Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ny moderator för Bågjakt

Featured Replies

Publicerat

Hej.

Efter samråd i moderatorteamet har vi frågat JS om han vill ta hand om denna del av forumet då vi andra moderatorer inte har denna specialkompetens och till vår stora glädje har han accepterat detta uppdrag. :D:huh:

Alla vi andra moderatorer önskar JS välkommen som ny moderator och hoppas att din kompetens kommer att berika forumet. <_<;)

Orjant

Publicerat

ännu en tyrann till - ;) grattis JS ! <_<

Publicerat

Bra jobbat moderatorteamet ! <_<

Det blir rätt man på rätt plats, absolut.

Det är nog få i detta avlånga land, som har den kompetens inom bågjakteriet som den käre JS har.

Dessutom så är han en trevlig prick och hans fru lagar jäkligt god mat ! ;)

/ Janne

Publicerat

Bra ! nu blir det äntligen mindre snusk o sånt !!

Go JS ! :rolleyes:

Publicerat
Bra ! nu blir det äntligen mindre snusk o sånt !!

Go JS ! :huh:

Jo säkert :rolleyes: , eller hur ;)

Publicerat

håller med dej jag crowfear. rätt man på rätt plats var ordet :P

Publicerat
Bra ! nu blir det äntligen mindre snusk o sånt !!

Go JS ! :D

Precis !

Det var min första tanke också....not ! ;):angry:

Publicerat

Hmmmm!

Jag letar febrilt efter knappen där man skickar trutsmällar till skribenter i denna tråd. Men hittar ingen sån knapp. Jag får prata med de andra på moderatorsidan och kolla om vi inte kan få till en sån. ;)

Pelle.L o Crowfear förtjänar ju som vanligt en varsin sån. Däremot har de ju trevliga fruar som man gärna kramar om lite extra.

Som jag förstått så består en moderators roll att någorlunda objektivt följa utvecklingen i en tråd och städa lite emellanåt.

Men jag ser att det blir lite problem i att vara helt objektiv i frågan om bågjakt. Jag är ju en hårdnackad förespråkare för bågjakt och har pysslat med det i snart 21 år. Då förstår ni ju alla hur objektiv jag är! Inte ett dugg.

Tvärtom försvarar jag bågjakten med stor energi och kan ofta vara lite för ivrig i min strävan att "frälsa" alla som inte accepterar jaktformen.

Men hittills har vi haft en mycket trevlig vistelse här på jaktsnack och jag får även tacka orjant för att han gav oss möjligheten att öppna en egen avdelning för bågjakt här.

Jag får tacka er för alla vänliga ord och ska göra så gott jag kan i min roll som moderator.

Publicerat

ja det var väl lite i början när bågjakten togs upp som det blev heta debatter. Men på senare tid verkar faktiskt alla som skriver på detta forum ha accepterat pilens verkan i djuret.

Trevligt med JS som bågmoderator! grattis!

Publicerat
Hmmmm!

Jag letar febrilt efter knappen där man skickar trutsmällar till skribenter i denna tråd. Men hittar ingen sån knapp. Jag får prata med de andra på moderatorsidan och kolla om vi inte kan få till en sån. :mellow:

Pelle.L o Crowfear förtjänar ju som vanligt en varsin sån. Däremot har de ju trevliga fruar som man gärna kramar om lite extra.

Som jag förstått så består en moderators roll att någorlunda objektivt följa utvecklingen i en tråd och städa lite emellanåt.

Men jag ser att det blir lite problem i att vara helt objektiv i frågan om bågjakt. Jag är ju en hårdnackad förespråkare för bågjakt och har pysslat med det i snart 21 år. Då förstår ni ju alla hur objektiv jag är! Inte ett dugg.

Tvärtom försvarar jag bågjakten med stor energi och kan ofta vara lite för ivrig i min strävan att "frälsa" alla som inte accepterar jaktformen.

Men hittills har vi haft en mycket trevlig vistelse här på jaktsnack och jag får även tacka orjant för att han gav oss möjligheten att öppna en egen avdelning för bågjakt här.

Jag får tacka er för alla vänliga ord och ska göra så gott jag kan i min roll som moderator.

JS, som jag ser det får du som moderator mycket väl ha en åsikt när du skriver vanliga inlägg.

Moderatorns uppgift är främst att stävja personangrepp istället för argumentangrepp, samt se till att tråden inte spårar ur eller ändrar riktnng för mycket, då bör den flyttas/delas osv så att tråden handlar om vad som anges i rubriken.

Publicerat
JS, som jag ser det får du som moderator mycket väl ha en åsikt när du skriver vanliga inlägg.

