Publicerat November 11, 200817 yr Då åker man mot storuman imorgon för att testa jaga lite pippi där, Ska dit med en vän som jag försöker värva till jägarkåren..Rapport kommer efter helgen!
Publicerat November 11, 200817 yr Lycka till med jakten på både fågel och fler jägare! PS/ oops det där blev visst #50/DS
Publicerat November 12, 200817 yr Jag var till en fin gammelskog för någon vecka sedan där det var mycker ren, jag undrar om du var till samma ställe??? Långt att köra-vändplan-kontorta-myr-uppförshygge-sedan skog??? Mjae, vet nog var du menar. Men för mig var det att vada över en större bäck, trampa myr och sedan börjar gammelskogen. Var ute en sväng i söndags, hyggligt med kontakter. Dock så kom ingen med hem denna gång heller, imorgon blir det ett nytt försök.
Publicerat November 17, 200817 yr Ångesten börjar krypa på....känns jobbigt att jakten med hund snart är över för i år med tanke på snön som snart kommer att vräka ner. Känns som premiären var alldeles nyligen och att man hade hela hösten framför sig, men plötsligt så var vintern helt plötsligt här.....hur ska man orka vänta 1 år till nästa gång? Toppjakten är ju iofs kvar och väldigt spännande och rolig i sig, men går ändå inte att jämföra med löshundsjakten! Värst vad deprimerad man kan låta...
Publicerat November 21, 200817 yr Ångesten börjar krypa på....känns jobbigt att jakten med hund snart är över för i år med tanke på snön som snart kommer att vräka ner. Känns som premiären var alldeles nyligen och att man hade hela hösten framför sig, men plötsligt så var vintern helt plötsligt här.....hur ska man orka vänta 1 år till nästa gång? Toppjakten är ju iofs kvar och väldigt spännande och rolig i sig, men går ändå inte att jämföra med löshundsjakten! Värst vad deprimerad man kan låta... Jo du Karlsson, jag håller med dig. Det är inte roligt när hundjakten är över. Jag har ju visseligen lite spårjobb samt ev. rådjursstötande kvar med min men det är ju ändå fågeljakten som är det viktiga. Ska verkligen försöka ta med hunden på fågeljakt, trots vintern, om vädret tillåter det. Men jag längtar till hösten.... Tur att ett år går fort...
Publicerat April 5, 200917 yr Snart bara 4 månader kvar tills fågelpremiären...... Jupp. När jag var ute med Mirva i skogen idag så ville man bara släppa henne o vänta på det underbara skallet. Har sett Dianas stigar idag som handlade om jakt med Trädskällare.
Publicerat Maj 5, 200917 yr 3 månader och 20 dagar kvar... Nu gäller det att börja träna hunden mer igen for att formtoppa honom lagom till jakten. Kör också mycket dressyr och kontaktövningar nu. Ska upp till jaktmarken i helgen för lite bäverjakt och jag hoppas verkligen att man får se lite skogsfågel också. Senaste åren har vi haft bra med fågel men förra hösten var det mest gammal fågel. Hoppas nu bara föryngringen blir bättre i år...
Publicerat Maj 6, 200917 yr Måste börja träna själv nu så att man orkar med höstens skogsfågel jakt. Mirvas kondis är det inge fel på det är min det är ett stort fel på
Publicerat Maj 9, 200917 yr Måste börja träna själv nu så att man orkar med höstens skogsfågel jakt. Mirvas kondis är det inge fel på det är min det är ett stort fel på Sommarölen är det bra näring i, så jaktsäsongerna brukar inte vara nå´t problem.....
Publicerat Juli 3, 200917 yr Nu gubbar och gummor.......det närmar sig med stormsteg! Bara drygt 1,5 månad kvar!!!!! Fast då till jaktåret 09/10
Publicerat Juli 3, 200917 yr får nog vänta till slutet av sesongen innan hunn och jag kan jaga lite:) Kan inte släpa med mig valpen än