Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ny moderator för Bågjakt

Featured Replies

Publicerat
Fråga Matte om han nu har skaffat sig en båge som han orkar dra upp på mer än dom 5 första målen av en jaktstig! Blir så tråkigt när man måste vara två och dra hans båge :huh:

Den va nästan elak! :D

Han hade juh knas me armbågen :D

Publicerat
Den va nästan elak! :D

Han hade juh knas me armbågen -_-

Bara armbågen ?? :(

Publicerat
  • Författare
Fråga Matte om han nu har skaffat sig en båge som han orkar dra upp på mer än dom 5 första målen av en jaktstig! Blir så tråkigt när man måste vara två och dra hans båge :lol:
Den va nästan elak! B)

Han hade juh knas me armbågen :lol:

Bara armbågen ?? B)

Hmmm.

Låt Gnobben vara. :lol::P

• 2 months later...
Publicerat

Nu får vi igen önska en ny moderator välkommen till bågjakttråden. Crowfear är en kille som behåller sitt lugn i de allra flesta lägen och trots att han är en relativt färsk bågjägare så har han visat ett stort intresse för jaktformen och redan gått ett antal debatter på andra forum och förklarat jaktformen på ett ypperligt sätt.

Jag välkomnar honom å det varmaste till moderatorgänget!

Publicerat

Gud vad snälla saker du säger om mej, är väl bara för att få kramas med frugan min lite extra nästa gång va? :D

Jaja, hursomhelst så tackar jag för berömmet, och det känns bra att få kliva in i den arean också. B)

Publicerat
Nu får vi igen önska en ny moderator välkommen till bågjakttråden. Crowfear är en kille som behåller sitt lugn i de allra flesta lägen och trots att han är en relativt färsk bågjägare så har han visat ett stort intresse för jaktformen och redan gått ett antal debatter på andra forum och förklarat jaktformen på ett ypperligt sätt.

Jag välkomnar honom å det varmaste till moderatorgänget!

Ja ha !! det va det ! gud hjälpe oss :D

Lycka till Kråkan B)

Publicerat

:huh: återigen ett gott val av moderator!...

Grattis vännen!... å kämpa på nu!... <_<

Mvh Mamre!..

Publicerat

Thanks guys ! <_<

Publicerat

Grattis crowfear :D , vi behöver dig och är otroligt tacksamma att vi har så kompetenta diplomater rörande bågjaktsfrågor i Sverige.

Vi är nära nu, dock inte framme än.

/S

Publicerat

Tack S, det är spännande att få vara med i starten av det här också, men det är ni som gjort ett enormt förarbete innan. Skulle ljuga stort, om jag sa att jag inte såg fram emot hösten -09...:lol:

Publicerat

Bra val .. som handen i hansken , kul för dej kråkan .. :lol:

Publicerat
Bra val .. som handen i hansken , kul för dej kråkan .. :lol:

Tack kompis ! :lol:

Publicerat

bra val av moderator :lol: det var tack vare han man fick tag i en båge så snabbt efter man fick skjuta lite :lol:

så grattis till moderator rollen kråkis :lol:

Publicerat
bra val av moderator :lol: det var tack vare han man fick tag i en båge så snabbt efter man fick skjuta lite :lol:

så grattis till moderator rollen kråkis :lol:

Tackar, och se till att Thomas får tummen ur nu så att han ställer in bågen åt dej, det är snart hösten -09. :lol:

Publicerat
Tackar, och se till att Thomas får tummen ur nu så att han ställer in bågen åt dej, det är snart hösten -09. ;)

;);) .. gillar å ha tummen där!.. ;) .. blir de bara väder så!.. nu för stunden e de iaf lite varmare ute!... ^_^ ...

Mvh

Publicerat
^_^;) .. gillar å ha tummen där!.. :D .. blir de bara väder så!.. nu för stunden e de iaf lite varmare ute!... ;) ...

Mvh

Varmare ??? ;)

Här kryper då kvicksilvret stadigt nedåt... ;)

Jaja...jag vet, vi bor på fel sida Dalälven...