Moderatorns uppgift är främst att stävja personangrepp istället för argumentangrepp, samt se till att tråden inte spårar ur eller ändrar riktnng för mycket, då bör den flyttas/delas osv så att tråden handlar om vad som anges i rubriken.

Ja, det stämmer ju som du säger. Man får ju inte munkavle på sig bara för att man blir moderator.

Trevligt nog har vi sluppit personangrepp hittills i bågjaktstråden och jag hoppas den förblir lika bra i framtiden. Då får inte jag så mycket jobb! :mellow:

Publicerat

Ett litet klargörande utifrån min upplevelse när det gäller JS moderatorskap..

Det som avgjort detta är inte JS kunnande inom bågjakten för jag är helt säker på att även om JS kunskap är avsevärd så besitter väldigt många andra den kunskap som krävs för moderators rollen. Däremot så har JS visat ett lugn och en saklighet som imponerat när det gäller detta och det gör honom perfekt för rollen. Har ju själv utbytt pajer med honom utan att varken han eller jag blivit utslängda från stället så tja det säger ju en del.

Han är helt enkelt en klockren ambasadör för bågjakten och då känns det rätt naturligt att just han får försöka hålla ording på arean.

Sen är det fler som har moderatorsrättigheter här, JS och Örjant har huvudansvaret men så finns globala samt admin även som har mölighet att städa om så skulle behövas. Nu tror jag inte det, forumet är i princip självmodererande tack vare förbannat goa medlemmar så moderatorssysslan är allt annat än betungande.

Om man trots allt tvingas göra något så är det i princip aldrig EN person som fattat beslut om att plocka bort inlägg. Vid tveskamheter så sker en diskussion i moderatorsgruppen alltid innan åtgärd vilket gör att en raderad tråd aldrig är en enskilld moderators beslut. Sen har det hänt att man trots allt kört "solorace" som moderator men då är det tämligen uppenbart alt att någon medlem uttryckligen bett om hjälp i sin egen jaktdagbok eller något liknande.

Tror det är blir skitbra!

Mvh!

Publicerat
Moderatorns uppgift är främst att stävja personangrepp istället för argumentangrepp, samt se till att tråden inte spårar ur eller ändrar riktnng för mycket, då bör den flyttas/delas osv så att tråden handlar om vad som anges i rubriken.

Detta med att trådar spårar ur och ändrar riktning är ett svårt kapitel!

Själv tycker jag det finns en vinst i att trådarna inte är allt för hårt styrda, det ska helt enkelt vara högt till tak. Det ger en glädje och ett liv åt trådarna som vi alla uppskattar tycker jag. Dock, man måste alltid respektera trådstartaren och dess frågeställning så visst sker det att detta styrs i någon mån. Många gånger så lever ju trådarna vidare efter att frågeställaren fått sina svar vilket är kul och någont som uppmuntras men samtidigt så finns det helt klart tillfällen där signaturer dessvärre drunkar i stickspår innan de fått sina svar och om vi missar det som moderatorer så välkomnar vi pm från signaturerna som behöver hjälp.

Mvh!

Publicerat
Detta med att trådar spårar ur och ändrar riktning är ett svårt kapitel!

Själv tycker jag det finns en vinst i att trådarna inte är allt för hårt styrda, det ska helt enkelt vara högt till tak. Det ger en glädje och ett liv åt trådarna som vi alla uppskattar tycker jag. Dock, man måste alltid respektera trådstartaren och dess frågeställning så visst sker det att detta styrs i någon mån. Många gånger så lever ju trådarna vidare efter att frågeställaren fått sina svar vilket är kul och någont som uppmuntras men samtidigt så finns det helt klart tillfällen där signaturer dessvärre drunkar i stickspår innan de fått sina svar och om vi missar det som moderatorer så välkomnar vi pm från signaturerna som behöver hjälp.

Mvh!

Håller med dig om det där. Trådarna blir bra så mycket trevligare om det snickas o snackas lite "runt" själva ämnet också, men som du säger att trådskaparen får fram sitt budskap o svar på det man vill ha svar på också.

Det är väl detta "högt till tak" som gör jaktsnacksidan till just jaktsnack.

Publicerat
Det är väl detta "högt till tak" som gör jaktsnacksidan till just jaktsnack.

Suck.. En mening.. en jävla mening hade räckt men inte då, Hipshot måste älta och älta..

Du har helt rätt schaman!

Mvh!

Publicerat

nån måste älta också :blush:

Publicerat
Bra jobbat moderatorteamet ! :blush:

Det blir rätt man på rätt plats, absolut.

Det är nog få i detta avlånga land, som har den kompetens inom bågjakteriet som den käre JS har.

