skulle varit mycket trevligt!.. men tyvärr så var de svårt nog för oss att få i hop denna helg!... kommer gärna ner till er till någon annan träff!.. å spöar er i skytte!.. ...... Mvh Mamre!.
Publicerat Juni 30, 200818 yr hmmf.. skulle varit mycket trevligt!.. men tyvärr så var de svårt nog för oss att få i hop denna helg!... kommer gärna ner till er till någon annan träff!.. å spöar er i skytte!.. ...... Mvh Mamre!. Kom igen den dan du kan raka en hel grävling på 100meter med tre jaktspetsar Leif
Publicerat Juni 30, 200818 yr Jag kommer ner o hälsar på er grizzlynallar.Det var ett tag sedan, men jag är verkligen sugen på att skjuta bort/sönder lite pilar Välkommen Pelle, har du inte några spridda i skogen redan :D Leif
Publicerat Juni 30, 200818 yr kan bara säga att jag sett marme skjuta bort korken på en pet, flaska med en pil på 28m ? tror jag!!! men det ska tilläggas att han skjöt med fulpil( jaktspets) det var bra gjort men js lyckades han oxå!!! själv träffade jag endast ett cyckel däck på samma håll men jag höll inte där samme
Publicerat Juni 30, 200818 yr Välkommen Pelle, har du inte några spridda i skogen redan Leif Jo, det var det jag tänkte på. Dom skall inte behöva vara ensamma.
Publicerat Juni 30, 200818 yr kan bara säga att jag sett marme skjuta bort korken på en pet, flaska med en pil på 28m ? tror jag!!!men det ska tilläggas att han skjöt med fulpil( jaktspets) det var bra gjort men js lyckades han oxå!!! själv träffade jag endast ett cyckel däck på samma håll men jag höll inte där samme Det kallar jag skicklighet att träffa ett däck på 28meter utan att ens sikta. Skjuta korken av en pettingflaska det kan väl alla :D Leif
Publicerat Juni 30, 200818 yr En riktigt trevlig träff var det. Jag provade sammes rekurv och tog stupröret med en träpil och jaktspets. Stupröret dog direkt!!! Om frugan frågar vem som skjutit i stupröret så kommer jag att skylla på nån av er andra. Det är ganska fascinerande vilken precision man får ut från en vältrimmad compoundbåge. På 28 meters håll klöv mamre en kapsyl som jag tryckt fast i tavlan. Vidare sköt vi sönder kottar som vi ställt på en gråsugga. Gråsuggan stod där av en ren psykologisk aspekt av skytte. Vinglar du så kostar det en pil. Men kottarna dog dom med. Ingen sköt sönder någon pil på betonghålstenen. Mamre och jag skjuter mest jaktspets såhär 2 månader innan afrika. Det är bra träning och man lär känna sin utrustning väl. Då är det inga problem att fälla vilt med välriktade pilar. Till veckan kommer paketet från Keystone och då blir det att testa Grim reaper mekaniska spetsar. 3 blad som tillsammans skär 36 mm sårkanal. Då förstår ju alla i vilken takt urblödningen sker i en djurkropp. Tack alla ni för en trevlig träff och detta måste vi göra om. Men då ska vi försöka få till en jaktstig på figurerna som ligger i ladan i Stålbo. Vi har några 2D mål. Älg, Giraff (6 m hög) björnar, wapitihjort och mycket annat smått och gott. Man har saknat dessa 2D mål under några år. Det är ganska häftigt att komma till en station och skjuta giraffen. Man får ta en stege för att kunna hämta pilen. Roggman har ju en giraffdräpar båge så han får det lätt. Bågen är ju redan inskjuten på Giraff.
Publicerat Juli 1, 200818 yr Författare håller med föregående talare!... var en riktigt trevlig lördaxeftermiddag hos dej JS.... tänk va kul man kan ha några grabbar lite pilbågar i en grill med mat!... Mvh
Publicerat Juli 2, 200818 yr Ja det känns som om det vore läge att dra ihop en jaktstig i skogarna häromkring. Japp bågen min är nog målsökande på just Giraff Tack för senast!
Publicerat Juli 3, 200818 yr Japp bågen min är nog målsökande på just Giraff Ja du behöver ju lite större mål att skjuta på än oss andra för att träffa.... Jo det var värkligen supertrevligt , lär vi göra om !! MVH .
Publicerat Juli 3, 200818 yr Ja du behöver ju lite större mål att skjuta på än oss andra för att träffa.... Jo det var värkligen supertrevligt , lär vi göra om !! MVH . Nästa gång så måste du bara ta med dig din rosa askungen vattenflaska oxå