Publicerat November 20, 200817 yr Fråga Matte om han nu har skaffat sig en båge som han orkar dra upp på mer än dom 5 första målen av en jaktstig! Blir så tråkigt när man måste vara två och dra hans båge Den va nästan elak! Han hade juh knas me armbågen
Publicerat November 21, 200817 yr Författare Fråga Matte om han nu har skaffat sig en båge som han orkar dra upp på mer än dom 5 första målen av en jaktstig! Blir så tråkigt när man måste vara två och dra hans båge Den va nästan elak! Han hade juh knas me armbågen Bara armbågen ?? Hmmm. Låt Gnobben vara.
Publicerat Januari 30, 200917 yr Nu får vi igen önska en ny moderator välkommen till bågjakttråden. Crowfear är en kille som behåller sitt lugn i de allra flesta lägen och trots att han är en relativt färsk bågjägare så har han visat ett stort intresse för jaktformen och redan gått ett antal debatter på andra forum och förklarat jaktformen på ett ypperligt sätt. Jag välkomnar honom å det varmaste till moderatorgänget!
Publicerat Januari 30, 200917 yr Gud vad snälla saker du säger om mej, är väl bara för att få kramas med frugan min lite extra nästa gång va? Jaja, hursomhelst så tackar jag för berömmet, och det känns bra att få kliva in i den arean också.
Publicerat Januari 30, 200917 yr Nu får vi igen önska en ny moderator välkommen till bågjakttråden. Crowfear är en kille som behåller sitt lugn i de allra flesta lägen och trots att han är en relativt färsk bågjägare så har han visat ett stort intresse för jaktformen och redan gått ett antal debatter på andra forum och förklarat jaktformen på ett ypperligt sätt.Jag välkomnar honom å det varmaste till moderatorgänget! Ja ha !! det va det ! gud hjälpe oss Lycka till Kråkan
Publicerat Januari 30, 200917 yr återigen ett gott val av moderator!... Grattis vännen!... å kämpa på nu!... Mvh Mamre!..
Publicerat Januari 30, 200917 yr Grattis crowfear , vi behöver dig och är otroligt tacksamma att vi har så kompetenta diplomater rörande bågjaktsfrågor i Sverige. Vi är nära nu, dock inte framme än. /S
Publicerat Januari 30, 200917 yr Tack S, det är spännande att få vara med i starten av det här också, men det är ni som gjort ett enormt förarbete innan. Skulle ljuga stort, om jag sa att jag inte såg fram emot hösten -09...
Publicerat Januari 31, 200917 yr Bra val .. som handen i hansken , kul för dej kråkan .. Tack kompis !
Publicerat Januari 31, 200917 yr bra val av moderator det var tack vare han man fick tag i en båge så snabbt efter man fick skjuta lite så grattis till moderator rollen kråkis
Publicerat Januari 31, 200917 yr bra val av moderator det var tack vare han man fick tag i en båge så snabbt efter man fick skjuta lite så grattis till moderator rollen kråkis Tackar, och se till att Thomas får tummen ur nu så att han ställer in bågen åt dej, det är snart hösten -09.
Publicerat Januari 31, 200917 yr Tackar, och se till att Thomas får tummen ur nu så att han ställer in bågen åt dej, det är snart hösten -09. .. gillar å ha tummen där!.. .. blir de bara väder så!.. nu för stunden e de iaf lite varmare ute!... ... Mvh
Publicerat Januari 31, 200917 yr .. gillar å ha tummen där!.. .. blir de bara väder så!.. nu för stunden e de iaf lite varmare ute!... ... Mvh Varmare ??? Här kryper då kvicksilvret stadigt nedåt... Jaja...jag vet, vi bor på fel sida Dalälven...