Dessutom så är han en trevlig prick och hans fru lagar jäkligt god mat ! :lol:

/ Janne

Håller med kråkan till 100%

Fast tycker ju att moderatorn skulle kunna träffa en "plåtkanin" på 50 meter ;)

puss på ljumsken o grattis JS

Publicerat
Håller med kråkan till 100%

Fast tycker ju att moderatorn skulle kunna träffa en "plåtkanin" på 50 meter :blush:

puss på ljumsken o grattis JS

Kanin? Det var ju en räv jag träffade på 58 meters håll på IBEP kursen i Sollebrunn.

Men vill ni, så snickra ihop en plåtkanin med träffområdet i mjukt och resten i pildödar plåt. Jag bangar inte för att prova med risk att pilen går sönder. Alla som tvivlar på att jag bangar kan fråga S om hur det ligger till. Plåträven kostade mig 2 kolfiberpilar då jag låg några centimeter fel i sidled på 58 meter.

Men samtliga pilar hade dräpt räven. Nu rekommenderar jag ingen att släppa pil på 58 meter på nåt vilt. Ni får se denna övning som en visning på hur man INTE ska göra.

Publicerat
Kanin? Det var ju en räv jag träffade på 58 meters håll på IBEP kursen i Sollebrunn.

Men vill ni, så snickra ihop en plåtkanin med träffområdet i mjukt och resten i pildödar plåt. Jag bangar inte för att prova med risk att pilen går sönder. Alla som tvivlar på att jag bangar kan fråga S om hur det ligger till. Plåträven kostade mig 2 kolfiberpilar då jag låg några centimeter fel i sidled på 58 meter.

Men samtliga pilar hade dräpt räven. Nu rekommenderar jag ingen att släppa pil på 58 meter på nåt vilt. Ni får se denna övning som en visning på hur man INTE ska göra.

Räv var det ja....ännu värre!

:lol:;);):P

PS: själv missade jag ovan nämnda räv på 25 meter, och fick se hur en fast jaktspets förvandlades till en fältspets :blush:

Publicerat

får man någonsin ut en jaktspets ur ett skumgummidjur förresten=?

Publicerat

Räv?? jag hade för mig att det var plåtälgen.. :wub:

näädå missar och tabbar gör man på plåträvar och inget annat.

/S

Publicerat

Grattis till Jakt snack!... :lol:

ett mycket bra val av moderator enligt mitt tycke!... trotts jag e lite färgad eftersom JS e en mycket go vän till mej och har mycket att tacka han för. så ser jag detta val som ett MYCKET bra! JS är väldigt kompetent inom området och en duktig skribent.

Grattis JS å jätte kul!.. :wub:

Publicerat
Grattis till Jakt snack!... :lol:

ett mycket bra val av moderator enligt mitt tycke!... trotts jag e lite färgad eftersom JS e en mycket go vän till mej och har mycket att tacka han för. så ser jag detta val som ett MYCKET bra! JS är väldigt kompetent inom området och en duktig skribent.

Grattis JS å jätte kul!.. :wub:

Man tackar broder!, vänliga ord som värmer!

Publicerat
  • Författare
Men hittills har vi haft en mycket trevlig vistelse här på jaktsnack och jag får även tacka orjant för att han gav oss möjligheten att öppna en egen avdelning för bågjakt här.

Jag får tacka er för alla vänliga ord och ska göra så gott jag kan i min roll som moderator.

Jag tackar för detta och jag tycker att det är riktigt trevligt att ni som gillar jakt med båge har en samlingsplats. Jag har läst och läser med glädje och stor nyfikenhet alla nummer av Bågjägaren.

Jag tror att vi har gjort ett klokt val när vi har frågat JS om att administrera denna del av Jaktsnack. Om jakt med båge blir legalt kanske jag eller Hipshot kan hjälpa er med lite bra kontakter till någon mer etablerad jakttidning än Bågjakt. :wub::lol:

Så länge ni är snälla mot Gnobben (Matte Ö) får ni skriva nästan vad ni vill. :lol:;)

Orjant

Publicerat
Jag tackar för detta och jag tycker att det är riktigt trevligt att ni som gillar jakt med båge har en samlingsplats. Jag har läst och läser med glädje och stor nyfikenhet alla nummer av Bågjägaren.

Jag tror att vi har gjort ett klokt val när vi har frågat JS om att administrera denna del av Jaktsnack. Om jakt med båge blir legalt kanske jag eller Hipshot kan hjälpa er med lite bra kontakter till någon mer etablerad jakttidning än Bågjakt. :wub::lol:

Så länge ni är snälla mot Gnobben (Matte Ö) får ni skriva nästan vad ni vill. :lol:;)

Orjant

Fråga Matte om han nu har skaffat sig en båge som han orkar dra upp på mer än dom 5 första målen av en jaktstig! Blir så tråkigt när man måste vara två och dra hans båge :o

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

Användare som läser detta 0

  • Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.