Publicerat Augusti 14, 200817 yr Härmed inbjudes till klappjakt inom Öjebyns VVO. Samling: Kalbergs teater, vägen innan den till soptippen (Om man kommer från norr) När: Lördagen den 4 oktober klockan 07:00 Vapen: Hagelgevär (Rem ett måste om man ska bära bössan då man är drevkarl och inte önskar förvara den i bilen) Kostnad:inget, jägare som inte är med i Öjebyns VVO är välkomna med, kontroll av statligt kort kan komma att ske Fika: Medtages, eldar kommer att finnas Arter: Räv, grävling och mink Anmälan till: dptrapper@yahoo.se (Även medlemar i Öjebyns VVO måste anmäla sig) Inte bindande men kul om ni kommer! Övrigt:(Kommer att tas upp i samband med jakten, men tål att repeteras) Tänk på att använda lämpligt us på haglen då vi blir mycket folk. Vapnen laddas på passet Patron ur görs då man ser någon medlem i drevkedjan under jakten Tystnad iaktas på väg till drevkedja eller pass Samåkning sker mellan såtarna Jägare som inte lyssnar på jaktledarna kommer att ombedas lämna jakten Eftersökshundar kommer att finnas på plats Med reservation för många anmälningar då blir det de som anmält först om vi nu kommer dithän Kom igen nu alla anmäl er till en trevlig dag!
Publicerat Augusti 14, 200817 yr Nu ska jag vara med!! Inget annat inplanerat och kommer så inte att bli. Vi ses den fjärde
Publicerat Augusti 14, 200817 yr Jag lär nog dyka upp, det var riktigt trevligt förra året. Får jag generalpassen hos dig, får du de på våran klapp, men det håller vi hemligt va..
Publicerat Augusti 15, 200817 yr Hej Dp!! Jag kommer gärna också det var ju trevligt sist.Men lovar du mer räv nu...Hehe
Publicerat Augusti 15, 200817 yr Författare Jag lär nog dyka upp, det var riktigt trevligt förra året.Får jag generalpassen hos dig, får du de på våran klapp, men det håller vi hemligt va.. Shhhhhhh !
Publicerat Augusti 17, 200817 yr Författare Bumpar och passar samtidigt på att fråga vilka fler som ska ha klappjakt samt när dessa blir?
Publicerat Augusti 17, 200817 yr Ingen mer från Umeå som är peppad på att åka, dela på soppakostnaden ? små-drygt-dyrt att åka själv, jag är isåfall lätt med på att åka
Publicerat Augusti 17, 200817 yr Finns en mycket stor risk att jag kommer. Ska bara se om jag har bilen den helgen. Men annars kan ju nån hämta up mig i Kusmark så blir det billigare med resan.
Publicerat Augusti 17, 200817 yr Författare Glöm inte anmäla er via mailen så jag lättare kan hålla reda på antalet dptrapper@yahoo.se Verkar vara gott om räv nu. Kompisen har redan skjutit 4 st.
Publicerat September 10, 200817 yr Författare Lyfter tråden igen Kom igen nu, blivit en del men fler är alltid trevligare. Anmäl er.
Publicerat September 10, 200817 yr Lyfter tråden igenKom igen nu, blivit en del men fler är alltid trevligare. Anmäl er. Jajja Dp dom som inte anmäler sig missar ju så mycke o det blir mer räv för oss jag ska ju klättra i berg ju....
Publicerat September 10, 200817 yr Författare Hehe, bergen är paxade åt dig Ni som anmält er kan väl se om ni får med någon eller några bekanta med?
Publicerat September 11, 200817 yr Ingen som paserar Skeå eller så, tänkte mest på om man ska samåka upp dit.
Publicerat September 11, 200817 yr Hade jag haft ett hagelgevär nu så hade jag kommit, fan va kul Men nästa år.. då
Publicerat September 11, 200817 yr Författare Hade jag haft ett hagelgevär nu så hade jag kommit, fan va kulMen nästa år.. då Problemlösning Axl: Låna ett hagelgevär... du kan låna mitt när du står på pass och jag klappar Foffe: dra ett mess till asm kanske han kan plocka upp dig. Ska inte gäddan komma? Han har man inte hört av på länge...
Publicerat September 11, 200817 yr ProblemlösningAxl: Låna ett hagelgevär... du kan låna mitt när du står på pass och jag klappar Ja, det kan ju vara ett alternativ
Publicerat September 17, 200817 yr Jaha Dp hur många har det blivit på klappen.Tänkte om det blir många så jag slipper bergen hehe
Publicerat September 17, 200817 yr Författare vet inte än, men anmälda runt 10-15 personer kanske sen från vvo ett får vi se hur många som kommer Fler önskas givetvis så kom igen å bjud in eller anmäl er.
Publicerat September 22, 200817 yr låter som en strålande idé men att åka ensam från Umeå känns onödigt dyrt =(
Publicerat September 22, 200817 yr låter som en strålande idémen att åka ensam från Umeå känns onödigt dyrt =( Jo det är en bit o köra från Umeå. Funderar på att fara upp dit men mitt lokalsinne är inte det bästa åkte ju bara med förra året så jag funderade inte så mycket på kolla hur man körde dit.
Publicerat September 22, 200817 yr Då har jag anmält mig försökte kolla på Eniro hur man hittar dit men den gav bara beskrivning till Öjebyn.
Publicerat September 22, 200817 yr Hoppas på fler från Västerbotten nu. Ni som funderar på att åka tveka inte anmäl er det är en mycket trevlig dag. Med trevliga jägare.