Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hundträning i Piteå

Featured Replies

Publicerat

Vi brukar vara ett gäng som träffas och tränar lydnad i grupp, i ur och skur. Nu börjar jaktsäsongen vara slut (för oss med stående i alla fall) och det är dags att ta tag i dressyren igen. Eller vad man nu vill träna för något. ;)

Det är lite olika hur många som sluter upp, brukar vara allt mellan bara jag (!) och tio ekipage. :D

Olika hundraser och kunskapsnivåer osv, ju fler desto roligare.

Vet inte ännu när vi kör igång, tid & plats. Men PM:a mig eller skriv här vid intresse!

/Vicks

• Svar 68
  • Visningar 10,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Publicerat

Bra initiativ, inget blir bättre för att man gömmer det på bakgården, hade det varit lite närmare hade jag nog dykt upp, har faktiskt tänkt starta upp en gammal träningsgrupp vi hade utanför Uppsala, får se om det finns något intresse senare, nu hinner jag inte men till våren kanske.

Ska tipsa ett par Pitebor om gruppen.

Publicerat
  • Författare
Bra initiativ, inget blir bättre för att man gömmer det på bakgården, hade det varit lite närmare hade jag nog dykt upp, har faktiskt tänkt starta upp en gammal träningsgrupp vi hade utanför Uppsala, får se om det finns något intresse senare, nu hinner jag inte men till våren kanske.

Ska tipsa ett par Pitebor om gruppen.

Det är roligt med gruppträning! Dels med tanke på nyttig störning och socialträning för hunden, men själv blir man ju så motiverad också. Fast man åker dit arbetstrött i mörker och kyla, återvänder man med massor motivation! ;)

Bra att du tipsar så kanske det blir ännu fler. :D

Hoppas du också får ihop ett gäng, annars får du väl ta en weekend här någon gång. :(:)

Publicerat

Jag bor i piteå och är deffeitivt intresserad av träning!!! Roligt och väldigt nyttigt att träna med andra hundar + att man kan få hjälp med "nya fräscha" ögon när man strandar vid nått moment eller håller på bli "hemmablind" ;)

Skriv gärna här tid och plats!

Publicerat
  • Författare
Jag bor i piteå och är deffeitivt intresserad av träning!!! Roligt och väldigt nyttigt att träna med andra hundar + att man kan få hjälp med "nya fräscha" ögon när man strandar vid nått moment eller håller på bli "hemmablind" ;)

Skriv gärna här tid och plats!

Kul!

Kommer skriva tid & plats här när det är bestämt. I våras hade vi en bestämd dag/tid varje vecka (tex tisdag kl 18:30) och "kommer man så kommer man"-principen. Det är egentligen smidigast, blir man många är det svårt att få ihop det annars. ;)

Publicerat

Träffarna som var förra året, var dom i SVK Bottenvikens regi ?

Jag är sedan i våras utbildad hundinstruktör och kommer att vara med i Pitegänget nästa gång det blir av.

Vi kommer att vara några instruktörer som håller i det.

Om inte så lämna gärna var och när ni startar.

Ps.

Var upp till Kiruna igår på utställning med Qipper, å se det gick jättebra.

1a pris och cert ;)

Publicerat
  • Författare
Träffarna som var förra året, var dom i SVK Bottenvikens regi ?

Jag är sedan i våras utbildad hundinstruktör och kommer att vara med i Pitegänget nästa gång det blir av.

Vi kommer att vara några instruktörer som håller i det.

Om inte så lämna gärna var och när ni startar.

Nej, det var bara privat, som det här.

Låter bra att det blir Piteträningar inom rasklubben också! Blir det träningskvällar eller kurser?

Ps.

1a pris och cert :D

Grattis! :)B);)

Publicerat
Ps.

1a pris och cert :)

GRATTIS!!! d025.gif

Publicerat
Nej, det var bara privat, som det här.

Låter bra att det blir Piteträningar inom rasklubben också! Blir det träningskvällar eller kurser?

Det blir under någon vardagskväll från april till maj-juni.

Jag var inte med förra året, men jag vet att dom körde minst 10 träffar och avslutade med ett fejkat eftersöksprov.