Publicerat
Varmare ??? ;)

Här kryper då kvicksilvret stadigt nedåt... ;)

^_^ du får väll få tummen ur å flytta ner snart!.. ;)

Mvh

Publicerat
:lol: du får väll få tummen ur å flytta ner snart!.. ^_^

Mvh

Håller ju på !! :D

Publicerat
Tackar, och se till att Thomas får tummen ur nu så att han ställer in bågen åt dej, det är snart hösten -09. :wub:

varsegod,, ska se till att jag kommer upp till Thomas nån gång,, men det är inplanerat rävlock nån dag den hära vekan men vet ej vilken :)

Varmare ??? :lol:

Här kryper då kvicksilvret stadigt nedåt... :P

okej, men crowfear ni bor på rätt sida dalälven tycker jag ;) men ska bli roligt när ni flyttar neråt B)

Publicerat
Fråga Matte om han nu har skaffat sig en båge som han orkar dra upp på mer än dom 5 första målen av en jaktstig! Blir så tråkigt när man måste vara två och dra hans båge :lol:

Ät skit........ Det var ju evigheter sen du drog en båge som var skapat för män inte fjoller.

Men Monstret sitter på väggen numer, Ja jag har anslutigt mig till fjollträsket och skjuter en 70 pundare nu, vist är det lättare

men det var kul att sjkuta med 95+ pundare det var ju inte så många som sköt med dom...

Matte

Publicerat
Ät skit........ Det var ju evigheter sen du drog en båge som var skapat för män inte fjoller.

Men Monstret sitter på väggen numer, Ja jag har anslutigt mig till fjollträsket och skjuter en 70 pundare nu, vist är det lättare

men det var kul att sjkuta med 95+ pundare det var ju inte så många som sköt med dom...

Matte

Du minns kanske inte att jag provsköt både din och Teddes bågar. Inga problem att dra upp. Men att gå en hel jaktstig med den styrkan påverkade precisionen en aning på de sista målen. Jag hade ju en Oneida ställd på 95 när jag sköt jaktstigen i Rönninge för länge sedan. Tror det var samtidigt som Moses skrev ut stentavlorna.

I många år sköt man Golden Eagle på 80-92 lbs. Maffigt tryck må jag säga. Men så onödigt mycket om man inte ska jaga tjockhudingar i Afrika.

Funderar faktiskt lite på att sälla mig till frökengänget! En rådjursbåge på runt 50-55 lbs är ju en dröm att dra upp och ger onekligen ökad precision. Pilen går ju trots det fortfarande igenom ett rådjur oavsett riktning.

Publicerat
Du minns kanske inte att jag provsköt både din och Teddes bågar. Inga problem att dra upp. Men att gå en hel jaktstig med den styrkan påverkade precisionen en aning på de sista målen. Jag hade ju en Oneida ställd på 95 när jag sköt jaktstigen i Rönninge för länge sedan. Tror det var samtidigt som Moses skrev ut stentavlorna.

I många år sköt man Golden Eagle på 80-92 lbs. Maffigt tryck må jag säga. Men så onödigt mycket om man inte ska jaga tjockhudingar i Afrika.

Funderar faktiskt lite på att sälla mig till frökengänget! En rådjursbåge på runt 50-55 lbs är ju en dröm att dra upp och ger onekligen ökad precision. Pilen går ju trots det fortfarande igenom ett rådjur oavsett riktning.

Jora jag kommer ihåg.

Ja det suger bäverpung att bli äldre, att inte årka, att ha ont över allt, ja du vet ju hur det är gamle man..

Matte

• 4 weeks later...
Publicerat
Jora jag kommer ihåg.

Ja det suger bäverpung att bli äldre, att inte årka, att ha ont över allt, ja du vet ju hur det är gamle man..

Matte

ja va fasen! Det räcker ju med att kliva ur sängen på morgonen för att man ska få ont.

Men imorgon blir det skytte av. Ska dra iväg en 30 pils serier och sen blir det bastu efteråt. Vi har möjlighet att skjuta i en varm lokal i Sandviken och får ut 35 meter inomhus. Vad gött det gör att kunna ha det så bra.

Det är till våren 19 år sen jag sköt den första jaktstigen för SBJF. Jäklar vad åren rinner iväg. Man ser det på ungarna iaf.

Själv känner jag mig inte en dag över 20. Trots mina 46 levnadsår.