Publicerat Januari 31, 200917 yr Varmare ??? Här kryper då kvicksilvret stadigt nedåt... Jaja...jag vet, vi bor på fel sida Dalälven... du får väll få tummen ur å flytta ner snart!.. Mvh
Publicerat Januari 31, 200917 yr Tackar, och se till att Thomas får tummen ur nu så att han ställer in bågen åt dej, det är snart hösten -09. varsegod,, ska se till att jag kommer upp till Thomas nån gång,, men det är inplanerat rävlock nån dag den hära vekan men vet ej vilken Varmare ??? Här kryper då kvicksilvret stadigt nedåt... Jaja...jag vet, vi bor på fel sida Dalälven... okej, men crowfear ni bor på rätt sida dalälven tycker jag men ska bli roligt när ni flyttar neråt
Publicerat Februari 1, 200917 yr Fråga Matte om han nu har skaffat sig en båge som han orkar dra upp på mer än dom 5 första målen av en jaktstig! Blir så tråkigt när man måste vara två och dra hans båge Ät skit........ Det var ju evigheter sen du drog en båge som var skapat för män inte fjoller. Men Monstret sitter på väggen numer, Ja jag har anslutigt mig till fjollträsket och skjuter en 70 pundare nu, vist är det lättare men det var kul att sjkuta med 95+ pundare det var ju inte så många som sköt med dom... Matte
Publicerat Februari 2, 200917 yr Ät skit........ Det var ju evigheter sen du drog en båge som var skapat för män inte fjoller.Men Monstret sitter på väggen numer, Ja jag har anslutigt mig till fjollträsket och skjuter en 70 pundare nu, vist är det lättare men det var kul att sjkuta med 95+ pundare det var ju inte så många som sköt med dom... Matte Du minns kanske inte att jag provsköt både din och Teddes bågar. Inga problem att dra upp. Men att gå en hel jaktstig med den styrkan påverkade precisionen en aning på de sista målen. Jag hade ju en Oneida ställd på 95 när jag sköt jaktstigen i Rönninge för länge sedan. Tror det var samtidigt som Moses skrev ut stentavlorna. I många år sköt man Golden Eagle på 80-92 lbs. Maffigt tryck må jag säga. Men så onödigt mycket om man inte ska jaga tjockhudingar i Afrika. Funderar faktiskt lite på att sälla mig till frökengänget! En rådjursbåge på runt 50-55 lbs är ju en dröm att dra upp och ger onekligen ökad precision. Pilen går ju trots det fortfarande igenom ett rådjur oavsett riktning.
Publicerat Februari 3, 200917 yr Du minns kanske inte att jag provsköt både din och Teddes bågar. Inga problem att dra upp. Men att gå en hel jaktstig med den styrkan påverkade precisionen en aning på de sista målen. Jag hade ju en Oneida ställd på 95 när jag sköt jaktstigen i Rönninge för länge sedan. Tror det var samtidigt som Moses skrev ut stentavlorna.I många år sköt man Golden Eagle på 80-92 lbs. Maffigt tryck må jag säga. Men så onödigt mycket om man inte ska jaga tjockhudingar i Afrika. Funderar faktiskt lite på att sälla mig till frökengänget! En rådjursbåge på runt 50-55 lbs är ju en dröm att dra upp och ger onekligen ökad precision. Pilen går ju trots det fortfarande igenom ett rådjur oavsett riktning. Jora jag kommer ihåg. Ja det suger bäverpung att bli äldre, att inte årka, att ha ont över allt, ja du vet ju hur det är gamle man.. Matte
Publicerat Februari 28, 200917 yr Jora jag kommer ihåg.Ja det suger bäverpung att bli äldre, att inte årka, att ha ont över allt, ja du vet ju hur det är gamle man.. Matte ja va fasen! Det räcker ju med att kliva ur sängen på morgonen för att man ska få ont. Men imorgon blir det skytte av. Ska dra iväg en 30 pils serier och sen blir det bastu efteråt. Vi har möjlighet att skjuta i en varm lokal i Sandviken och får ut 35 meter inomhus. Vad gött det gör att kunna ha det så bra. Det är till våren 19 år sen jag sköt den första jaktstigen för SBJF. Jäklar vad åren rinner iväg. Man ser det på ungarna iaf. Själv känner jag mig inte en dag över 20. Trots mina 46 levnadsår.