Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Det finns laddverktyg och sen finns det laddverktyg!

Featured Replies

Publicerat

Glad amatör som jag är inom handladdningens område så vill jag bara delge detta.

När jag bestämde mig för att börja ladda i våras igen så köpte jag Hornadys New Dimension vektyg till både .308 och 300H&H.

Hur jag än bar mig åt så gick det inte att ställa in kalibreringsverktyget till .308 så att det Headspaceade lagom, blev för lite hur jag än ställde in verkyget, på 300 var det inga problem.

Var dessutom tungkalibrerat så till den milda grad att man var helt svettig efter 50 hylsor,lika tung med 300 verktyget förövrigt.

Ruttnade häromdagen och köpte helt sonika en ny uppsättning då det bara kan bli bättre.

Köpte Redding <_< o du milde tid vilken skillnad,lättkalibrerat och inga problem alls att få headspacen perfekt!

Har precis kalibrerat 50 hylsor och är kruttorr i pannan.

Vad vill jag ha sagt med detta då da?

Vet inte riktigt förutom att man får vad man betalar för!

/Micke

• Svar 98
  • Visningar 33,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Publicerat

Har precis samma uppfattning som du. Hornadyverktyg suger big time, medan RCBS och ffa Redding är "top of the line".

Publicerat

Hr är det med Lee?

Funderar på att köpa lite laddprylar men har inte kommit till skott så att säga ännu :blush:

Publicerat
Hr är det med Lee?

Funderar på att köpa lite laddprylar men har inte kommit till skott så att säga ännu :D

Köp Redding med en gång. Cry once... :blush:

Publicerat

Även jag stämmer in i kören :blush:

Köper nu mera endast Redding och priset är inte speciellt högt så jag finner ingen anledning att använda annat. Kör med vanliga standard FL verktyg hittills men har köpt Match verktyg med bussning för nästa kaliber (6br) köper man verktygen från tex. http://www.sinclairintl.com/reloading.html så blir priset överkomligt

Publicerat
Har precis samma uppfattning som du. Hornadyverktyg suger big time, medan RCBS och ffa Redding är "top of the line".

redding är fina grejor men måste säga att jag är besviken på rcbs verktygen jag ägt speciellt dom äldre.

Publicerat
redding är fina grejor men måste säga att jag är besviken på rcbs verktygen jag ägt speciellt dom äldre.

Håller Redding snäppet över RCBS. Originalexpandern på RCBS är ingen höjdare - lite grann som att dra ut ett mynt genom hylshalsen.

Publicerat
Håller Redding snäppet över RCBS. Originalexpandern på RCBS är ingen höjdare - lite grann som att dra ut ett mynt genom hylshalsen.

en expanderkula från hornady så kan det bli ganska bra. för att säga hur mycket jag gillar rcbs kan jag säga att jag håller dom snäppet över lee. :blush: bra liknelse förresten

Publicerat

Redding alla dar i veckan!......Har även Lyman verktyg, dessa funkar också :blush:

Publicerat

Jag spanar på Redding hemsida och det verkar inte finnas laddverktyg till 7X64 :blush: .

Kasnke är jag som inte vet vad jag ska leta efter :D

Publicerat

Jodå:

redding_reloading_seriesC.gif

Publicerat

Jag får nog leta lite till :blush:

Publicerat
Jag får nog leta lite till :blush:

Bara att beställa en 80340 :D

Publicerat
Bara att beställa en 80340 :blush:

Tyvärr räcker det inte med den, har inte en pryl som kan sammankopplas med handladdning förutom tomhylsor.

Läste någonstans här på forumet att man kunde göra om 30-06 hylsor till 7X64, det är intresant pg.a att mitt vapen sliter hylsor enligt min far som ju ägde den före mig.

Lasse

Publicerat
dom är nog inte dumma men detta kit tycker jag du ska klippa.

http://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?f=61&t=68503

Tycker jag me´

Har nämligen samma själv och det har fungerat i 18år nu vilket visar på godkänd kvalitet :blush:

Publicerat

Är det ett bra pris då?

Publicerat

Redding is da shit :( Kör inte med nåt annat längre, finns ingen anledning. Bättre och billigare. Här köper jag alla mina verktyg, kanonservice.

http://www.lockstock.com/departments.asp?dept=446

Publicerat
Är det ett bra pris då?

tror nog inte att annonsen överlever kvällen i alla fall

Publicerat

Själv har jag ju inte provat en massa olika fabrikat på laddverktyg, men jag köpte Lee press och RCBS verktyg till .375 och Lee's till 6,5an, och jag har då inte haft något att invända på någonting?

Jag tror att mycket av de dyra verktygen krävs lång erfarenhet för att uppskatta, ungefär som ett splitcanespö till flugfiske... Helt meningslöst för nybörjare, men en njutning för de erfarna...

Mitt råd:

Skaffa grejer - till det pris du kan avvara - och börja ladda. Alla grejer fungerar, om än olika "bra".

Det är Kul! Och man skjuter så otroligt mycket mer.

Du kan alltid köpa upp dig om du känner att plånboken och kunskaperna klarar av det.

Publicerat

har mailat herrn i fråga,, väntar en stund på svar sedan ringer jag nog

Publicerat

Sålda :(:blink::ph34r::)

Publicerat

Jag tycker RCBS verktyg är skitdåliga och verkligen inte prisvärda.

Publicerat
Alla grejer fungerar, om än olika "bra".

En del funkar sämre än andra ;) håll er borta från Lee´s våg och deras billiga press, bara skit. Deras nya press rekomenderar jag varmt, har den själv.