Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hvilket hagelvapen har medlemmarna?

Featured Replies

Publicerat

Jag har 1 styck SKB 200 sbs & en Gyttorp scandium, vilken jag antar är samma bössa som Lincoln ? Hur som, bägge är anpassade för mig och smäller när jag trycker än så länge. =)

• Svar 276
  • Visningar 60,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

Posted Images

Publicerat

En Classic hagelbock kaliber 12/70, men enligt vad man läst här uppenbarligen en skit bössa. Men vänta nu min skjuter ju som den skall?! :unsure:

Publicerat

310 AS

Publicerat

Se signatur.

Publicerat

Uppdatering: Finbössan (AyA sidolås) har fått respass och ersatts med en sidolåsdubblare (Zanardini König). Benellin väntar på två nya pipor, en 65cm med 1/2 choke och en 70cm med 1/1 choke. Måste ju ha längre pipa så att jag kan peta ner fåglar på längre håll på Hippens tipp... ;)

Publicerat

Vilken hagelbössa har forumets medlemmar? Kunde ju ha varit interresangt at veta om det är stor skillnad mellan vapnen <_<

Något som det garanterat är :mellow:

Min bössa är en gammal Merkel modell 8, sida vid sida. Gjort någon gång på 60 talet, förmodar jag.

Har också en Winchester modell 12, kaliber 16, pumphagel. Som min morfar nallade till sig under kriget. <_<

Husqvarna 310A Från 1917 12/70, i princip nyskick och passar mig väldigt bra. :wub:

Publicerat

Har en Nikko 5000-II cal 12.

Publicerat

Man måste ju ha lite att välja på så jag har tre.

En Merkel m. 8 kal. 20, en Miroku 3000 kal. 12 och

ögonstenen är en Husqvarna 310AS kal. 12 från 1930-talet i nyskick!

Publicerat

Beretta al 390 kaliber 12

Publicerat

Beretta 686UL, 12:a

Beretta AL391 Urika med extra slugpipa, 12:a

Publicerat

Uppdatering: Finbössan (AyA sidolås) har fått respass och ersatts med en sidolåsdubblare (Zanardini König). Benellin väntar på två nya pipor, en 65cm med 1/2 choke och en 70cm med 1/1 choke. Måste ju ha längre pipa så att jag kan peta ner fåglar på längre håll på Hippens tipp... ;)

Hittat nya pipor till Benellin? Fan va kul, tror det blir skitbra! Alltid retat mej på spången på nuvarande pipa.. :blink:

Hur tror du att du fixar långhållsskyttet då? Har för mej att du mest bara lyfter och trycker.. inbillar mej att den strategin inte är helt bra när det gäller lite längre håll? Skit samma, hoppas du har dina pipor till Touren -12!!!

Mvh!

Publicerat

Merkel 147 E cal 20 husqvarna prestige cal 20

Publicerat

Har en Valmet 112:a, 12/70. En bock som passar mig riktigt bra

Publicerat

3 st Remington 11-87 och 1 st Winchester 1300.

Publicerat

Har nyligen förvärvat en Browning BPS i kal 12 som verkar kunna bjuda på extremt mycket skjutglädje ^_^ I övrigt så är det skralt på hagelfronten om man inte räknra med Drillingen.

//J

Publicerat

En DT10:a och en 682 gold e sporting finfina hagelsprakare....

Publicerat

Jag har en något skramlig Remington 870 Wingmaster cal 12 som är det enda hagelvapen jag använder i dagsläget.

Men längst in i vapenskåpet så står det en Husqvarna sbs med synliga hanar som jag ärvt av min Farfar :wub:

Den har i tidernas begynnelse varit Älgbössa laddad med Gud vet vad men har fått gå i hedersam pension utan kastrering redo att närsomhelst bli väckt och åter skrämma slag på skogarna :lol:

• 3 weeks later...
Publicerat

Har en Akkar Altay halvautomat.

Provade olika bössor och det var Akkar jag sköt bäst med

Publicerat

Har en Scandium wood HA

och en Bock Zafer

Publicerat

Renato gamba Mod oxford-12/70 :)

• 2 weeks later...
Publicerat

Beretta 686S med dubbla pipset.

Husqvarna 310AN från -39 (snart, bössan ligger hos säljaren och licensen ligger hemma på skrivbordet...jobbigt läge)

Publicerat

Har en Valmetbock som jag aldrig skjuter med och en tikka kombi 222/hagel

• 3 weeks later...
Publicerat

Browning GTi från -89 med förlängda teaguechoker.

post-9731-0-22662900-1323326050_thumb.jp

Publicerat

Stoger 2000 halvautomat 12-76 camo!

jävla missnöjd känns som en plastleksak, fattar inte varför ja köpte den, blir nog att byta bort den snart...

Publicerat

Benelli Beccaccia cal 12. Riktigt nöjd med den. Efter lite inpassning och byte av bakkappa (gjorde en egen i rönn) blev den mycket trevlig.!!!.../ Flash