Brukar vara väldigt uppskattade träffar.

Låter rätt trevligt detta också :)

Publicerat
  • Författare
Det blir under någon vardagskväll från april till maj-juni.

Jag var inte med förra året, men jag vet att dom körde minst 10 träffar och avslutade med ett fejkat eftersöksprov.

Brukar vara väldigt uppskattade träffar.

Låter rätt trevligt detta också :)

Okej, då vet jag vad du menar, känner ett par stycken som var med i fjol. B) Kommer göra allt för att delta till våren. ;)

Publicerat
  • Författare

Efter att ha pratat med enmassa hundfolk nu, så satsar vi på att träffas måndag 1/12, tid vet jag inte - 18:00, 19:00 kanske? Har pm:at er som varit intresserade här på forumet om platsförslag, men som sagt kan vi ju hålla det öppet ett tag. Kanske dyker upp någon bättre plats man vet aldrig...

(kanske kan skriva här i tråden tid & plats sen, tänkte bara så ingen ogärningsman från Cyberspace kommer och rövar bort mig, såhär i dessa tider <_<:):D:D )

Publicerat
  • Författare

Imorgon, 1/12 kl 18:00 träffas vi på parkeringen längst bort vid skolan i Bergsviken. Alltså, passera dagis/skola mm och kör längst in.

Den som kommer, kommer! :blink:

Publicerat

Imorgon, 1/12 kl 18:00 träffas vi på parkeringen längst bort vid skolan i Bergsviken. Alltså, passera dagis/skola mm och kör längst in.

Den som kommer, kommer! ^_^

[/qu

typiskt...jobbar..men de går kanske fler tåg

Publicerat
  • Författare
typiskt...jobbar..men de går kanske fler tåg

Absolut, vi bestämde att köra igen nästa måndag, alltså 8/12, samma tid & plats.

• 2 weeks later...
Publicerat
Absolut, vi bestämde att köra igen nästa måndag, alltså 8/12, samma tid & plats.

Blir det träning på måndag 15/12 också? :P Mest troligt kan vi vara med då så de vore ju skoj om de blev av! :(

Men jag behöver lite mer utförlig beskrivning hur man hittar dit? Är osäker på var skolan i bergsviken ligger :wacko::angry:

Publicerat

Bästa byn i hela värden känner väl alla till :)

Publicerat

Jo de brukar ju vara så, men det måste ju betyda att denna by inte är den bästa varför jag inte känner till den så väl :D;):)

Publicerat
Jo de brukar ju vara så, men det måste ju betyda att denna by inte är den bästa varför jag inte känner till den så väl :D;):)

gå in på eniro/kartor sök på yrkesvägen bergsviken...eller be nån som ska dit möta upp preem i bersviken

Publicerat
  • Författare

Ja, det är tänkt att bli en träning på måndag 15/12, samma tid & plats.

Själv är jag värdelös på att beskriva vägar... ;)

Men någon kan ju möta upp på Preem?

Hojta till om du vill det, Ella. :rolleyes:

Publicerat
  • Författare

Vägbeskrivning från Preem:

Kör till dagiset, sväng vänster och följ "Yrkesvägen" tills den tar slut, på vänster sida finns en "industriparkering" - det är där vi håller till. Lätt att hitta! <_<

Publicerat

Dit borde man ju hitta ;) Har lite fullspäckat schema för tillfället, men tänkte dyka upp och träna en stund iaf! :D

Publicerat
  • Författare

Vi kör nog nästa måndag - 22/12 - igen - samma tid & plats. :)

Publicerat
  • Författare

Ikväll ställer jag in...

Vet inte säkert hur många av de andra som kommer, det är många "kanske". Så ni vet om det. B)

Publicerat

Men.... Hittade denna tråd just i detta nu. Synd det. Kanske kommer om det blir fler ggr. Förra vintern så hakade jag på Ann & Robert Lundgren på Grahns Ridhus. Skönt att vara inne förstås, men låter trevligt! Ska absolut kolla denna tråd oftare nu!

Publicerat
  • Författare

KungCocos - Vi kommer definitivt att köra ett bra tag framöver. :lol:

Vet du om det kommer bli ridhusträningar i år också?