Publicerat September 29, 201114 yr Jag har 1 styck SKB 200 sbs & en Gyttorp scandium, vilken jag antar är samma bössa som Lincoln ? Hur som, bägge är anpassade för mig och smäller när jag trycker än så länge. =)
Publicerat September 29, 201114 yr En Classic hagelbock kaliber 12/70, men enligt vad man läst här uppenbarligen en skit bössa. Men vänta nu min skjuter ju som den skall?!
Publicerat September 30, 201114 yr Uppdatering: Finbössan (AyA sidolås) har fått respass och ersatts med en sidolåsdubblare (Zanardini König). Benellin väntar på två nya pipor, en 65cm med 1/2 choke och en 70cm med 1/1 choke. Måste ju ha längre pipa så att jag kan peta ner fåglar på längre håll på Hippens tipp...
Publicerat Oktober 5, 201114 yr Vilken hagelbössa har forumets medlemmar? Kunde ju ha varit interresangt at veta om det är stor skillnad mellan vapnen Något som det garanterat är Min bössa är en gammal Merkel modell 8, sida vid sida. Gjort någon gång på 60 talet, förmodar jag. Har också en Winchester modell 12, kaliber 16, pumphagel. Som min morfar nallade till sig under kriget. Husqvarna 310A Från 1917 12/70, i princip nyskick och passar mig väldigt bra.
Publicerat Oktober 12, 201114 yr Man måste ju ha lite att välja på så jag har tre. En Merkel m. 8 kal. 20, en Miroku 3000 kal. 12 och ögonstenen är en Husqvarna 310AS kal. 12 från 1930-talet i nyskick!
Publicerat Oktober 12, 201114 yr Uppdatering: Finbössan (AyA sidolås) har fått respass och ersatts med en sidolåsdubblare (Zanardini König). Benellin väntar på två nya pipor, en 65cm med 1/2 choke och en 70cm med 1/1 choke. Måste ju ha längre pipa så att jag kan peta ner fåglar på längre håll på Hippens tipp... Hittat nya pipor till Benellin? Fan va kul, tror det blir skitbra! Alltid retat mej på spången på nuvarande pipa.. Hur tror du att du fixar långhållsskyttet då? Har för mej att du mest bara lyfter och trycker.. inbillar mej att den strategin inte är helt bra när det gäller lite längre håll? Skit samma, hoppas du har dina pipor till Touren -12!!! Mvh!
Publicerat Oktober 13, 201114 yr Har nyligen förvärvat en Browning BPS i kal 12 som verkar kunna bjuda på extremt mycket skjutglädje I övrigt så är det skralt på hagelfronten om man inte räknra med Drillingen. //J
Publicerat Oktober 13, 201114 yr Jag har en något skramlig Remington 870 Wingmaster cal 12 som är det enda hagelvapen jag använder i dagsläget. Men längst in i vapenskåpet så står det en Husqvarna sbs med synliga hanar som jag ärvt av min Farfar Den har i tidernas begynnelse varit Älgbössa laddad med Gud vet vad men har fått gå i hedersam pension utan kastrering redo att närsomhelst bli väckt och åter skrämma slag på skogarna
Publicerat November 3, 201114 yr Har en Akkar Altay halvautomat. Provade olika bössor och det var Akkar jag sköt bäst med
Publicerat November 16, 201114 yr Beretta 686S med dubbla pipset. Husqvarna 310AN från -39 (snart, bössan ligger hos säljaren och licensen ligger hemma på skrivbordet...jobbigt läge)
Publicerat November 16, 201114 yr Har en Valmetbock som jag aldrig skjuter med och en tikka kombi 222/hagel
Publicerat December 11, 201114 yr Stoger 2000 halvautomat 12-76 camo! jävla missnöjd känns som en plastleksak, fattar inte varför ja köpte den, blir nog att byta bort den snart...
Publicerat December 11, 201114 yr Benelli Beccaccia cal 12. Riktigt nöjd med den. Efter lite inpassning och byte av bakkappa (gjorde en egen i rönn) blev den mycket trevlig.!!!.../ Flash