Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Protest mot älgjaktslek i förskolan

Featured Replies

Publicerat
Sorgliga saker det där med gapiga problembarn som inte passar in i samhället och nu fått något nytt att hänga upp sig på, på grabbens dagis så åt de älgbajs på mulle, nu gjord av choklad, det är andra året de gör så och jag tyckte jag var väldigt tydlig i fjol om att grabben är med mig i skogen och hur långt har ni tänkt egentligen, i år så skällde jag ut verksamhetschefen inför föräldrar och övrig personal, inte så jag blev arg, mer bestämmd och saklig blir så då, hon fick tappa ansiktet ordentligt.

men... varför äta älgbajs :D även om den är gjord av choklad. gulp, barnen tror att älgen bajsar choklad... kunde väll gjort kottar av choklad i så fall..??

Publicerat
Är det inte någonstans i Dalarna dom har högmässa innan älgjakten börjar? Dom har visat det på tv någon gång. :D

i "grannbyn" har dom älgmässa oxå på söndagen innan älgjakten börjar B)

Publicerat
  • Författare
i "grannbyn" har dom älgmässa oxå på söndagen innan älgjakten börjar ;)

Ok! :P Ytterligare ett ställe! Bra! Skriv till djurens rätt och berätta detta så kommer dom till nästa år och protesterar. :DB)

Publicerat
Ok! :P Ytterligare ett ställe! Bra! Skriv till djurens rätt och berätta detta så kommer dom till nästa år och protesterar. :DB)

HUA! Nej dom vill jag ha så långt ifrån mig som möjligt ;)

Publicerat
  • Författare
HUA! Nej dom vill jag ha så långt ifrån mig som möjligt :D

Jaså, det passade inte! :D:P:D:lol:

Publicerat

Jag vet inte hur ni andra ser på saken, men jag har följt diskutionen i kommentarerna till artikeln i vk http://www.vk.se/Article.jsp?article=22433...nt=true#comment

Det finns en som diskuterat flitigast "Gunilla" som påstår att det strider mor skolans läroplan att ha en "jaktdag" då dagiset ska "se till att barnen inte blir ensidigt påverkade till förmån för den ena eller den andra åskådningen" och en massa andra konstiga saker som hon påstått.

Här är mitt svar till henne.

Jag tycker det är konstigt ... att Gunilla är så öppet emot opinionsbildning när man på djurens rätts hemsida kan läsa, jag citerar: "Djurens Rätt arbetar främst med opinionsbildning" "Vi vill genom demokratisk opinionsbildning"

De säljer även böcker som riktar sig till ... just det .. DAGISBARN .. tadaaaa.

" I Dagisupproret får barnets egen hund, katt eller kanske kanin (ett pälsdjur) vara med i sagan också. På dagis pratar de mycket om att man ska vara snäll. Men är det snällt att äta upp djuren?"

"Min utflykt med dagis handlar om när dagis ska på utflykt till djurparken. Alla barn ser mycket fram emot besöket, särskilt huvudpersonen som älskar djur .. bla bla bla .. Vår hjälte ordnar så att barnen får titta på och lära sig om djur på ett helt annat sätt"

Så helt plötsligt får DE ha oppinionsbildning på dagis (är detta förenligt med LPfö98?) men inte de som är för jakt?

Men strider inte detta mot vad Gunnilla skriver om att dagis ska undvika att bli ensidigt påverkade, hur går detta till på de dagis som inte anordnar "utedag med jakt" EN dag/år. De får då bara en version av sanningen, det är upprörande!