Publicerat September 24, 200817 yr Härmed inbjudes till klappjakt inom Öjebyns VVO.Samling: Kalbergs teater, vägen innan den till soptippen (Om man kommer från norr) När: Lördagen den 4 oktober klockan 07:00 Vapen: Hagelgevär (Rem ett måste om man ska bära bössan då man är drevkarl och inte önskar förvara den i bilen) Kostnad:inget, jägare som inte är med i Öjebyns VVO är välkomna med, kontroll av statligt kort kan komma att ske Fika: Medtages, eldar kommer att finnas Arter: Räv, grävling och mink Anmälan till: dptrapper@yahoo.se (Även medlemar i Öjebyns VVO måste anmäla sig) Inte bindande men kul om ni kommer! Övrigt:(Kommer att tas upp i samband med jakten, men tål att repeteras) Tänk på att använda lämpligt us på haglen då vi blir mycket folk. Vapnen laddas på passet Patron ur görs då man ser någon medlem i drevkedjan under jakten Tystnad iaktas på väg till drevkedja eller pass Samåkning sker mellan såtarna Jägare som inte lyssnar på jaktledarna kommer att ombedas lämna jakten Eftersökshundar kommer att finnas på plats Med reservation för många anmälningar då blir det de som anmält först om vi nu kommer dithän Kom igen nu alla anmäl er till en trevlig dag! hur är det, går man varannan drev, varannan pass eller hur är brukligt. jag tror vi blir 2 från umeå som kommer, vöntar besked imorgon //andreas
Publicerat September 24, 200817 yr Författare Tror det blir fler än förra året som det ser ut. Man försöker varva lite men jag kommer att försöka göra så att de som kommer utifrån får passa så mycket som möjligt. Kan inte vara skojj åka på en klapp hos någon annan och bara gå. Sen är det ju så att vi som känner till marken bäst bör vara de som går eftersom vi hittar. Räkna med att du kanske får gå 1 kortare drev i alla fall. Glöm inte anmäla er på min mail!
Publicerat September 25, 200817 yr Här ligger samlingsplatsenKlappjakten Detta ska studeras noga så att man hittar dit, gäller atthitt snabbaste vägen från Kusmark oxå
Publicerat September 26, 200817 yr Författare Jag tycker att Hippen, MrMauser och någon fler från samma område ska samåka upp! Ni kan bo gratis hos mig så det är inga probs! Rymmer ledigt 4-5 personer i vardagsrummet!
Publicerat September 26, 200817 yr det verkar som vi blir 3 från umeå, han skulle kolla med regeringen
Publicerat September 26, 200817 yr Jag tycker att Hippen, MrMauser och någon fler från samma område ska samåka upp!Ni kan bo gratis hos mig så det är inga probs! Rymmer ledigt 4-5 personer i vardagsrummet! BS! Du vill bara ligga sked med Mr Mauser Mvh!
Publicerat September 27, 200817 yr Författare BS! Du vill bara ligga sked med Mr Mauser Mvh! Eller mellan er, tänk 2 st med hästsvans samtidigt
Publicerat September 29, 200817 yr vi blir 3 från umeå som kommer upp alltid kul att jaga nånannanstans
Publicerat September 29, 200817 yr Ska nog försöka komma och lura med mig nån mer kanske. Hur sent kan man anmäla sig?
Publicerat September 29, 200817 yr Författare Anmäl er när ni vill men gärna senast torsdag eller fredag. hoppas ni kan komma med! Ju fler vi är desstå bättre
Publicerat September 29, 200817 yr Författare kul Eskimo! Har du mailat? om inte så gör gärna det så har ja bättre koll på antalet dptrapper@yahoo.se
Publicerat September 29, 200817 yr Författare Jag vet faktiskt inte, utifrån tror jag det är 12, sen hoppas jag på lika många till från vårt lag minst. Det finns dock mer plats så anmäl på å ta med sonen/brodern/mamma/syster
Publicerat September 29, 200817 yr Författare Nu hoppas vi bara att vi får bra väder. Vi önkas klart väder, vindstilla och friska 3+ grader De blir väl 2+ , hällregn och 15m/sek (Då ställer vi in klappen)
Publicerat Oktober 1, 200817 yr 2,5 arbetsdagar kvar Här har Du en väderlänk som verka stämma ganska bra! http://www.yr.no/sted/Sverige/Norrbotten/Öjebyn/
Publicerat Oktober 1, 200817 yr Författare Jag kör med www.smhi.se den har ofta haft rätt. enligt den ska det inte regna på Lördag i alla fall. Hopas på regn torsd och fredag så rävarna ahr fått trycka rejält. sen på lördag ger de sig ut eftersom de är skithungriga