Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hundträning i Piteå

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Ingen gruppträning imorgon, jag reser bort två dagar och det lät som om resten av församlingen är trötta efter helgens bravader...

• Svar 68
  • Visningar 10,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Publicerat
  • Författare

Vi kör en träff ikväll, ingen aning om hur många som kommer - kan bli alltifrån bara jag till fem-sex stycken. ;)

Finns möjligheter att t.ex. lägga släpspår eller liknande i skogen runt om någon vill det...

Publicerat

det är inte sant.... När man en gång har möjlighet att komma så glömmer man bort det. Var tiden 18.00? :rolleyes:

Publicerat
  • Författare
det är inte sant.... När man en gång har möjlighet att komma så glömmer man bort det. Var tiden 18.00? :rolleyes:

;) Ja runt 18:00-18:30 droppar vi in. Idag var vi bara två stycken, så du missade inget.

Det går fler tåg! :)

Publicerat
  • Författare

Träning ikväll för alla hugade. :D

Publicerat
  • Författare

Fr.o.m. nästa vecka är vi på Vallsberget, ca 18:15-18:30, måndag i första hand men det är möjligt att vi kommer köra måndagar + torsdagar vissa veckor i den mån det går.

Publicerat
Fr.o.m. nästa vecka är vi på Vallsberget, ca 18:15-18:30, måndag i första hand men det är möjligt att vi kommer köra måndagar + torsdagar vissa veckor i den mån det går.

Oj, det var korta pass, 18:15 - 18:30 <_<

Kanske dyker upp nån dag då... Kan ju ta cykeln dit.

Publicerat
  • Författare
Oj, det var korta pass, 18:15 - 18:30 <_<

Kanske dyker upp nån dag då... Kan ju ta cykeln dit.

Ja vi kör hårt så en kvart räcker. ;);)

Dyk gärna upp, det är ofta lite fattigt med deltagare. Igår var vi 3 vorstrar, 1 münsterländer och 1 BC-blandis. Ju fler desto roligare!

Publicerat
  • Författare

Vallsberget imorgon alltså!

Har andra planer en stund på kvällen, så det är osett om jag hinner komma... kanske en stund på slutet.

Publicerat
  • Författare

Obs stor risk att ingen kommer på kvällens träning, fler än jag verkar ha förhinder så den som eventuellt tänkt komma får ta risken att bli ensam helt enkelt. :D

Publicerat
  • Författare

Ikväll kör vi en stund på Valls. :unsure:

• 2 weeks later...
Publicerat

Jag har en liten hanhund, valp på 17½ vecka. Vi har inte gått någon valpkurs men tränat en del lydnad med honom själva.

Finns det möjlighet för ett sådant otränat ekipage att följa med och få se er jobba och hur ni arbetar med hundarna i lydnad och samvaron?

Publicerat
  • Författare
Jag har en liten hanhund, valp på 17½ vecka. Vi har inte gått någon valpkurs men tränat en del lydnad med honom själva.

Finns det möjlighet för ett sådant otränat ekipage att följa med och få se er jobba och hur ni arbetar med hundarna i lydnad och samvaron?

Men självklart!

Vi är inget elitlag som träffas därute ;) i synnerhet inte jag och min hund, ett par andra är riktigt duktiga och det inspirerar jättemycket.

Roligt om fler sluter upp. ;)

Vad har du för hund?

Publicerat
  • Författare

Mest troligt blir det ingen träningsträff ikväll, verkar bara vara jag som kan komma som det låter, så vi kör lite annan träning istället för ett myggigt Valls. :rolleyes:

Publicerat

Jag har en blandis. Pappan jämthund, finnspets och norrbottensspets. Mamman jämthund, gråhund, labbe och collie.

Så ett sexpack, som jag vill grundträna i lydnad och sedan testa på älg och eftersök.

Fin grabb med mestadels jämte/gråhund i sig. Skulle tjäna mycket på att bara få avslappningsträna medan andra hundar rör sig och även se andra, lite äldre, hundar arbeta =)

Publicerat
  • Författare
Jag har en blandis. Pappan jämthund, finnspets och norrbottensspets. Mamman jämthund, gråhund, labbe och collie.

Så ett sexpack, som jag vill grundträna i lydnad och sedan testa på älg och eftersök.

Fin grabb med mestadels jämte/gråhund i sig. Skulle tjäna mycket på att bara få avslappningsträna medan andra hundar rör sig och även se andra, lite äldre, hundar arbeta =)

Ok säkert jättesöt :D ni är välkomna som sagt, valpar är bra störning för min hund som är fylld av leklust.

Men just ikväll är det osäkert om någon kommer.

Vi "stammisar" är inte särskilt sugna på träning ikväll, utan satsar på nästa vecka istället. Så åker ni till Valls ikväll finns risken att ni blir själva. Men håll utkik i den här tråden efter nästa tillfälle!

Publicerat
Ok säkert jättesöt :D ni är välkomna som sagt, valpar är bra störning för min hund som är fylld av leklust.

Men just ikväll är det osäkert om någon kommer.

Vi "stammisar" är inte särskilt sugna på träning ikväll, utan satsar på nästa vecka istället. Så åker ni till Valls ikväll finns risken att ni blir själva. Men håll utkik i den här tråden efter nästa tillfälle!

Då kanske vi kommer nästa vecka! =)

Eh... fan jag jobbar då. Och veckan efter. Men det lär väl komma luckor hoppas jag!

Vilka tider kör ni när ni är igång?

Är ni vid själva backen då?

Publicerat
  • Författare

Kring sex-halv sju och så allt mellan 1-3 timmar. Ja nedanför backen på något platt ställe håller vi till.

Det lär säkert passa någon gång framöver!

Publicerat
  • Författare

Ikväll är vi inte på Valls, eftersom ingen verkar kunna komma förutom jag + en till far vi på annat håll istället och aktiverar oss. :)